וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קימקו דאונטאון 350 החדש במבחן

3.1.2020 / 16:22

מתיחת הפנים שקיבל הדאונטאון אולי צנועה חיצונית, אבל שלוש אותיות קטנות TCS עושות הבדל גדול מאוד ברמת הבטיחות של הקטנוע הפופולרי

מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
העיצוב האגרסיבי נשאר, לאור ה-AK550 של החברה היינו שמחים לקצת יותר תעוזה/קינן כהן, ראובן סביו

בזכות השילוב בין ביצועים, נוחות, עיצוב ספורטיבי וסחירות גבוהה, הקימקו דאונטאון 350 הוא כבר שנים אחד מהקטנועים הנמכרים ביותר בישראל. הדגם החדש של הדאונטאון 350 מכוון גבוה עוד יותר בזכות מספר שינויים לעומת הדגם הקודם ובעיקר בזכות תוספת של מערכת בקרת החלקה. מערכת שמעלה את רמת הבטיחות ומאפשרת רכיבה בטוחה יותר בתנאי אחיזה ירודים, כגון בימי גשם, גם לרוכבים בעלי ניסיון מועט יחסית ברכיבה.

העיצוב הספורטיבי/אגרסיבי של הדאונטאון נותר כפי שהיה ולמרות שעבור נתוני המכירות זה בטח טוב, אני אישית הייתי מעדיף משהו קצת יותר ייחודי ושונה משאר הקטנועים מהמזרח, כולל היפניים שבחבורה. רק מי שמחפש היטב, יוכל למצוא את צירוף האותיות TCS על מגני המזלג הקדמי, שדווקא מעידות על הימצאות מערכת בקרת החלקה בגלגל האחורי.

מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
שפע תאים ושקע USB לטעינה של הנייד/קינן כהן, ראובן סביו

תנאי שירות

המושב החדש רך יותר מהקודם ויחד עם ממדי הענק שלו, הוא מאפשר ישיבה נוחה מאוד ובמיוחד בולטת גם הנוחות לרוכב האחורי. גובה המושב הוא 77 סנטימטרים מהקרקע ובזכות מבנה צר יותר של מדרך הרגליים באזור שמתחת לחלקו הקדמי של המושב, גם רוכבים נמוכים במיוחד ירגישו בנוח בתמרונים איטיים שמחייבים הורדת רגליים. הכידון מממוקם בדיוק בגובה ובמרחק הנכון מגוף הרוכב ובתוספת מנופי בלם שניתנים לכיוון, מתקבלת תנוחת רכיבה נוחה המאפשרת שליטה מעולה בקטנוע. בגלל המרחק הקצר בין המושב למדרך הרגליים, מצאתי את עצמי בנסיעות בין עירוניות ארוכות מעביר את הרגליים לחלקו הקדמי של המדרך בכדי להימנע מכיפוף ממושך של הברכיים.

לאחר העברת הרגליים לפנים, הרגשתי כיפוף מעט מוגזם של הגב, שגרם לי להחזיר את הרגליים לאחור בכדי להזדקף קצת יותר וליישר את הגב. כמו בסעיף העיצוב, כנראה שגם בסעיף זה מרבית הלקוחות מעדיפים תנוחת רכיבה שבה הרגליים נמצאות הרחק מלפנים ולכן הדאונטאון בנוי בצורה זו, למורת רוחם של אלו שמעדיפים לשבת זקוף.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: קימקו מובי 125S החדש

לכתבה המלאה
מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
תא אחסון גדול מתחת למושב, עם בוכנה הידראולית/קינן כהן, ראובן סביו

הרמת המושב חושפת תא ארוך מאוד המאפשר בקלות אחסון של קסדה מלאה יחד עם מעיל חורף וכפפות, אך לא שתי קסדות מלאות בגלל גובהו בחלק הקדמי. למען הבטיחות והנוחות, המושב מאובטח במצב הפתוח על ידי משכך הידראולי, אך לפי דעתי עוד כמה מעלות בזווית הפתיחה לא היו מזיקות. חידוש מעניין הוא חיישן הפתיחה של תא המושב, הפועל באמצעות חיישן אור ולא באמצעות כפתור וזה על מנת למנוע בעיה שהייתה בדגם הקודם- התרוקנות המצבר לאחר שתאורת התא נותרה דולקת. בנוסף לתא שמתחת למושב, ישנם שני תאי אחסון מאוד שימושיים בחלקו הקדמי של הקטנוע, שבאחד מהם גם שקע USB לטעינה של מכשירים ניידים.

לוח המחוונים במבנה קלאסי וכולל שני מחוונים עגולים וגדולים, שמוארים באור כחול אלגנטי, למהירות ולסל''ד ושלל נוריות חיווי ולחצנים. מערכת התאורה כוללת צמד פנסים עגולים קדמיים הפועלים לסירוגין באור הגבוה והנמוך ותאורת לד בסידור מעניין מאחור. המראות איכותיות מאוד ומאפשרות ראיה טובה לאחור גם במהירויות גבוהות ונטולות רעידות לחלוטין.

מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS/קינן כהן, ראובן סביו

דיו דאונטאון

המנוע בנפח 321 סמ''ק, יחד עם מערכת תמסורת מכוונת היטב, מפתיעים לטובה בזינוקים מהמקום, בתאוצות הביניים ובמהירות המירבית. הדאונטאון הוא ללא ספק קטנוע בעל ביצועים ברמה גבוהה מאוד ויחד עם צמיגי מצלר איכותיים, הוא מאפשר לרכוב במהירויות גבוהות במיוחד ללא שום בעיות מיוחדות. את הבולמים האחוריים הקשחתי מעט, בכדי להתאים למשקל שלי כ-90 ק''ג ולסגנון הרכיבה. בתנאים אלו, הדאונטאון היה יציב ונוח מאוד על גבי מהמורות.

מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
המנוע מספק יכולות שיוט מספקות ותאוצות טובות מאוד מהמקום/קינן כהן, ראובן סביו

לאחר שהתרגלתי לרמת האחיזה של הצמיגים והבנתי את אופן פעולת המנוע והתמסורת, התחלתי להיכנס לפניות בצורה אגרסיבית יותר לפניות, והדאונטאון שיתף פעולה בצורה יוצאת מהכלל. גם במקרים שבהם נאלצתי לשנות את הקו תוך כדי פניה, או לבלום הדאונטאון לא התרגש במיוחד ובהחלט השרה ביטחון. ברכיבה בכבישים בין עירוניים ניתן בקלות לשייט במהירויות של 130-140 קמ''ש על השעון והדבר היחיד שהפריע לי במצב זה הייתה הרוח שמגיעה מהמשקף הקדמי בדיוק לתוך הקסדה. אישית הייתי מעדיף משקף גבוה קצת יותר, או לחילופין, נמוך יותר שיגרום לרוח להגיע למעיל ולא לקסדה. בעלייה ובירידה ממדרכות הופתעתי ממרווח הגחון המצומצם, שגרם לי במספר מקרים לרדת בצורה הרבה יותר איטית וזהירה ממה שאני רגיל.

מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
TCS בקרת משיכה יעילה מאוד וחשובה/קינן כהן, ראובן סביו

TCS - שלוש אותיות, הרבה אחיזה

מערכת ה-TCS מיועדת למנוע מצב שבו הגלגל האחורי מאבד את האחיזה בזמן האצה, תופעה המתרחשת בעיקר על גבי כבישים רטובים, מעברי חצייה או ביציאה מפניות עם פתיחה אגרסיבית של ידית הגז. פעולת המערכת מורגשת גם בהאצה על גבי מהמורות ופסי האטה ומונעת את איבוד האחיזה ברגע חזרת הגלגל לכביש. למי שאוהב להרגיש את הזנב יוצא החוצה ביציאה מפניות, או מפרפר על מעברי החצייה בזינוקים, ניתן לבטל את המערכת בעזרת כפתור בצדו השמאלי של הכידון. בזמן הבלימה, ניתן לסמוך על מערכת ה-ABS החדשה מתוצרת BOSCH, שמתאפיינת בפעולה אחידה וכמעט לא מורגשת ובהחלט מהווה תוספת משמעותית לבטיחות הכללית.

במספר מקרים ביטלתי את פעולת המערכת בעזרת המתג שעל הכידון, בכדי לאפשר תאוצות חזקות במיוחד גם כאשר יש מהמורות גדולות בכביש. בגלל הניתוק הרגעי שבין הגלגל האחורי לאספלט לאחר המעבר על המהמורה, הגלגל האחורי מאבד את האחיזה ומערכת ה-ASR מתערבת וגורמת לתחושה שהמנוע נכבה פתאום ולכן התאוצה מפסיקה בפתאומיות. באותם המקרים שבהם ניתקנו את המערכת, הגלגל האחורי החל לזגזג לצדדים, בעיקר בזינוק מהמקום על מעברי חצייה, ונשמעו חריקות ומחאות מצד הצמיג האחורי.

מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS/קינן כהן, ראובן סביו

בכדי להעמיד את המערכת בפני מבחן קשה יותר החלטנו לקחת את הדאונטאון למשטח כורכר ולנסות להאיץ פעם עם המערכת ופעם ללא. צריך לקחת בחשבון, שרמת האחיזה על הכורכר היא נמוכה במיוחד ולבטח הרבה יותר נמוכה לעומת האחיזה של הצמיגים גם על כביש רטוב, אשר מהווה עבור מרבית הרוכבים את מצב האחיזה הירוד ביותר האפשרי. למרות שהיה ברור, שיהיה הרבה יותר קל להאיץ עם המערכת, התוצאות הפתיעו אותנו מאוד. ללא התערבות המערכת הגלגל האחורי מיד נזרק הצידה בהחלטיות וגם תיקונים נכונים בכידון, לא מצליחים ליישר את הקטנוע בכיוון הרצוי תוך כדי שהגלגל האחורי לא מפסיק להעיף חצץ לכל הכיוונים ולגרום לנו לרצות להפסיק ולחזור לשליטה מלאה. בכל אחד מהניסיונות כמעט נפלתי ואלמלא ניסיון הרכיבה בשטח, הייתי מתרסק כמעט בוודאות. כאשר המערכת פועלת והרוכב פותח את הגז בהחלטיות הדאונטאון כמעט ולא מתקדם בגלל שהמערכת מפסיקה את פעולת המנוע כמעט לחלוטין, עד שמחזירים את ידית הגז למצב סגור. בנוסף לכך, תוך כדי הניסיונות הרבים להאיץ וניסיונות הבלימה שבסופם, הרגשתי היטב את פעולתה של מערכת מניעת נעילת הגלגלים בבלימה. המערכת אפשרה לי להוריד מהראש, לפחות את הדאגה מאיבוד אחיזה בבלימה ולהתרכז בשמירה על קטנוע בניצב לקרקע.

מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
ידיות בלם מתכווננות וכפתור הניתוק של בקרת המשיכה/קינן כהן, ראובן סביו

המסקנה שלי היא, שבקטנוע בנפח בינוני/גדול בעל ביצועים כמו של הדאונטאון המערכת היא ללא ספק חובה עבור רוכבים פחות מנוסים, אבל גם לרוכבים מיומנים היא עשויה להיות לעזר במרבית המצבים. המערכת למעשה דואגת ליידע את הרוכב בכך שהוא מגזים עם הגז ומאפשרת לו לצאת ללא פגע ממצבים, שהיו מעמידים את כישורי הרכיבה שלו במבחן גורלי.

מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS/קינן כהן, ראובן סביו

סיכום

הקימקו דאונטאון 350 עם מערכת בקרת האחיזה החדשה הוא לא רק קטנוע איכותי ובעל ביצועים מעולים כמו שכבר היה הדגם הקודם, הוא עכשיו יותר בטוח לרכיבה עבור רוכבים מתחילים וגם עבור רוכבים מנוסים שאוהבים לחפש את הריגושים שברכיבה. בדגם החדש תוקנו מספר ליקויים שהתגלו בדגם הקודם, כגון התאורה מתחת למושב ומדרך הרגליים הצר שעכשיו מקל על רוכבים נמוכים להגיע לקרקע בצורה בטוחה. בזכות מערכת הבקרה החדשה זוכים להנחה של עוד 3% בביטוח החובה, בנוסף ל-3% בזכות מערכת ה-ABS, לכך צריך להוסיף צריכת דלק ממוצעת של 28 קילומטרים לליטר במהלך המבחן, תוצאה ראויה בהחלט.

מחיר הדאונטאון הוא 32 אלף שקלים, ללא ספק שזהו אחד מהקטנועים המעניינים ביותר בקטגוריה שכוללת גם את סאן יאנג קורזים 300 הזול ממנו במעט, ימאהה איקס מקס 300 והונדה פורזה 300 היקרים ממנו, ובכל מקרה מהווה תמורה מעולה למחיר בזכות הביצועים, רמת האבזור, הנוחות ורמת הבטיחות.

הוא מתאים למגוון רחב מאוד של רוכבים ונוח מאוד לשימוש בעיר וגם בכבישים בין עירוניים מהירים. מערכת ה-TCS החדשה היא תוספת חשובה מאוד ולשמחתנו היא גם לא גרמה לעלייה במחיר הקנייה.

על הצד הטכני: קימקו דאונטאן 350 TCS

מנוע
צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים, גל זיזים עליון
נפח : 321 סמ''ק
הזנת דלק : מערכת הזרקה
התנעה : חשמלית
מערכת הצתה : אלקטרונית

שלדה ומכלולים
שלדה: צינורות פלדה
מתלה קדמי : טלסקופיים הידראוליים
מתלה אחורי : 2 בולמים מתכוונים ל-5 מצבים
בלם קדמי : דיסק 260 מ''מ עם מערכת ABS של בוש.
בלם אחורי : דיסק עם מערכת ABS של בוש.
מערכת בקרת החלקה TCS בגלגל האחורי

מידות ומשקלים
משקל רטוב : 189 ק"ג
מיכל דלק : 12.5 ליטר
גובה : 1,310 מ"מ
צמיג קדמי : 120/80-14
צמיג אחורי : 150/70-13
אורך : 2250 מ"מ
רוחב : 780 מ"מ
בסיס גלגלים : 1553 מ"מ

מחיר: 32 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully