וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגלים גדולים במחיר קטן

7.2.2020 / 14:07

פקקי התנועה המתארכים דוחפים יותר ויותר לכיוון הקטנועים, אבל אם אתם לא מתכוונים להוציא את הסכום לאחד חדש, הנה שתי מציאות בשוק המשומשים: הונדה SH ופיאג'ו בוורלי

קטנועים גדולים משומשים. ראובן סביו, קינן כהן
הונדה SH ופיאג'ו בוורלי/קינן כהן, ראובן סביו

בראשית דרכם הקטנועים היו כלי רכב זולים, פשוטים ונועדו להיות כלי תחבורה יעילים במיוחד בעיר ובסביבתה הקרובה. עם השנים הקטנועים החלו לגדול בנפח המנוע, בממדים, בביצועים וכמובן במחיר. כיום אין הבדל גורף בין מחירי הקטנועים לאופנועים, ובמקרים מסוימים קטנועים יקרים יותר מאופנועים באותו הנפח וגם יקרים יותר לאחזקה. הסיבות לכך הן בעיקר, שהאיכות והביצועים של הקטנועים בשנים האחרונות עלו באופן משמעותי, ולעומתם יצרנים רבים החלו לייצר אופנועים במחירים נגישים.

רכישת קטנוע חדש, במיוחד אם לא מסתפקים בנפח 125 סמ''ק, היא השקעה כלכלית גדולה ולכן רבים פונים לשוק המשומשים. לצערי, שוק המשומשים כיום מבוסס ונשלט על ידי סוכנויות הטרייד אין ולא כפי שהיה בעבר, על ידי לוחות המודעות. בגלל סיבה זו, ההפסד הכלכלי בהחלפת כלי הוא יותר גדול וזה מקשה עוד יותר על רכישת קטנוע חדש. אחד הפתרונות לבעיה, הוא חיפוש של כלים שהסחירות שלהם נמוכה וכמובן מבלי להתפשר על האיכות והביצועים. אחת מהדוגמאות הטובות ביותר לקטנועים שכאלו, היא קטגורית ה"גלגלים הגדולים".

השקת קו הקטנועים העירוניים של ימאהה. אתר יצרן
באירופה מעדיפים אותם עם גלגלים גדולים/אתר יצרן

לאירופים זה מתאים

כל מי שהסתכל על שורות הקטנועים הארוכות ברחבי הערים הגדולות באירופה, או הסתכל בנתוני מכירות הקטנועים שם, בוודאי שם לב לעובדה שכמעט ואין קטנועים עם גלגלים קטנים. רובם המכריע של הקטנועים הם בעלי גלגלים בקוטר של 14 אינץ' ומעלה עם תנוחת רכיבה זקופה, או בעלי שלשה גלגלים וללא פוזה של כלי ספורטיבי.

הסיבות לכך נובעות בעיקר מהיתרון של הגלגלים הגדולים בכל הקשור לבטיחות, ליציבות, לנוחות ולשילוב הייחודי בין הממדים, תנוחת הרכיבה והביצועים של קטנועים אלו. לכך צריך להוסיף את המנטליות של מרבית רוכבי הקטנועים באירופה, שרואים בקטנוע כלי תחבורה ולא כלי ספורטיבי, שייעודו העיקרי הוא ניוד באופן היעיל והבטוח ביותר בתוך העיר ובסביבתה. יחד עם זאת, הם לא מוכנים להתפשר על הנוחות, הסטייל והביצועים. לאור דרישות אלו הבחירה בקטנועים בעלי גלגלים בקוטר גדול הופכת להיות הנכונה ביותר עבורם.

בנוסף לגלגלים הגדולים יחסית, קטנועים אלו הם גם בעלי ממדים קטנים יותר, לעומת קטנועים אחרים בנפח דומה ולכן נוחים יותר לתמרון בין טורי המכוניות בעיר ולחנייה. בנוסף לכך, צריך גם לקחת בחשבון שבגלל אופי הרכיבה ומעטפת הפלסטיקה הצנועה יחסית לקטנועי המנהלים/ ספורטיביים, שכל נפילה שלהם מצריכה החלפת פלסטיקה יקרה - קטנועים אלו שורדים יותר טוב לאורך זמן ועלות אחזקתם נמוכה יותר. בגלל כל הסיבות שציינתי עד כה, קטנועים אלו מתאימים מאוד, גם לרוכבים מתחילים וצעירים ולכן הם מיוצרים גם עם מנועים בנפח של 125 סמ''ק.

עוד בוואלה!

קימקו דאונטאון 350 החדש במבחן

לכתבה המלאה
סאן יאנג ג'וירייד החדש בישראל. אתר יצרן
בארץ דווקא מעדיפים אותם עם גלגלים קטנים למרות החסרונות/אתר יצרן

לישראלים קצת פחות

בישראל, קטנועים בעלי מראה אגרסיבי שיוצרים רושם של כלי בעל רמת ביצועים גבוהה, זוכים להצלחה מסחרית גדולה לעומת קטנועים יעילים יותר, אך בעלי עיצוב סולידי. לפי דעתי הסיבות העיקריות לכך הן שבישראל מחירי האופנועים והקטנועים גבוהים יותר לעומת אירופה ולכן רוכבים רבים נאלצים להשתמש בקטנוע, גם בתור כלי לרכיבות כיף בשעות הפנאי ונעזרים בו על מנת ליצור לעצמם תדמית מסוימת.

עדות לכך הם כך כל אותם קטנועים עם אגזוזים רועשים, מגני רוח כהים ונמוכים וללא סבל, שלבטח לא מיועדים להיות רק כלי תחבורה נוח ויעיל. לאור זאת, הקטנועים בעלי הגלגלים הגדולים הרבה פחות מבוקשים בשוק המשומשים ונמכרים כיום במחירים נמוכים משמעותית ממחיר המחירון, גם אם הם תקינים לחלוטין. לאור זאת, קטנועים אלו יכולים להיות קנייה מוצלחת במיוחד, עבור רוכבים שמחפשים כלי תחבורה עם כל היתרונות שציינתי בהתחלה, אך לא רוצים להוציא סכומים גדולים על כך.

קטנועים גדולים משומשים. ראובן סביו, קינן כהן
פיאג'ו בוורלי 350/קינן כהן, ראובן סביו

בוורלי 350 הונדה SH300

בחרנו להתרכז בפיאג'ו בוורלי 350 שנבחן אצלנו גם במבחן ארוך טווח ובהונדה SH300, מכיוון שקטנועים אלו מייצגים בצורה הטובה ביותר את הקטגוריה של הקטנועים בעלי הגלגלים הגדולים, נמכרים בישראל גם בנפחים של 125 סמ''ק המתאימים למתחילים או בעלי רישיון מוגבל ובאירופה תופסים את המקומות הראשונים במכירות. הסיבה השנייה היא ששני הכלים האלו מומלצים גם בהיבטי האמינות שלהם וקלות האחזקה. בכל מקרה, את האקזמפלר שאתם מוצאים מומלץ מאוד לקחת למוסך לבדיקה.

בגרסאות הגדולות שלהם לשניהם מנועים גדולים המעניקים להם ביצועים מעולים בתאוצות בין הרמזורים ובעיר ובנסיעה בין עירונית על כבישים מהירים. תנוחת הרכיבה שלהם היא זקופה, עם כידון רחב ויחסית שטוח בדומה לאופנוע שטח, לטובת שליטה טובה יותר בגלגל הקדמי מבלי לפגוע בנוחות. מערכות הבטיחות כוללות ABS מלפנים ומאחור ובמקרה של הבוורלי גם בקרת אחיזה בגלגל האחורי ויחד עם הגלגלים הגדולים הם בהחלט כלים בטוחים מאוד לרכיבה בכל התנאים.

קטנועים גדולים משומשים. ראובן סביו, קינן כהן
הונדה SH300/קינן כהן, ראובן סביו

מבחינת אבזור, בהונדה קיים גם מפתח קרבה ובבוורלי שלט לפתיחת התאים. הפיאג'ו מגיע עם מגן רוח קדמי בגובה בינוני וההונדה למרבה ההפתעה מגיע ללא שום מגן רוח, לשניהם ניתן למצוא בשוק האביזרים משקפים כמעט בכל גובה וצורה. יכולת האחסון שלהם טובה ואין כל בעיה להרכיב עליהם ארגז אחורי גדול ולשניהם ניתן להוסיף ארגזים מקוריים איכותיים. למרות הדמיון הרב, בזמן הרכיבה עליהם הפיאג'ו קרוב יותר בתחושות עליו לאופנוע מבחינת היציבות במהירויות גבוהות והביצועים. ההונדה לעומת זאת, זריז וקליל יותר ברכיבה עירונית צפופה.

חשוב לזכור שבגלל נפח המנוע הגדול ואופי השימוש בקטנועים אלו, המנועים שלהם מאריכים חיים בצורה מפתיעה מאוד. לכן גם קטנועים עם כמה עשרות אלפי קילומטרים, כמו הפיאג'ו שאותו צילמנו, עדיין מתנהגים מעולה ויכולים להמשיך כך עוד עשרות אלפי קילומטרים רבים. צריכת הדלק בתנאי אמת של שני הכלים עומדת על 28 ק"מ לליטר.

קטנועים גדולים משומשים. ראובן סביו, קינן כהן
המנועים הגדולים יעשו עשרות אלפי קילומטרים בקלות/קינן כהן, ראובן סביו

מחירי הכלים על פי מחירון ינואר של "מוטו" הם החל מ-22,200 אלף שלים לבוורלי 350 משנת 2017 ועד ל-28,800 שקלים לאחד מ-2019. ההונדה יקר מעט יותר ומתחיל ב-22,800 שקלים ל-2017 ועד 29,400 שקלים לאחד מ-2019.

לאחרונה החלו להימכר בישראל קטנועים נוספים השייכים לקטגוריה זו כדוגמת הסימפוני של סאן יאנג והפיג'ו טוויט, שהם אמנם עם מנועים בנפחים של 125 ו-200 סמ''ק, אך בהחלט עשויים לעזור ולשנות משהו בדעת הקהל ולהכניס קצת יותר היגיון לשוק הקטנועים כולו. בינתיים, אנחנו מציעים לכל מי שמחפש קטנוע בטוח, נוח ומהנה לרכיבה, לעשות רכיבת מבחן על אחד מהקטנועים הללו, ובעיקר אם אתם מחפשים קטנוע בתור כלי רכב יעיל ובטוח ולא בתור כלי להשוויץ איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully