וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו קליאו החדשה בישראל: החל מ-85 אלף שקלים

15.1.2020 / 4:37

קליאו, המכונית הנמכרת ביותר של רנו כבר כמעט 30 שנה, הגיעה לישראל בדור חדש והיא רק נראית דומה לדור היוצא. מחיר הגרסה האוטומטית התייקר במעט והעלה את רמת האבזור

רנו קליאו דור 5/יצרן

במובנים רבים קליאו מסמלת את המהפך שעוברת רנו. הדור הראשון שהוצג ב-1990 עזר לרנו בתהליך הבראה לו היתה זקוקה, והדור היוצא והרביעי סימל את קו העיצוב החדש עבור המותג כולו. כעת מגיע לישראל דור חדש וחמישי שאולי נראה דומה לקודמו, אבל שונה לחלוטין, ומסמל את תחילת העידן ההיברידי ברנו.

הגרסה ההיברידית נקראת 'E-Tech' ומשלבת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר (עם מחזור אטקינסון) וזוג מנועים חשמליים. בינתיים ידוע מעט מאוד על הגרסה ההיברידית שייצורה צפוי להתחיל רק באפריל-מאי השנה, ולהגיע אלינו במהלך הקיץ הקרוב.

נהיגה ראשונה: רנו קליאו החדשה. יצרן, אתר יצרן
האבולוציה העיצובית ומידות הרכב לא שונים משמעותית/אתר יצרן, יצרן

עד אז יבואנית רנו תשווק את קליאו החדשה עם 2 מנועי טורבו-בנזין ו-3 תיבות הילוכים. ההיצע מתחיל עם מנוע, 3 צילינדרים, 1.0 ליטר, 100 כ"ס (תוספת של 10 כ"ס ביחס למנוע ה-0.9 ליטר המוחלף) בשילוב לתיבה ידנית עם 5 הילוכים כשבעוד חודש גם תצורף תיבה אוטומטית-רציפה חדשה. מעליה יוצע מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.33 ליטר שמפיק 130 כ"ס (120 כ"ס במנוע הקודם) בשילוב לתיבה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים (6 הילוכים בעבר). זו יחידת כוח שפותחה יחד עם מרצדס ומשרתת דגמים נוספים בקונצרן, כמו רנו גרנד קופה, ניסאן אקסטרייל ואצל מרצדס את משפחות A ו-B קלאס הנוכחיות.

קליאו החדשה היא המכונית הראשונה של רנו להיבנות על פלטפורמת CMF-B החדשה והמודולרית שמשרתת גם דגמים נוספים ובהן רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק החדשים. ממדי הדור החדש של קליאו דומים לדור היוצא עם ס"מ אחד פחות בכל מימד, פרט לרוחב שצמח, ובאופן משמעותי מאוד: 7 ס"מ לכדי 180 ס"מ. תוספת זו גם הגדילה את תא המטען ב-91 ליטר משמעותיים, לכדי 391 ליטר סה"כ.

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: רנו קליאו החדשה

לכתבה המלאה
נהיגה ראשונה: רנו קליאו החדשה. יצרן, אתר יצרן
מסך ענק ברמות הגימור הגבוהות/אתר יצרן, יצרן

הדור החדש יוצע בישראל בשתי רמות גימור, 'אינטנס' שכוללת מערכת מולטימדיה בגודל 7 אינץ', בקרת אקלים, ידיות להעברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות, תאורת לד היקפית, חישוקי 16 אינץ' קלים ועוד. רמת הגימור הגבוהה 'RS ליין' כוללת מערכת מולטימדיה שונה עם מסך טאבלט אנכי בגודל 9.3 אינץ' (הכי גדול בקטגוריה, בינתיים), לוח מחוונים שחלקו דיגיטלי (7 אינץ'), אפשרות לבחירת מצבי נהיגה, ריפוד שונה שמשלב קטיפה, חישוקי 17 אינץ' קלים ועוד.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי הולכי רגל ודו"ג), התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה ועם כל אלה קליאו זכאית ל-5 כוכבי בטיחות של ארגון euroNCAP. ברמת הגימור הגבוהה יותר נמצא גם תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" ותאורה אדפטיבית.

נהיגה ראשונה: רנו קליאו החדשה. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: רנו קליאו החדשה/אתר יצרן, יצרן

מנוע ה-1.0 ליטר יוצע בינתיים רק עם תיבה ידנית, וברמת הגימור הבסיסית במחיר של 85 אלף שקלים. בעוד כחודש תצטרף גם גרסה עם תיבה אוטומטית-רציפה כשמחירה טרם נקבע סופית. מנוע ה-1.33 ליטר יוצע רק בשילוב לתיבה אוטומטית ובמחיר של 105 אלף שקלים לרמת הגימור הבסיסית ו-115 אלף שקלים לרמת הגימור המאובזרת. מחיר הגרסה הידנית דומה לזה של הדור הקודם, בעוד מחיר הגרסה האוטומטית התייקרו בכ-5,000 ל-7,000 שקלים אם כי נציין שרמת הגימור אינטנס הבסיסית מאובזרת וזולה יותר מרמת הגימור הגבוהה של הדור היוצא.

סגמנט הסופרמיני בארץ נמצא במגמת ירידה ובעיקר מאבד נפח לסגמנט הקרוסאוברים הקטנים בה מככבים למשל רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק. זו בין היתר הסיבה מדוע בקרסו לא מעוניינים לציין את צפי המכירות. ובכל זאת להערכת רועי שחורי, סמנכ"ל קרסו מוטורס ומנהל חטיבת רנו, מדובר בכמה אלפים בודדים מדגמי קליאו שימכרו מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully