וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המסוכנת בגללה חייבים תמיד למלא את מיכל הדלק עד הסוף - בייחוד בחורף

22.1.2020 / 23:40

אזהרה לנהגים: שגיאה אחת פשוטה עלולה לגרום לדימום מנוע פתאומי במכונית בזמן שהיא נוסעת במהירות - וזה חשוב במיוחד במזג אויר קר

צילום מסך

בטוחים שאתם חוסכים בתדלוק של מעט דלק בכל פעם? מסתבר שאתם עלולים לגרום לסתימה במערכת הדלק ברכב אם אתם לעולם לא ממלאים את המיכל לפחות ברובו, כך טוענים מומחי הרכב של הדיילי אקספרס הבריטי. לדבריהם, אי מילוי מיכל הדלק עד הסוף עלול לגרום לרכב שלכם לשבוק לפתע בעת נסיעה במהירות של מעל 110 קמ"ש, כיוון שסתימה באספקת הדלק למנוע עלולה בסופו של דבר להפוך לחסימה מוחלטת - וזה יכול להוביל לכך שהרכב ייתקע בפתאומיות באמצע הכביש המהיר.

תקרית דרמטית ומפחידה שכזו קרתה לקוראת של האקספרס בשנה שעברה, שהודתה שהיא ממלאת דלק רק בשווי של 20 ליש"ט (כ-90 ש"ח) בכל פעם שהיא מתדלקת את מכוניתה. ההתנהלות הזו שלה גרמה לנזק למערכת הדלק של המכונית, שהתמלאה במשקעים שצנחו אל קרקעית המיכל. המשמעות הייתה שרכבה נכבה לפתע בעת שנסעה במהירות 110 קמ"ש בכביש המהיר. למרבה המזל היא הצליחה להזיז את המכונית אל שולי הכביש ולהגיע לעצירה בטוחה, אך זוהי דוגמא מובהקת לאופן שבו טעות נפוצה זו יכולה לגרום לאסון.

דלק במנוע של רכב. ShutterStock
אי מילוי מיכל הדלק עד הסוף עלול לגרום לרכב שלכם לשבוק לפתע בעת נסיעה/ShutterStock

במאמר שפורסם ב-devonlive מוזהרים נהגים שלעולם לא ינהגו במכוניתם עם מיכל דלק כמעט ריק או "על אדים" ותמיד יוודאו שיש להם דלק איכותי במיכל. הם מסבירים שמרבצי נפט ודלק באיכות ירודה שוקעים תמיד לתחתית מיכל הדלק ואסור שיישארו ברכב לתקופה ממושכת. הפסולת הקטנה הזו עלולה לפגוע במערכת הדלק גם בצורה של סתימות וגם עומס על משאבת הדלק שעלול לגרום לה להתחמם יותר מדי ולגרום נזק למכונית. בנוסף, מנוע שהזנת הדלק אליו נחסמת יגרום לרכב להכבות במהירות - מה שעלול לגרום לתאונת דרכים קשה.

נהיגה באופן עקבי עם כמות דלק נמוכה עלולה לגרום למספר בעיות פנימיות ברכב לאורך זמן."דלק שנמצא במיכל כמעט ריק יכול להתמלא בפסולת שהצטברה במשך הזמן וכאשר זה נשאב דרך הרכב שלך הוא יכול לסתום רכיבים שונים כמו משאבת הדלק והמסנן. בנוסף זה יכול גם להוביל לשאיבת אוויר אל תוך הרכב, מה שעלול גם לגרום לבעיות במערכת הדלק".

מזג האוויר הקר בחורף הופך את הנושא הזה לחשוב אפילו יותר - כאשר יש מזג אוויר קר במיוחד, אדי מים עלולים להתעבות ולגרום לתוצאות הרסניות לרכב שלכם. מים מעובים יכולים להיכנס למכונית דרך קווי הדלק הריקים ולמנוע מדלק להגיע למנוע. זה עלול לגרום לרכב לא להניע כלל או לגרום לבעיות במהלך הנסיעה. לכן, המומחים מבהירים לנהגים תמיד לוודא שמכוניותיהם מלאות בדלק לפחות עד לנקודת האמצע - בייחוד במהלך החורף כדי להימנע מהסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully