וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: סקודה סופרב המחודשת

25.11.2019 / 2:00

דור אחרי דור סקודה סופרב מדייקת את כל מה שצריך במכונית משפחתית גדולה ומוסיפה חופן יתרונות נלווים על הדרך. איך היא אחרי מתיחת הפנים של הדור הנוכחי?

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
בצבע לבן, עד שמתעמקים בתאורת הלד והגג הפנורמי, כולם חושבים שזו ניידת סמויה/קינן כהן, קינן כהן

הרבה מים זרמו בנהר ולטאבה החוצה את פראג מאז הוצגה סקודה סופרב הראשונה בשנת 2001. מאז ועד היום כשהיא בדור השלישי שלה, המשפחתית הגדולה של סקודה מציבה בפני הלקוח שמחפש תמורה למחיר חבילה שקשה לסרב לה. השוק מגיב בהתאם ופעם אחר פעם מתברר שהחשש המקורי של החבר האם - פולקסווגן, שהסופרב תעמיד בצל את המשפחתית הגדולה הייצוגית של החברה - הפאסאט מתברר כנכון. אתם יודעים מה, מספיק להסתכל על נתוני המסירות של גרסת הלורן וקלמנט הבכירה בשנת 2018 כדי להבין עד כמה המכונית הזו הצליחה להתברג היטב בשוק המקומי, מתוך 2,377 מהסופרבים שנמכרו כאן 424 היו ברמת הגימור הזו, ואנחנו מדברים על משפחתית גדולה, אחת הקטגוריות שהוכו שוק על ירך על ידי הג'יפונים, ועל רמת הגימור הגבוהה שלה, שעולה כ-270 אלף שקלים.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
מתיחת הפנים החיצונית היא הסיפור הקטן פה/קינן כהן, קינן כהן

בסטייל

מתיחת הפנים העדינה עד מאוד שעברה סופרב הנוכחית מציגה מלפנים גריל חדש וגדול יותר מבעבר, פנסי חזית חדשים, פנסי הערפל הוחלפו בפס פנסי לד יחד עם פגוש חדש ומאחור את סמל החברה מחליף כיתוב על תא המטען.

רמת הגימור "סטייל" הנבחנת היא השנייה מבין ארבע רמות הגימור של הסופרב. מתחתיה נמצאת האמבישן ומעליה גרסאות הלורן וקלמנט המפוארת והספורטליין בעלת המאפיינים הספורטיביים. האבזור מצוין ומעבר לדברים שנוספו במתיחת הפנים כבר ברמת הגימור הבסיסית כמו פתיחה ללא מפתח של כל ארבע הדלתות, יש גם מושב נהג חשמלי, חיישני חניה אחוריים, משטח טעינה אלחוטי שמתאים גם לסמארטפונים גדולים, מסך מולטימדיה 8 אינץ' ועוד. רמת הגימור "סטייל" מוסיפה גם את מערכת ה- Driving Mode Selectהמשנה את תגובות המנוע, ההגה ותיבת ההילוכים למצב הנהיגה הנבחר, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה מתחלפת בהתאם למצב הנהיגה. תא המטען החשמלי נפתח גם באמצעות מחווה עם הרגל וגם מהשלט, בקרת האקלים מפוצלת לשלושה איזורים, ווילונות לחלונות האחוריים, מושבים בשילוב בד ועור, חישוקי 18 אינץ' ועוד רשימה ארוכה.

עוד בוואלה!

סקודה אוקטביה החדשה. אצלנו בסוף 2020

לכתבה המלאה
מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
תא נוסעים מרווח, אלגנטי ובנוי היטב/קינן כהן, קינן כהן

שתי תובנות לגבי תא הנוסעים, הבחירה בעיצוב שמרני שבהחלט נראה פשוט מאוד במבט ראשון מוכיח את עצמו, הקווים הנקיים האלו מאפשרים לו להישאר אלגנטי ומודרני למראה גם כארבע שנים אחרי שראינו אותו לראשונה וזה רק בזכות ההתאפקות מליפול לגימיקים חולפים. התובנה השנייה היא המיקום המבריק של פקדי שליטה בכיוון מושב הנוסע החשמלי על דופן המשענת שלו בצד שפונה לנהג, מה שמאפשר לתפעל את העסק בקלות.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
מרמת הגימור סטייל ומעלה מקבלים מסך מחוונים במקום לוח אנלוגי/קינן כהן, קינן כהן

עם המרווח המצוין שהיה ונותר, עם כל כך הרבה תאי אחסון והנדסת האנוש המצוינת פה, אני בסוף מוצא את עצמי רק עם הערה אחת לסדר היום - יש כפתור מענה לשיחה על ההגה, אבל כפתור ניתוק השיחות הוסר לטובת כפתור החלפת תצוגת הנתונים בלוח המחוונים. זה קטנוני מאוד - אבל זו מחמאה גדולה לסופרב.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
פשוט וגאוני, כיוון מושב הנוסע החשמלי במיקום נוח לתפעול גם על ידי הנהג/קינן כהן, קינן כהן

מה קורה מאחור? זה עדיין מושב אחורי עם מרווח ראש, כתפיים, רגליים וכפות רגליים ששייך בכלל לקטגוריה מעל. כבוד השר יוכל להוסיף לשקוע במושב האחורי ולפרוש רגליים קדימה, להסתכל על השמיים הכחולים דרך הגג הפנורמי ולהיות מרוצה מעצמו. גם תא המטען הענקי מפתיע בכל פעם שאני פוגש בסופרב, אתם יודעים שתמצאו שם הרבה נפח, אבל רק אחרי שפוערים אותו קולטים גם בעיניים את המטראז' המכובד שיש שם.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
גם הפעם, הרבה מקום ליושבים מאחור/קינן כהן, קינן כהן

נוסעים

אחד החידושים שמביאה איתה מתיחת הפנים הוא שילוב מנוע ה-2.0 ליטרים עם 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ בסופרב. זה למעשה מנוע שמחליף כאן שני מנועים הראשון הוא ה-1.8 ליטר והשני הוא ה-2.0 ליטרים 220 כ"ס. המנוע עצמו נהדר, משלב גמישות והמון מומנט עם יכולת נשימה גם כאשר מושכים הילוכים הרחק אל עבר הקו האדום. אגב הילוכים, השילוב שלו עם תיבת ההילוכים כפולת המצמד מצוינת בנהיגה יומיומית. התיבה פה נעדרת כמעט לחלוטין מיני רעידות קטנות שנוטות להופיע בכפולות מצמד במהירות עירונית וזחילה.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
מנוע ה-2.0 ליטרים 190 כ"ס חזק וגמיש מאוד/קינן כהן, קינן כהן

נוחות הנסיעה טובה מאוד למכונית עם כיול מתלים מוצק יחסית. סקודה מצאו פה איזה שביל ביניים מצוין של שיכוך מצוין של שיבושים, קטנים כגדולים, בודדים וברצף בטווח רחב של מהירויות וסוגי סלילה. זה מפתיע גם כאשר מגיעים לכביש מפותל ומגלים מכונית שמרסנת היטב את הגוף הלא קטן שלה ושלדה שיודעת להתמודד עם עומסים גבוהים בפניות. זו לא מכונית מהנה לנהיגה או מערבת, אבל הביטחון שהיא משרה מאפשר לנהוג אותה מהר מאוד ורגוע מאוד. אגב, אם אתם כן עושים את זה, וותרו מראש על שירותי מצב הספורט של תיבת ההילוכים, אז היא מתגלה כפעלתנית מדי והססנית מדי. מנופי ההילוכים מאחורי ההגה יהיו ידידכם.

בסיום נהיגה ששילבה מנות הגונות של כבישים מפותלים ונהיגה חזקה וגם שיוט רגוע, רשמה הסופרב 10.5 ק"מ לליטר, יצויין שבנהיגה מתונה היא לא התקשתה לרשום 13 וגם 14 ק"מ לליטר בלי מאמץ מיוחד לחסוך.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
הכיתוב SKODA על תא המטען מחליף את לוגו היצרנית/קינן כהן, קינן כהן

ממשיכה קדנציה

מתיחת פנים הוא מושג שנוטים לשדך למראה חיצוני. בסקודה סופרב, זה דווקא הנקודה האחרונה ששווה התעכבות מיותרת. שלושה תחומים אחרים עברו כאן טיפול הרבה יותר חשוב. הראשון הוא סעיף האבזור, שמקפיץ אותה למעלה עוד יותר בסעיף התמורה למחיר, במיוחד לרמת גימור זו. השני הוא המנוע העדכני שמוצא את עצמו מתחת למכסה המנוע שלה ומוציא שילוב מוצלח מאוד של שימושיות וביצועים והנקודה השלישית היא שיפור במערכות הבטיחות הכוללות מעתה בקרת שיוט במהירות של עד 210 קמ"ש, יותר טווח בהתרעת רכב ב"שטח מת" וגם בלימה אוטומטית בזיהוי מכשולים בנסיעה לאחור כבר מרמת הגימור הבסיסית.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
תא המטען גם גדול באופן יוצא מן הכלל וגם מכיל שלל פתרונות אחסון/קינן כהן, קינן כהן

מחירי הסופרב מתוחת הפנים מתחילים ב-174,500 שקלים לרמת הגימור הבסיסית "אמבישן" עם מנוע ה-1.5 ליטר. כאן עם מנוע ה-2.0 ליטר, ברמת הגימור "סטייל" ובמחיר של 212 אלף שקלים סקודה סופרב היא אמנם לא מכונית זולה. אבל כמו בעבר ואפילו בהצעת הגשה משופרת, המסקנה ברורה, היא עדיין הטובה ביותר והמומלצת בקבוצה שלה.

מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: סקודה סופרב 2.0 ליטר/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: סקודה סופרב 1.9 ליטר "סטייל"

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית

הספק/סל"ד (כ"ס): 4,200/190
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/32.6
תיבת הילוכים: רובוטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 487
רוחב (ס"מ): 186
גובה (ס"מ): 147
בסיס גלגלים (ס"מ): 284
תא מטען: 625

ביצועים:
תאוצה 0-100: 7.7 שניות
מהירות מירבית: 240 קמ"ש

מתחרות:
טויוטה קאמרי, אופל אינסיגניה, מאזדה 6, שברולט מאליבו


מחיר:
212 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully