וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרו: 2020 תהייה שנת הזינוק של הדו גלגלי

17.12.2019 / 16:33

מטרו מוטור מסכמת את שנת 2019 ומביטה ל-2020 עם המון ביטחון שזו השנה בה יתחיל הזינוק של שוק הדו גלגלי המקומי קדימה. אלו הסיבות ואלו הדגמים שיעשו את זה

ימאהה טי מקס החדש/יצרן

שנת 2019 שהחלה בדשדוש וצליעה בשוק הדו גלגלי מסתיימת בנימה אופטימית עם צפי ל-17,537 כלים דו גלגליים שיימכרו השנה בישראל. על פניו מספר נמוך מזה שבו נסגרה שנה שעברה עם 18,136 כלים, אולם כפי שהסביר תומר קומרוב מנכ"ל מטרו הפער הינו מלאכותי ונובע מכמה מאות כלים של דיאלים שנרשמו על שם היבואנית בשנה שעברה, אך לא נמסרו ללקוחות.

אבל סיכום השנה המוצלחת של מטרו, שסוגרת אותה עם 51 אחוזים משוק הדו גלגלי (עליה של 6 אחוזים) הוא רק חלק מהתמונה. הסיפור המעניין הוא מה שצפוי פה ב-2020 והלאה. לא רק בהיבט הדגמים החדשים של ימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג, מותגי היבואנית הוותיקים, אלא גם עם החטיבה החשמלית - מטרו E שמציגה את קטנועי גוגורו ואת אופנועי זירו שאת זיכיון היבוא שלהם היא קיבלה.

סיכום שנה מטרו. יצרן, אתר יצרן
זירו SR/F אופנוע הדגל של זירו שישווק פה ב-2020/אתר יצרן, יצרן

הסיבות הנוספות לאופטימיות היא למרבה הצער הקטסטרופה התחבורתית שמדינת ישראל נמצאת בה בשנים האחרונות, ללא כל סיכוי נראה לעין בשיפור במצב הפקקים, יותר ויותר אנשים מהפריפריה בוחרים בדו גלגלי כפתרון.

זה ניכר גם מנתוני החברה על הגדילה בביקוש בסניפיה שנמצאים מחוץ לגוש דן וכן בביקוש הגבוה שקיים בבתי הספר ללימוד נהיגה, בעיקר לרישיונות למוגבלי הספק. מהלך מקביל הקשור לכך, מנהלת היבואנית מול גורמים במשרד התחבורה במטרה להביא להכרה בכלים תלת גלגליים או כאלו בקטגוריית L1 (קטגוריה שלא קיימת כיום בישראל וכוללת באירופה קטנועי 50 ומוגבלים למהירות של 45 קמ"ש) ככלים שיאפשרו לבעלי רישיון נהיגה לרכב לעבור אליהם ללא רישיון מיוחד. אפשר וצריך לדבר על הנקודה הזו, על פניו כלי שאינו רכב, גם בעל שלושה גלגלים או איטי הוא עדיין כלי שדורש שינוי משמעותי בסגנון הנסיעה בו. על פניו זה מהלך שהוא פשוט חסר אחריות ומסוכן במציאות הנהיגה הישראלית. אפשר להניח ואפילו לקוות שהסיכויים להצלחה פה לא גבוהים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סיכום שנה מטרו. יצרן, אתר יצרן
גוגורו היצרנית החשמלית הטאיוונית תגיע לישראל ה"ויוה" יהיה הבסיסי בהיצע/אתר יצרן, יצרן

כיוון נוסף שצובע באופטימיות את השנים הקרובות הוא הכניסה של כלים קטנים לשימוש עירונית או פרברי קצר טווח המונעים בחשמל. מספר דגמים ישווקו בישראל מתוצרת חברת גוגורו הטיוואנית.

אלו מתחילים בויוה הקטן, המקביל לקטנועי 50 סמ"ק ולו הספק של 4 כ"ס, טווח של 85 ק"מ ומהירות מירבית של 45 קמ"ש. מעליו יהיה ה-2PLUS המקביל לקטנועי 125 סמ"ק, ההספק הוא 8.5 כ"ס והטווח עומד על 170 ק"מ, המהירות המירבית היא 90 קמ"ש. לקטנוע זה ישנה גרסה דינאמית וחזקה יותר בשם S2 עם 10 כ"ס, טווח ומהירות מירבית זהים, אבל שיפורים כמו מערכת ABS ובולמים מתכווננים.

למגזר העסקי של שליחויות תציע החברה דגם ייעודי, של הקטנוע עם ארגז אינטגרלי, כושר העמסה של עד 45 ק"ג, הילוך אחורי ובתוכנית גם הצעת חבילת אחזקה במתווה של ליסינג לציי רכב.

כחלק מהמהלך הזה, תציע היבואנית עמדות טעינה והחלפת סוללות שימוקמו בסניפים של רשתות כמו סופרפארם, AM:PM ויאפשרו ללקוחות להחליף סוללות ריקות בטעונות בתוך דקות, בנוסף כמובן לטעינה ביתית.

מועד ההגעה של הכלים הוא רבעון שני של 2020, המחירים לא פורסמו אך לטענת מטרו, הם צפויים להיות יקרים רק במעט מאלו של כלים מקבילים בעלי מנוע בעירה פנימית.

סיכום שנה מטרו. יצרן, אתר יצרן
סאן יאנג TL500 הספורטיבי/אתר יצרן, יצרן

סאן יאנג

שני כלים חדשים צפויים להגיע לסאן יאנג. אלו הם ה-MAXSYM 400 וה-TL500.
הראשון הוא הדגם החדש של הקטנוע הבינוני של היצרנית, עם שיפורים בתחום ההתנהגות והתמרון. ההספק של מנוע ה-400 הוא 32 כ"ס והוא מקבל תאורת לד והנעה ללא מפתח, בקרת משיכה ומשקף מתכוונן. תאריך ההגעה המשוער הוא מאי 2020 והמחיר הוא 36 אלף שקלים, מקביל למחירו של הקימקו XCiting 400S.

הקטנוע השני הוא ה-TL500. הכלי הספורטיבי של סאן יאנג מציע רשימה של מאפיינים דינאמיים כמו מנוע טווין מקביל חדש עם 41 כ"ס, מזלג הפוך מלפנים ומונושוק מאחור, חלוקת משקל של 50:50 ועוד. מועד ההגעה שלו הוא ינואר 2020 והמחיר, 50 אלף שקלים, זול בכ-8,000 שקלים מזה של הקימקו AK550

סיכום שנה מטרו. יצרן, אתר יצרן
ZH2 שרירן הדגל עם מנוע ליטר סופרצ'ארג'/אתר יצרן, יצרן

קוואסאקי

חטיבת קוואסאקי שהציגה בשנה שעברה זינוק מדהים של 52 אחוזים, עם מכירה של 1,130 כלים לעומת 726 בשנה שלפניה מתחדשת בארבעה דגמים.

ה-Z650 והנינג'ה 650 מקבלים שורת עדכוני עיצוב עם סכמת צביעה חדשה ומראה אגרסיבי יותר. שיפורים במנוע, בתיבת האוויר וגופי המצערות מביאים לשיפור בזמינות המומנט והטיפוס בסל"ד. שניהם כמו שאר הדגמים יקבלו לוח מחוונים חדש על גבי מסך TFT בגודל 4.3 אינץ' עם קישוריות לנייד ואפליקציה ייעודית של קוואסאקי. שניהם יהיו כאן בפברואר והמחירים הם 48 אלף שקלים ל-Z ו-52 אלף שקלים לנינג'ה.

ה-Z900, הנייקד בעל מנוע ה-948 סמ"ק מקבל בקרת אחיזה בעלת שלושה מצבים, שלדה חדשה ועיצוב חדש. כמו צמד ה-650 גם הוא פה בפברואר ומחירו יהיה 65 אלף שקלים.

אופנוע הספורט תיור הנינג'ה 1000SX מקבל מלבד עיצוב חדש גם קוויקשיפט להעלאה והורדת הילוכים, בקרת שיוט ומערכת ניהול מנוע עם שלושה מצבים. פה בפברואר ובמחיר של 95 אלף שקלים.

נייקד הדגל השרירי ה-ZH2 שמביא 200 כ"ס ממנוע הליטר עם מגדש העל מציע שלדה חדשה, מתלי SHOWA מלפנים ומאחור וקאליפרים של BREMBO. מלבד בקרות האחיזה הוא יציע גם בקרת זינוק וקוויקשיפט להעלאה והורדת הילוכים. נראה אותו אצלנו במרץ 2020 עם תג מחיר שטרם נקבע.

סיכום שנה מטרו. יצרן, אתר יצרן
טרייסר 700 התייקר ב-3,000 שקלים/אתר יצרן, יצרן

ימאהה

אצל ימאהה הרשימה נפתחת ב-MT125 כרטיס הכניסה לאופנועי ה-MT. הוא מתאים לבעלי רישיונות מסוג A1 ו-A2 ולשנת 2020 מקבל שלדה חדשה ומזלג 44 מ"מ הפוך. כאן בפברואר 2020 ומחירו 27 אלף שקלים.

מעליו הטריסיטי 300, שלא רק מרחיב את משפחת הטריסיטי לנפחים גדולים יותר עם מנוע 300 סמ"ק ממשפחת ה-Blue Core, אלא גם עושה שימוש במנגנון ההיגוי LMW שמגיע מהניקן. הוא יגיע ביוני 2020 ומחירו 43 אלף שקלים. כאן הוא יפגוש את הפיאג'ו MP3 350 ספורט (42,800 אלף שקלים) ואת פיג'ו מטרופוליס 400 (48 אלף שקלים).

הטרייסר 700 עם מנוע הטווין המקביל של ה-MT07 בנפח 682 סמ"ק מתחדש ויציע את השילוב בין המנוע המצוין לתנוחת רכיבה זקופה יותר, כל זה ארוז בעיצוב חדש. המחיר הוא 60 אלף שקלים, עדיין מצוין למרות התייקרות של 3,000 שקלים. הוא כאן בפברואר 2020.

אבל הכלי שהכי מסעיר את השוק הוא כמובן הטי מקס החדש. נפח המנוע בדור השביעי עולה ל-560 סמ"ק, ההספק עלה מעט ל-47.6 וגם המומט טיפס למרות שמירה על המשקל של 220 ק"ג. שתי גרסאות יוצעו לטי מקס החדש הראשונה פשוט נקראת טי מקס ומחירה 85 אלף שקלים והשנייה היא ה"טק מקס" הכוללת חימום לידיות ולמושבים, משקף מתכוונן חשמלית ובולם אחורי מתכוונן. גרסה זו תעלה 92 אלף שקלים.

סיכום שנה מטרו. יצרן, אתר יצרן
עושה חשק לתת בגז, סליחה, בחשמל/אתר יצרן, יצרן

זירו

מותג האופנועים החשמלי מארצות הברית, שזיכיון היבוא שלו עבר למטרו, יציע מעבר לדגמים המוכרים גם את האופנוע החדש של החברה. לדגם קוראים SR/F והוא מגיע עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר של החברה בתחום ניהול האנרגיה, ממשק המשתמש (שנשלט מהנייד בין השאר) והביצועים.

סוללת ה-6 קילוואט שעה שלו מספקת 110 כ"ס, אבל הנתון המרשים יותר הוא המומנט העומד על 19.4 קג"מ. זמן הטעינה משקע רגיל עומד על 4 שעות ומטען מהיר מקצר את הזמן ל-1.3 שעות לטעינת 95 אחוזים מהסוללה. הטווח המשולב הוא 160 ק"מ. האופנוע שיגיע לכאן כבר בתחילת 2020 יימכר בשתי רמות גימור, המחיר של הרגילה עומד על 95 אלף שקלים ומחיר גרסת הפרימיום שבין השאר מקצרת את זמני הטעינה של הסוללה יעמוד על 100 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully