וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש

29.11.2019 / 13:00

אפריקה טווין החדש לקח את הידידותיות למשתמש שהייתה בדורות הקודמים והוסיפה להם מלוא החופן טכנולוגיה ומערכות מתקדמות. התרשמות ראשונית מהאדוונצ'ר החדש לכנף האדומה

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש. יח"צ,
אפריקה טווין החדש, ישווק בגרסת אדוונצ'ר/יח"צ

הונדה אפריקה טווין הוא אחד מאותם אופנועים שעיצבו את עולם האופנועים בשנים האחרונות. מאז לידתו המחודשת של האפריקה טווין בשנת 2016 הוא עבר שדרוג ראשון בשנת 2018 ולקראת שנת 2020 הוא זוכה לריענון מקיף. החידושים העיקריים בדגם 2020 כוללים: מנוע מוגדל ומחוזק, שלדה עם תת שלדה אחורית מתפרקת ומערכות בקרה אלקטרוניות עבור כל מה שרק אפשר לחשוב.

הדגם החדש מיוצר בשתי גרסאות, אפריקה טווין אדוונצ'ר ואפריקה טווין אדוונצ'ר ספורט. הגרסה הראשונה היא גרסת ה"בסיס" ולפי טענות אנשי הונדה, מיועדת יותר לשטח, בזכות ממדים קטנים יותר, משקל נמוך יותר וצמיגים עם פנימיות. גרסת האדוונצ'ר ספורט מיועדת יותר לטיולים לטווח רחוק בזכות מיכל דלק גדול יותר, מיגון רוח משופר, אבזור נוסף וצמיגים ללא פנימיות. טווח המחירים נע בין 106 אלף שקלים לגרסת האדוונצ'ר הרגילה ועד 146 אלף שקלים לגרסת הספורט עם תמסורת DCT (אוטומטית, מצמד כפול) ומערכת מתלים אלקטרוניים.

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש. יח"צ,
גרסת האדוונצ'ר ספורט מקבלת מיכל דלק מוגדל, מיגון רוח משופר ואבזור נוסף/יח"צ

מעלה כ"ס, מוריד ק"ג

הדגם החדש תוכנן בכדי להעלות עוד יותר את הרף בקבוצת האדוונצ'רים בכל הקשור ליכולתם לעבור מרחקים גדולים בכביש, או בשטח, בנוחות וביעילות מרבית. את כל זה משיגים בראש ובראשונה בעזרת מנוע בעל נפח גדול יותר של 1,084 סמ''ק שמספק 102 כ''ס ב-7,500 סל''ד ומומנט מרבי של 10.7 קג''מ ב-6,250 סל''ד. בנוסף לכך השלדה החדשה צרה וקלה יותר ומאפשרת את פירוק תת השלדה האחורית במקרה הצורך.

עוד בוואלה!

השקה עולמית: משפחת הונדה CB500 המחודשת

לכתבה המלאה
רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש. יח"צ,
מה לא עושים כדי לא להכניס בוץ הביתה/יח"צ

מערכת המתלים של SHOWA כוללת גם מערכת אופציונלית של מתלים מבוקרים אלקטרונית. המערכות האלקטרוניות החדשות מעניקות בטיחות ברמה גבוהה במיוחד וגם מסייעות לרוכב במגוון תנאי רכיבה. מחשב האופנוע מאפשר בחירה בין מגוון מצבי רכיבה בהתאם לתנאי הדרך אשר משפיעים על תגובת המנוע, התערבות בקרת האחיזה (רב-מצבית), כולל בהטיה, בקרת ווילי וכן מערכת בלימה ABS אשר מתחשבת בהטיה וניתנת לשליטה במספר מצבים.

לוח המחוונים חדש לגמרי ומתבסס על מסך צבעוני בגודל 6.5 אינץ' והוא כולל מעתה אפשרות לקישורית בלוטות' ותאימות לממשק אפל CarPlay. למרות הגדלת המנוע ותוספת של מערכות חדשות משקל האופנוע ירד בממוצע בכלל הגרסאות בכ-10 ק''ג ושוקל 226 ק"ג או 236 ק"ג בגרסה עם תיבת ה-DCT.

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש. יח"צ,
לוח מחוונים דגיטלי וצבעוני 6.5 אינץ', עם קישוריות בלוטות' ותאימות למכשירי אפל/יח"צ

סיבוב ראשון

במהלך ההשקה רכבתי על הגרסאות השונות בכביש ובשטח, והבנתי, שבכדי להצליח להבין במה מדובר, אצטרך לבלות על כל אחד מהאופנועים הרבה מאוד שעות. הסיבה היא פשוטה, אפריקה טווין החדש הוא אופנוע מתקדם מאוד, עם מספר גדול מאוד של מערכות בקרה ושליטה והרבה אפשרויות כל כיווני מתלים ומכלולי שליטה. בשל כך, בכדי לקבל ממנו בדיוק את מה שרוצים בכל תוואי, צריך להכיר אותו היטב.

במהלך הרכיבה מרגישים מהר מאוד את רמת הנוחות הגבוהה של האופנועים ואת קלות התפעול שלהם, למרות הממדים וגודל המנוע. אהבתי מאוד את פעולת תמסורת ה-DCT, שלאחר פרק הסתגלות קצר גרמה לי להרגיש שהיא מבינה בדיוק מתי אני רוצה שהיא תעלה, או תוריד הילוך. פחות אהבתי את מגן הרוח הקדמי, שלמרות ניסיון כיוון של גובה המושב (850/870 מ"מ בתלוי בגרסה עם אפשרות למושב מיוחד בגובה 825 מ"מ או מוגבה ל-895 מ"מ) והמשקף, לא הצלחתי להגיע למצב שהוא לא הפריע לי בשדה הראיה.

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש. יח"צ,
גרסת האדוונצ'ר קלה יותר ובעלת צמיגים ללא פנימית/יח"צ

ברכיבה בשטח מרגישים מיד את איכותם של המתלים ובעיקר את היכולת שלהם להעלים מהמורות ובורות ברכיבה רגועה. גם בקטעים שהגזמתי קצת, לא הרגשתי שהאופנוע יוצא מתחום הנוחות שלו. במספר מקרים, לאחר החלפת אופנועים, שכחתי לבחור את מצבי הבקרה המתאימים לשטח ולכן מצאתי את עצמי נתקל בקשיים להתגבר על עליות, או לעצור על דרכי כורכר עם חצץ. אני ממליץ לכל רוכב ללמוד היטב את אופן הפעלת המערכות השונות לפני תחילת רכיבה ותמיד לבדוק את המצב המוזן בה.

המנוע החדש מעניק תחושה חזקה הרבה יותר מאותם 102 כ''ס מוצהרים והמשיכה שלו חזקה וחלקה במיוחד כבר מסל''ד נמוך מאוד. העדר הרעידות ואופן הפעולה החלק של מנוע, מעניקים רכיבה חלקה ונוחה ברמה מפתיעה.

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש. יח"צ,
קטר נוח ונעים לרכיבות ארוכות/יח"צ

טעם של עוד

כאמור, זה לא מבחן דרכים, אלא יותר התרשמות כללית מאוד וראשונית. אבל כבר עכשיו ניכר שהונדה השקיעו הרבה באפריקה טווין החדש. בזכות כך הוא בעל ביצועים גבוהים יותר מהדגם הקודם, ועדיין הרבה יותר בטוח לרכיבה ונגיש עבור מגוון רחב מאוד של רוכבים. אנחנו נצלול לדקויות הטכניות ולהתאמה שלו לשלל השימושים הרחבים יותר מכולבוינק מסוגו במבחן הדרכים המלא שנעלה בקרוב.

מגוון הגרסאות, תמסורת DCT ומתלים אלקטרוניים אופציונליים מעצימים עוד יותר את היכולת של גרסאות ה"בסיס" ומעניקים תחושה של אופנוע מתקדם מאוד. הונדה הצליחו לשפר בצורה משמעותית את האפריקה טווין וללא ספק הוא יהיה אחד מהאופנועים המסקרנים והמעניינים ביותר בשנת הדגם הבאה.

רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש. יח"צ,
רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין החדש/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully