וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלות החורף שמסתתרות במכונית שלכם

וואלה!רכב

6.2.2020 / 7:01

סוף השבוע הגשום שצפוי לנו שלח אותנו לרשת מוסכי בוש קאר סרוויס כדי לבדוק מה תקלות החורף הנפוצות ביותר במכוניות ומה אתם יכולים לעשות כדי לאתר אותן בזמן

תקלות חורף במכוניות/צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

אחרי כמה ימים של שמש חורפית נעימה, החורף, כך מבטיחים לנו החזאים צפוי לחזור אלינו בסוף השבוע. מעבר לנהיגה הזהירה יותר שנדרשת, גם המכוניות שלנו דורשות יחס שונה בעונה הקרה והגשומה. בעזרת המומחים של רשת מוסכי בוש קאר סרוויס, אנחנו אוספים את התקלות הנפוצות ביותר בחורף, מה השכיחות שלהן וכמה טיפים שימושיים לנהגים.

1. מגבים

בחודשי החורף השימוש במגבים תכוף יותר מאשר בחודשי הקיץ. בנוסף, התייבשות המגבים במזג האוויר החם של חודשי יולי אוגוסט מצריכים החלפה של המגבים עם הגשם הראשון. מומלץ לרכוש מגבים איכותיים העמידים לפגעי מזג האוויר ושינוי הטמפרטורות המשפיעות על הגומי.

טווח המחירים: 90 עד 150 לזוג מגבים

2. נורות ופנסים

מעבר להמלצה לנהוג עם אורות דולקים גם בקיץ לשיפור הנראות של הרכב בכביש, בחודשי החורף חלה חובת הדלקת אורות גם בשעות היום בנסיעה בכבישים בין עירוניים. בשל העובדה כי הנורות עובדות יותר חלקן נשרפות ולכן יש להחליפן. מומלץ להצטייד בנורות המאפשרות טווח ראייה למרחק רב במהלך נסיעה בשעות החשיכה.

טווח המחירים: 50 עד 400 ₪

בנוסף, בחודשי החורף עלולים פנסי הרכב להתמלא במים או אדים עקב הגשמים העזים והלחות הגבוהה. נוכחות של מים בפנס עלולה לגרום לשריפת נורת הפנס ואף לגרום קצר חשמלי.
את המים מומלץ לנקז ולבדוק את סיבת חדירת המים לפנס כנראה עקב אטימה לקויה או גומייה חסרה בכיסוי הנורה. רצוי גם לבדוק את מידת שקיפות וניקיון עדשות הפנסים הראשיים. בתקופת הקיץ קרינת השמש גורמת לעדשות הפלסטיק המכסות את חלקו הקדמי של הפנס לדהות ולהפחית את יעילות הפנס בהארת הכביש בחודשי החורף החשוכים, דבר העלול להקטין את בטיחות הנסיעה ברכב.

עוד בוואלה!

עושים את זה בכביש? אנחנו לא סובלים אתכם!

לכתבה המלאה
תקלות חורף. bosch,
רפידות בלמים, עם זה לא משחקים/bosch

3. בלמים

מערכת הבלימה הינה אחד האלמנטים הבטיחותיים החשובים ביותר ברכב, קל וחומר בחודשי החורף בעת הנסיעה על כביש רטוב. צלחות ורפידות שאינן נחשבות לאיכותיות מתחממות כתוצאה מהחיכוך ובעת מפגש עם הכביש הרטוב יוצרות רעידות ותקלות בבילום הרכב. מומלץ מאוד להצטייד ברפידות וצלחות איכותיות העומדות בתקנים הבינלאומיים המחמירים לטובת נסיעה בטוחה.

טווח המחירים לסט רפידות וצלחות: 450 עד 2,000 ₪

טיפ:
במידה ונדרשת נסיעה ממושכת בשלוליות רצוי מדי פעם ליבש את הבלמים על ידי לחיצה עדינה על דוושת הבלם המצמידה מעט את רפידות הבלם מייבשת את צלחות הבלם ומשפרת את בטיחות הנסיעה.

4. צמיגים

צמיגים הם נקודת המגע שלנו עם הכביש, ההשפעה שלהם על יכולת ההיגוי והבלימה של המכונית היא הרבה ביותר. צמיגים שחוקים עלולים לגרום לסכנה בטיחותית בעת בלימה על כביש רטוב או בתוך שלולית.
בדקו את שלמות דופן הצמיג וחשוב יותר את עומק החריצים בסוליות. עומק של פחות מ-2 מ"מ כבר הופך את הצמיג ללא בטיחותי, אבל כבר בירידה ל-3 מ"מ כדאי להחליף את הצמיגים.

טווח המחירים: 250 עד 1,000 ₪ לצמיג

למרות הקור והלכלוך, בחורף חשוב מאוד להקפיד על לחץ אוויר תקין בצמיגים וכמובן לא לשכוח את הצמיג החלופי בתא המטען.

טיפ:
בהחלפת צמיגים וודאו שאת אלו החדשים מתקינים לכם על הגלגלים האחוריים. אובדן אחיזה מאחור מסוכן יותר מאשר בגלגלים הקדמיים.

צמיג גודייר F1 אסימטריק 3. אתר יצרן
צמיג בעל עומק חריצים של פחות מ-2 מ"מ אינו ראוי לשימוש/אתר יצרן

5. מצברים ומערכת החשמל

במהלך החורף שינויי הטמפרטורות משעות הלילה וליום משפיעות על תפוקת המצבר. בחודשים אלו תקלות רבות הקשורות למצבר מופיעות במכוניות. כך למשל, בטמפרטורה נמוכה מ-10 מעלות מצבר חלש יתקשה להניע מכונית. בנוסף, הצמיגות הגבוהה יותר של שמן המנוע בחורף מעלה את הקושי להניע את הרכב.
הנעה קשה, ממושכת ועמעום אורות בלוח המחוונים יעידו על מצבר "עייף". במידה ויש צורך להחליף את המצבר, מומלץ לרכוש מצבר המתאים לתנאי האקלים של מדינת ישראל ובאחריות ליותר משנה. כמו כן לרכבים חדשים יש להתאים מצברי Start and Stop.

טווח המחירים: מ-550 עד 1,800 ₪ לרכב פרטי

6. ניקוז מים

במכונית שלנו, ממש כמו בבית יש מרזבים, שתפקידים לנקז את המים ולא לאפשר להם להיאגר במכונית. במהלך חודשי הקיץ, חתיכות עלים, או אפילו אבק ולכלוך אחר עלול להצטבר באותם פתחי מרזבים ולסתום אותם. התוצאה במקרים קיצוניים עלולה להיות יצירת "בריכות" של מים שעלולות לגרום לחלודות באותם מקומות. פתחו את מכסה המנוע וסלקו שאריות עלים ולכלוך מאיזורי חורי הניקוז. את מיקומם תוכלו לדעת באמצעות ספר הרכב של המכונית שלכם.

פתחי מזגן ברכב. ערן גילווארד, קינן כהן
פתחי מזגן ברכב/קינן כהן, ערן גילווארד

7. אדים על השמשה

אדים על שמשת הרכב הקדמית או האחורית, אינה תקלה במובן המוכר שלה, אבל תופעת חורף מוכרת שיכולה להיות מסוכנת בשל הגבלת הראות. הדרך היעילה ביותר להפשיר אדים מהשמשה הקדמית היא על ידי הפעלת מיזוג האוויר במכונית. האוויר היבש שיוצע ממערכת המיזוג סופח את האדים ומעלים אותם. בחלק מהמכוניות ישנו כפתור ייעודי להפשרת אדים המפנה את האוויר לשמשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully