וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים את זה בכביש? אנחנו לא סובלים אתכם!

יואב פולס

30.1.2020 / 8:00

התופעה של נהיגה לא מודעת לסובבים אותנו חוצת קבוצות ומגזרים. זקנים, צעירים, נשים, גברים, כל כך הרבה אנשים עם הרגלי נהיגה גרועים וסתם חסרי ידע והבנה של מה שקורה סביבם בכביש יכולים להוציא כל אחד מדעתו. הנה 5 כאלו

טיפ לדרך: עקיפות/עריכה: ניר חן

ינואר, 2020. שבוע חורפי וגשום שמסתיים בשבת בהירה ושמשית הם מתכון למאות אלפי מטיילים הנוסעים לראות את שפע המים בגולן, את הכנרת מתמלאת, את ריחות הפריחה והמראות הירוקים בצפון, וגם בדרום הטבע מתעורר לחיים עם מרבדים ירוקים / סגולים / אדומים. אם הכל כל-כך טוב אז למה אתם חוזרים עצבניים מהנהיגה? חוץ מפקקי התנועה בצירים המרכזיים, יש בכבישים תופעה מוכרת של נהגים שהקשר בינם ובין הכביש ועבודת הנהיגה הוא מקרי.

חשוב לי לומר, לא מדובר במגדר, בגיל או בשייכות כלשהי. התופעות הללו של רכב שנוסע במהירות של 80 קמ"ש בנתיב האמצעי בכביש 6, של רכב שלפני כל פניה מאט למהירות זחילה כדי למצוא התאמה בין הוייז לשלט הרחוב או מספר כביש או של מי שמחליט לעצור לראות את הנוף דווקא באמצע הגשר במקום בו רוחב השוליים בקושי חצי מטר ושכולם יסתדרו, את כל התופעות הללו ניתן לראות אצל כולם.

מכירים את התופעות האלה? לא? אז לכם, אלו שאין להם מושג על מה אני כותב - זה בשבילכם.

5 הרגלי נהיגה מעצבנים. ShutterStock, ShutterStock
המנדט הבריטי נגמר, כאן נוהגים בימין הדרך.../ShutterStock, ShutterStock

1. שמאלנים הביתה!

אתם נוסעים בסבבה שלכם. אבל האחרים... זה נורא ואיום איך שנוהגים היום. עוקפים אתכם משמאל ומימין במהירויות מטורפות. חברים אהובים, אם עוקפים אתכם מימין, ועוד פעם, ועוד פעם - אתם לא בנתיב הנכון. כן, אני יודע שזה מפחיד לפעמים, אבל סעו בנתיב הימני. סעו במהירות שלכם, ותיהנו מהדרך במהירות שמתאימה לכם. הנתיב השמאלי, וגם זה האמצעי - נועד לנהגים שנוהגים מהר מכם. פשוט מאוד - עוקפים אתכם מימין? אתם לא בנתיב הנכון. עברו לנתיב הימני.

עוד בוואלה!

הקומבינה שמאפשרת למכוניות שניזוקו בהצפות לחזור לכביש ולסכן חיים

לכתבה המלאה
5 הרגלי נהיגה מעצבנים. ShutterStock, ShutterStock
ממשיכים להבהב לכם? תחזרו לימין/ShutterStock, ShutterStock

2. ותישארו שם

אתם בנתיב השמאלי, ועדיין מהבהבים לכם מאחורה שתפנו את הנתיב? אתם עוברים ימינה ומאפשרים לעקוף. יצאתם אלופים. אבל רגע גיבורים שלי, מה אתם חוזרים שוב לשמאלי? כדי ששוב יגיע רכב שנוסע מהר מכם והריטואל יחזור? אנשים - אתם פשוט לא בנתיב שמתאים למהירות הנסיעה בכביש. עזבו את זה שמדובר בעבירה על החוק, שכמעט ואינה נאכפת. שורה תחתונה - הנתיב השמאלי הוא לעקיפה.

5 הרגלי נהיגה מעצבנים. ShutterStock, ShutterStock
מתברברים? לא באמצע הכביש/ShutterStock, ShutterStock

3. זה פה?

אתם מטיילים להנאתכם בכביש הסובב את הכנרת. מחפשים את הפניה לצמח. מפחדים לפספס אותה? לא בטוחים איפה הירידה לסוסיתא? לעצור לרגע ולבדוק זה נהדר. אבל בחייכם, מצאו מקום בטוח לעצור בצד הדרך, בתחנת הסעה למשל, או במקום מוסדר אחר, ובדקו בסבלנות את הווייז, את הדרך שנותרה לכם להגיע למחוז חפצכם או לפניה שאתם מחפשים. אבל בשום אופן אל תאטו ל-40 קמ"ש באמצע הדרך בה נוסעות מכוניות נוספות לכם במהירות כפולה וצפונה ממנה, כדי לא לפספס את הפניה. וגם לא ל-10 קמ"ש לפני כל צומת כדי לוודא שבאמת יש עוד ארבע פניות עד צמח. כלי הרכב מאחוריכם לא מבינים מה אתם מנסים לעשות, ולא מסוגלים לצפות את המהלך הבא שלכם. פנו את הדרך, עצרו בנינוחות בצד ובדקו את הדרך.

5 הרגלי נהיגה מעצבנים. יואב פולס, קינן כהן
החיווי בלוח לפנסי ערפל קדמיים/קינן כהן, יואב פולס

4. לא רואים את האור

אתם נוסעים בכביש, ומישהו מאחוריכם מהבהב לכם עם האורות הגבוהים. אתם לא מבינים למה. הוא ממשיך, אתם ממשיכים לא להבין. נותנים לו לעקוף, וחושבים שהנה המשוגע נסע. אבל עכשיו מגיע עוד מישהו שגם מהבהב לכם אם האורות הגבוהים. יכול להיות ששכחתם את פנסי הערפל דלוקים עוד מינואר ואנחנו באוגוסט? בלוח המחוונים ישנו חיווי לפנסי ערפל קדמיים ואחוריים (ראו תמונה). פנסי הערפל נועדו לדבר אחד - לספק תאורה בעוצמה וזווית שתאפשר לרכב מאחוריכם לראות אתכם גם בתנאי ראות גרועים. בהיעדר תנאים כאלו, הם מסנוורים מאוד את מי שנוסע מולכם או מאחוריכם. אין להם כל תועלת ברגע שהערפל הסתיים. ואם אתם מאלו שנוסעים עם אלו הקדמיים דולקים בכוונה, אתם רק תלכו לעזאזל.

5 הרגלי נהיגה מעצבנים. ShutterStock, ShutterStock
מה אתה אלזה? אתה בדרך לארנדל? תוריד את המעיל בתוך המכונית/ShutterStock, ShutterStock

5. שיטת הבצל

חורף. קר. גשום. בכל זאת רוצים לצאת לנהוג, התנאים גם ככה קשים. אתם מתעטפים בחולצה, פליז, מעיל יוניקלו, צעיף של בית"ר, וכובע. נכנסים לרכב ו...לחוץ וצפוף כאן. נהיגה עם שכבות רבות של ביגוד בעייתית בכמה אופנים. אתם נוהגים 'לחוץ', התנועות שלכם לא חלקות בגלל סרבול הבגדים. ייתכן שאתם גם רואים פחות טוב ופחות חופשיים להניע את הראש, מפספסים משהו ואולי גם מגיבים בתנועה אגרסיבית על ההגה לכל אירוע בכביש.

על העומס והקושי של נהיגה בתנאי מזג אוויר קשה, אתם לא רוצים להוסיף בעיות. נהיגה בלחץ היא נהיגה לא טובה. רגע, אנשים תורידו לחץ. תורידו את הכובע, את המעיל והצעיף. הרכב מחומם. שבו בנינוחות, וודאו שוב שאין הסתרים למראות. פתחו מיזוג על חימום קל (כן, גם בחורף, זה סופח לחות מייבש את האוויר ודוחה אדים), כוונו להפשרת האדים על השמשה הקדמית, מדי פעם פתחו חלון לקבלת אוויר טרי (אין כמו האוויר הנקי ביום גשום) וסעו בנינוחות.

עוד טורים ומאמרים של יואב פולס בבלוג שלו קארפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully