וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים את 2019 עם ראלי-רייד אשלים ועבירות אקסטרים בחצרים

כתב: רמי גלבוע, צילום: טלי אראל, גלב סמירנוב, רמי גלבוע

31.12.2019 / 9:49

בחופשת חנוכה נערכו בארץ שני אירועים מוטוריים: מירוץ מדברי של עמותת הראלי רייד, ותחרות עבירות אקסטרים של מיכאל חן. גשמי הזעף לא הפריעו למתחרים שהוציאו את המקסימום מרכבי השטח המשופרים

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
גם מחצבה ישנה יכולה להיות גן שעשועים למכונות העבירות/טלי אראל, גלב סמירנוב

ראלי-רייד אשלים - 200 קילומטרים מאתגרים המתינו למתחרי הראלי - דיונות מהירות, טרשים וחריצי מים, וניווט בעזרת ספר דרך.

29 צוותים התייצבו על קו הזינוק בראלי אשלים, בו נערכו שני מקצים יומיים; ביום הראשון נהגו הצוותים 72 + 49 קילומטרים מהירים בדיונות של ניצנה ועזוז. ליום השני זינקו 26 מתחרים, לסטייג' טכני של 79 קילומטרים בשטחים המשובשים של קציעות, שבטה וחלוצה. תאי השטח היו קשים לנהיגה וריבוי השבילים הקשה על הניווט, שנעשה כולו בעזרת ספר דרך.

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
המרוצים נשלטו על ידי אופנועים, שלא נרתעו מהניווט בספר דרך/טלי אראל, גלב סמירנוב

שיטת הניווט הפכה להיות דיון מרכזי בעולם הראלי-רייד הישראלי; המתחרים התרגלו לניווט GPS שהוא קל ונוח יותר, אבל המארגנים מנסים להעביר את הניווט לשיטת 'ספר דרך' מודפס. ספר דרך מקובל במרוצים ברחבי העולם, הוא מחייב מקצוענות רבה, מעניק בטיחות ושליטה טובה יותר למארגנים. בראלי "באחה-70" הבינלאומי שנערך בחודש מרץ התאפשר ניווט בשתי השיטות, אך לא עוד - מהיום זה רק ספר דרך מודפס. מגבלה זו צמצמה את מספר המשתתפים בראלי האחרון ודווקא האופנוענים הגיעו בנוכחות מוגברת, בין השאר הודות לעבודת שכנוע ודרבון של רן סטון.

עוד בוואלה!

מירוץ אנדורו ישראלי-פלסטיני: ניצחון הכיף

לכתבה המלאה
ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
רז היימן והלל סגל אהבו את מסלול הראלי, טכני, מאתגר ושונה ממסלולי הדיונות המסורתיים/טלי אראל, גלב סמירנוב

מרוץ מספר 4: דיונות מהירות

על קו הזינוק התייצבו 20 אופנוענים, חמישה SBS, וארבע מכוניות מרוץ; הפייבוריטים המוחלטים היו רז והלל מצוות פוינטר, ולצידם הפג'רו של דוד שפרונץ, הבאגי של אילן פטורי, ורכב המרוץ של איציק מיני - שהתיישב הפעם במושב הנווט, מפקיד את ההגה בידיה המיומנות של אופק מיני המקסימה, 'הבת של' איציק מיני.

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
עמית שדה ריחף מעל שני ימי התחרות, מוביל בבטחה את קטגוריית האופנועים/טלי אראל, גלב סמירנוב

מסלול הדיונות המהיר איפשר לאמיר אבו מוך לנצח את היום הראשון עם המאבריק 3X. המאבריק מתאים מאין כמוהו לתפירת דיונות,והצוות הצליח לנווט את דרכו היטב, בין עשרות שבילי הטנקים המבתרים את איזור הראלי. רז והלל הגיעו 10 דקות אחרי אבו מוך, את הזמן השלישי בדירוג לקח ה'סניור' נדב לוגאסי, כבוד.

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
אילן פטורי הוא מהמתחרים הותיקים בסצינה/טלי אראל, גלב סמירנוב

מרוץ 5: לגלות ארץ חדשה

מפיק המרוץ דן קטנוב החליט להכניס את המתחרים לאיזור בו לא ניווטו מעולם. השטח מסביב לשבטה היה טכני ותובעני, גרם בעיות ניווט לרוב המתחרים, שסבלו גם מעייפות החומר. הזמן הטוב ביותר הושג על ידי רז והלל על רכב פוינטר, אחריו עמית שדות על אופנוע 250 סמ"ק, מקום שלישי בידיו של נדב לוגסי. רז והלל אהבו את המסלול התובעני, שחשף אותם לנופים חדשים - מי היה מאמין שעוד יש כאלה בישראל הקטנה?

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
נדב לוגסי הוותיק הפגין מקצוענות רבה וביצועים מעולים/טלי אראל, גלב סמירנוב

חילופי דורות

מירוצי ראלי נערכים בישראל כבר עשרות שנים, ויפה לראות את ההמשכיות. יש מתחרים שממשיכים לזנק בכל פעם כאילו לא היה כלום; רז והלל מתחרים מזה עשרות שנים, וכמוהם נדב לוגסי וברק דודאי. גם איציק מיני הוא משתתף וותיק והפעם ישב במושב הימני. אופק ביתו התחרתה בפעם הראשונה בחייה, ואיציק היה האב המאושר ביותר ברמת הנגב...

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
אופק ואיציק מיני השתתפו רק ביום הראשון, אבל האושר המשפחתי היה גדול/טלי אראל, גלב סמירנוב

גם במשפחת קטנוב התרחש חילוף דורות; גידי קטנוב היה מראשוני מארגני מסעות ראלי, כבר בשנות השמונים של המאה הקודמת. בנו דן עוד זוכר את המרוצים ההיסטוריים, והיום הפיק בעצמו את שני ימי המרוץ. גידי הפך להיות כוח מסייע, וכמותו כל משפחת קטנוב שהפשילה אגזוזים.

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
דדי שפרונץ משתתף במרוצים בעקביות ועקשנות, אחד המתחרים היציבים ביותר בזירת המרוצים/טלי אראל, גלב סמירנוב

בלעדיהם, המרוץ לא היה מזנק...

עמותת הראלי רייד וקטנוב לא היו מגיעים לשום מקום, ללא שיתוף הפעולה של גורמים רבים. משטרת ישראל איבטחה את המרוץ, ואף ליוותה את רכבי המרוץ בקטעים מנהלתיים על הכביש, עוד לא התרגלנו לשיתוף הפעולה הזה. המועצה האזורית רמת הנגב והישוב אשלים חיבקו את המתחרים בחום, צה"ל, התאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג, פארק הרכב גבי אשר, משפחת קטנוב על כל חבריה והכי חשוב - 29 צוותי המתחרים, שהגיעו לתת בגז וליהנות מיומיים נהדרים בדרום הרחוק.

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
גם השנה הובילו האחים איימן את תחרות העבירות/טלי אראל, גלב סמירנוב

אליפות ישראל בעבירות אקסטרים, חצרים, 27.12.2019

מאות צופים שאינם נרתעים מגשם וקור, הגיעו אל המחזור השני של ליגת העבירות. מיכאל חן ארגן זירת התגוששות במחצבה שנפרשה על פני מכשולים טבעיים ומלאכותיים. הבחירה באיזור חצרים הבטיחה שהתחרות תוכל להיערך גם תחת גשם סוחף - החול והכורכר לא הושפעו מכמויות הגשם הגדולות שירדו בשטח.

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
רכב העבירות של עאדל זהר הרשים ביכולותיו/טלי אראל, גלב סמירנוב

האליפות כוללת שלושה מקצים של מעבר מכשולים על זמנים מדודים. הקטגוריות הן "עממי א", רכבי שטח עם צמיגים בגודל "33. "עממי ב" עם צמיגים עד גודל 37", וקטגורית "אקסטרים" - הקטגוריה הבכירה עם מפלצות שטח משופרות, ללא הגבלות. לכל קטגוריה נבנו מכשולים המתאימים ליכולת העבירות שלה. תחרות העבירות נערכה תחת גשם שוטף, שלא הרתיע את המתחרים ואת הצופים המשולהבים.

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
מה שלא הולך לאט, הולך מהר/טלי אראל, גלב סמירנוב

המנצחים באליפות ישראל בעבירות אקסטרים היו: עממי עד 33", צוות אורטל דיגיטל. עממי עד 37", עופר ואלונה - צוות נענע גז. אקסטרים - איימן ומנהל עלו - האחים האנרגטיים מעוספייה.

ספונסורים ראשיים באירוע העבירות היו נענע גז, שי שרותי שמירה, אאוטבק טכנולוגיות, גתוס שיפורים לרכב, ההתאחדות למכוניות וקארטינג בישראל, גליצ - כיסויי גלגל, ב.ינוביץ - חלפים ואביזרים לג'יפ, ל.כ - כלים וציוד, פארק הרכב גבי, באסם גלי הינע, דודי טל חשמל, ספארקו ישראל, משרד התרבות והספורט, מועצה אזורית בני שמעון.

לוח התוצאות

ספורט מוטורי בחנוכה. טלי אראל, גלב סמירנוב,
ספורט מוטורי בחנוכה/טלי אראל, גלב סמירנוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully