וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט

26.12.2019 / 7:30

בבריטניה נחשב דיסקברי ספורט לדגם העממי של לנד רובר אבל אצלנו, בטווח מחירים שבין 389 ל-448 אלף שקלים, הוא לא יחרוג ממגבלות תפוצתו הצנועה. לקחנו את גרסת S-Plus המהודרת למבחן

לנד רובר דיסקברי ספורט/יצרן

צריך עין של מעצב כדי להבחין בשינויים המזעריים בעיצובו של ה'ספורט' החדש. למרות שהוא בנוי על פלטפורמת PTA של האיווק שמרו הבריטיים על מידותיו ההחיצוניות, כולל בסיס הגלגלים. השינויים מתבטאים בעיקר בפגושים ובספויילרים, יחידות LED וגריל בעיצוב חדש, חישוקים. השינויים מינימליסטיים אבל הם מאפשרים ל'ספורט' להישאר עדכני ותחרותי, בעולם המשתנה בלי הרף.

מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תא הנוסעים עבר שדרוג יסודי, עם מיטב חומרי הדיפון. מערכת הצליל מצויינת, הקישוריות מלאה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בית הלורדים

עבודה רצינית יותר הושקעה בתא הנוסעים, שהפך להיות עשיר ומפנק הרבה יותר מהקודם, שכמעט גבל בפשטות. הדגם החדש מרופד בעור בהיר, נעים למגע ולמראה. יש מסך מולטימדיה 10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, ומצלמת גג היכולה להחליף את מראת הפנים האופטית. הקונסולה המרכזית עשוייה חומר שחור מבריק, המתחבר עם הגג השחור ושאר חיפויים בתא הנוסעים מאלומיניום ועור.

עוד בוואלה!

הולכים על גדול

לכתבה המלאה
מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המתג הקטן עם איור המאוורר אינו שולט במאוורר, הוא רק מעביר את השליטה על המאוורר לחוגה הגדולה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מתחת למסך המולטימדיה הותקנו מתגים פיזיים לשליטה על מערכות שונות ברכב, אבל ראה זה פלא - המתג המפעיל את מאוורר המזגן, לא באמת מפעיל את המאוורר... המתג מעביר את אחת החוגות הגדולה למצב של הפעלת מאוורר כך שבסיכומו של דבר, אתה צריך לבצע שתי פעולות כדי להחליש או להגביר את עצמת המזגן. רבאק, ג'נטלמנים, אם כבר התקנתם מתג למאוורר, למה שהוא לא יפעיל את המאוורר?

מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
שני המושבים האחוריים מיועדים לילדים, עם שליטה על המזגן האחורי. עם קיפולם מתקבל תא מטען ענקי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

אבל אל תיתנו לי להיות קטנוני - תא הנוסעים של הספורט החדש הוא איזור נוחות מצויין וארגונומי. המושבים הקדמיים מצויינים ותומכים, מאחור יש שפע מקום לשלושה קומפקטיים או שניים בגודל XXXL, ובשורה השלישית שני מושבים קטנים וצפופים למדי; בסופו של דבר, דיסקברי ספורט קצר בכ-10 סנטימטרים מהאאוטלנדר, למשל. נפח תא המטען משתנה מ-157 ליטרים צפופים בתצורת 7 מושבים, דרך 1,036 ליטרים מרווחים מאוד בתצורת-5, עם שני נוסעים תוכל לדחוף מאחור 1,651 ליטרים של ציוד מחנאות, גלישה, או גולף. הספורט הוא רכב תחביבים מצוין, ללא ספק.

מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
היה תענוג גדול לשוטט בשביליה המגוהצים של רמת סירין/רמי גלבוע, רמי גלבוע

רכב ההדגמה היה דיזל בגרסת S-Plus המהודרת, הכוללת פתיחה חשמלית לתא המטען, מפתח חכם, מערכת סאונד משופרת 'מרידיאן' עם 11 רמקולים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום במהירות גבוהה והתראה על כניסת רכב לשטח מת. כל הטוב הזה יעלה 428,000 שקלים בגרסת הדיזל אותה בחנו, 448,000 שקלים בגרסת הבנזין 250 כ"ס. לקוחות מאותגרי תקציב יוכלו לרכוש את גרסת S הרגילה עם מנוע בנזין 200 כ"ס, תמורת 389,000 שקלים. בטווח מחירים זה ייאלץ דיסקברי ספורט להתמודד עם מתחרים מרשימים כמו קדילאק 5XT, לקסוס RX, ועוד מתחרים עתירי יכולות ומוניטין. לא פשוט.

מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש/רמי גלבוע, רמי גלבוע

הסוסים המלכותיים

גרסת הדיזל אותה בחנו היא החלשה ביותר במבחר המוצע בישראל; דגמי הבנזין מציעים 200 כ"ס (9.2 שניות מאפס ל-100) או 250 כ"ס (7.8 שניות), בעוד מנוע הדיזל 2.0 ליטר מציע רק 180 כ"ס ו-10.1 שניות מאפס ל-100. מכיוון שמעולם לא התרשמתי יותר מדי מהמילה "ספורט" שהוצמדה לדיסקברי העירוני, אני גם לא מתאכזב מביצועיו המתונים, בוודאי ביחס למחירו הגבוה. מנוע הדיזל אינו עתיר ביצועים אבל הוא בשרני ורגוע, משחרר את כוחו באופן יציב וליניארי, הוא מתאים מאוד למה שאני מחפש ברכב משפחתי כמו הדיסקו-ספורט.

עם תיבת 9 הילוכים מעניק הדיזל זריזות משביעת רצון ויכולת לשייט ב-140 קמ"ש, בעוד המנוע פועם ב-2,000 סל"ד רגועים. צליל המנוע שקט ומעומעם, התאוצות מתרחשות בלי להשמיע רעשים - זה נעים מרגיע. רמת הנוחות והעידון מצויינות, לדיסקברי ספורט המחודש יש מתלים נוחים ומוצקים וצמיגים בחתך גבוה יחסית, המסייעים לתחושת העידון והנוחות. ה'ספורט' נמכר בבריטניה עם חישוקי 18, 19 ו-20 אינץ'; חברת המזרח בחרה להביא אותו לישראל עם חישוקי 18 אינץ', זו בחירה מצויינת ולא שגרתית.

מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
עדכוני העיצוב החיצוני קטנים מאוד/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מצידה השני של המשוואה, עם מרכז כובד גבוה, מתלים רכים וצמיגים גבוהי חתך, ה-ספורט אינו מעודד נהיגה ספורטיבית תוקפנית. ההיגוי המוצק מאפשר נהיגה מהירה גם בכבישים הרריים, אבל אין מה לדבר על השחזת צמיגים רצינית. דיסקברי ספורט התאים לי מאוד לגיחת כריסטמס מהירה לנצרת, ולמחרת זיפזופ מהיר אל שבטה שבדרום הארץ, בנינוחות שהופרעה רק על ידי מצלמות המהירות ופקקי תנועה מזדמנים. בשיוט מהיר של 120-140 קמ"ש הוא מוציא קרוב ל-10 קילומטרים לליטר, ב 100-120 הוא ייתן לך 10-12 קמ"ל, זהו אחד מיתרונותיו של הדיזל.

מפרט הבטיחות מלא, בוודאי בגרסת ה-S-Plus. למקרה ביש בו תבונת הנהג ומערכות הבטיחות לא יצליחו למנוע תאונה, חומת ההגנה האחרונה היא כרית אוויר חיצונית הנפתחת ממכסה המנוע תוך 6 מאיות השנייה, מצמצמת את עוצמת הפגיעה בהולכי רגל ורוכבי אופניים. אינשאללה, שלא תיפתח לעולם.

מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
ידית הילוכים חדשה מחליפה את החוגה ויש גם טעינה אלחוטית לנייד/רמי גלבוע, רמי גלבוע

האם הלנד רובר הזה הוא רכב שטח?

מוניטין השטח של היצרן הבריטי מיוצג כאן על ידי מערכת Terrain Response המאפשרת ללנד רובר הקטן להרחיק לכת מעבר לאספלט. הספורט יכול להיות רכב שבילים מצוין, עדיף בהרבה על פני רוב הקרוסאוברים שמסביבו. זוויות המרכב לגמרי לא רעות ומרווח הגחון הוא 21.2 סנטימטרים סבירים, אבל תחתית המרכב מוקפת בחלקי פלסטיק רגישים ופריכים מאוד. אין לו את הילוך הכוח של דיסקברי 5, או את היכולת להגביה את עצמו על בולמי אוויר עצמאיים. הוא לא יכול להיחשב כרכב שטח אמיתי, אלא אם אתה מוכן לתלוש ולשרוט פלסטיקה יקרה, ואז הוא יפתיע ביכולות שטח לא מבוטלות. גם צמיגי החתך 60 מסייעים בבניית פוטנציאל השטח שלו.

מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: לנד רובר דיסקברי ספורט המחודש/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בחזרה אל בית הנבחרים

מאז 2015 נמכרו אצלנו רק 320 דיסקברי ספורט - זה לא נתון מפתיע, בהתחשב במחיר שהיה גבוה תמיד. דגם 2020 עבר שינויים חיצוניים קטנים אבל הוא שודרג מאוד בתא הנוסעים, ברמת העידון ונוחות הנסיעה. הספורט הוא רכב פרימיום 5+2 וורסטילי למשפחה האקטיבית, עם פוטנציאל שטח שכנראה לא ינוצל עד תום. שוחרי המותג הבריטי עשויים לאהוב את ה'ספורט', שיימצא את עצמו בתחרות עם מרצדס GLB שיגיע אלינו בקרוב.

על הצד הטכני: לנד רובר דיסקברי ספורט דיזל S-Plus

מנוע: טורבו דיזל 2.0 ליטר
הספק/סל"ד (כ"ס): 180/4,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 43/1,750
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 הילוכים
הנעה: 4X4 קבוע


ביצועים
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות): 10.1
מהירות מרבית (קמ"ש): 201

מידות
אורך (ס"מ): 460
רוחב (ס"מ): 207
גובה (ס"מ): 173
בסיס גלגלים (ס"מ): 274
מרווח גחון: 21.2
זווית גישה / נטישה (מעלות): 25 / 30.2
צמיגים: 235/60R18
משקל עצמי (ק"ג): 1,953
נפח תא המטען (ליטרים): 157 / 1,036

מחיר: 428,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully