וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: העתיד לא במכוניות פרטיות

10.2.2020 / 21:52

יבואנית טויוטה מציגה את תוכניותיה ל-2020 ומשיקה את קינטו - מותג הניידות האירופאי בדרך להפיכת טויוטה מחברה לשיווק רכב לחברת ניידות חכמה

טויוטה ישראל פותחת עשור. רונן טופלברג,
טויוטה קאמרי חוזרת לישראל לצד דגמים חדשים שבדרך/רונן טופלברג

לא פעם אנחנו מספרים לכם כאן, על רצון יצרניות הרכב להמציא את עצמן מחדש. לרוב מדובר על הצהרה או מהלך המבוצעים מעבר לים. הפעם מדובר על מהלך שיתרחש כאן בישראל בחודשים הקרובים. המהלך נוגע להשקת מותג קינטו (KINTO) בישראל - מותג הניידות האירופאי.

לפני שנסביר מזה זה קינטו ומה יש לו להציע, ניקח רגע צעד אחורה בכדי להביט בתמונה הגדולה. קינטו הוא לא רק מותג חדש, אלא אסטרטגיה ברורה וסדורה לשינוי עמוק ורחב של טויוטה המבקשת לשנות את ייעודה מיצרנית רכב לחברת ניידות לכל. טויוטה לא לבד במערכה הזו. כמעט כל יצרניות הרכב פועלות בכיוון תחת שמות שונים שבדרך כלל כוללים את המילים "סמארט" ו"מוביליטי" על נגזרותיהן. חלק מהיצרניות פועלות עם תתי מותגים בתחום כשחלקן מצליחות יותר וחלקן פחות. ההבדל הוא שהפעם מדובר על משהו בהיקף רחב הרבה יותר מבחינת טויוטה, ומבחינתנו זו הפעם הראשונה שמהלך כזה מגיע לישראל.

הרעיון המרכזי בבסיס מותג קינטו (כמו גם אצל המתחרים) הוא שינוי הבעלות על רכב, שמתרחש בכל העולם. פחות ופחות צעירים ממהרים להוציא רישיון נהיגה, ופחות אנשים רוצים להיות בעלים של רכב. לאותם אנשים יש פחות רגש כלפי מותג מסוים והם מתייחסים למכונית כעוד אמצעי תחבורה להגיע מנקודה לנקודה. לא יותר.

מותג קינטו נועד בדיוק בשביל זה. משמעות השם קינטו ביפנית היא: "שירות שמופיע במהירות בעת הצורך" והוא הושק תחילה ביפן בפברואר 2019 במתכונת חלקית ולפני כחודש באירופה. שירותי קינטו כוללים מספר תחומים ובהם שירות ליסינג תפעולי מלא ארוכי טווח (גם של דגמי לקסוס), ליסינג לטווח קצר, שירות שיתוף מכוניות על בסיס היצע הדגמים היברידי-חשמלי של טויוטה ולקסוס, ונסיעה שיתופית. עדיין לא ברור איך ומה יושק בישראל, אבל אין ספק שמדובר בצעד ראשון למהפכה שתשנה את מערכת היחסים בין המשתמש למכונית.

טויוטה ישראל פותחת עשור. יצרן, אתר יצרן
אחד משלל כלי הרכב שישמשו את מיזם הניידות החדש של טויוטה/אתר יצרן, יצרן

אנשי היבואנית גם שרטטו את אסטרטגיית טויוטה לשנים הקרובות: עד שנת 2025 צפויה החברה (טויוטה ולקסוס) להשיק 40 דגמים חדשים או מעודכנים. זה כולל לפחות רכב היברידי נטען משקע אחד בשנה, ולפחות 10 דגמים חשמליים לחלוטין (חשמל או מימן). מבחינת תמהיל מכירות זה אומר שעד 2025 כ-70% מהמכירות יהיו של כלים היברידים, 10% פלאג אין, 10% חשמליים לחלוטין ורק 10% מהמכירות עם מנועיים טרמיים בעיקר רכבי שטח ומכוניות ספורטיביות, כמו חטיבת 'גאזו רייסינג' (Gazoo Racing או GR בקיצור).

טויוטה ישראל פותחת עשור. רונן טופלברג,
טויוטה פרואייס סיטי - תואם סיטרואן ברלינגו מטויוטה/רונן טופלברג

בינתיים לשנה הקרובה יבואנית טויוטה מתכננת להשיק 4 דגמים:
פרואייס סיטי -
מסחרית תואמת סיטרואן ברלינגו אשר מכניסה את היבואנית לסגמנט חדש. בעבר הודיעה היבואנית כי היא לא מתכננת לשווק את הדגם בארץ, אבל התוכניות השתנו. הדגם החדש שבישראל יקרא רק 'סיטי', יוצע בתצורת 5 או 7 מושבים עם מנוע 1.5 ליטר בשלושה הספקים (75, 100 ו-130 כ"ס) כששתי הגרסאות החלשות ישולבו עם תיבה ידנית והגרסה החזקה תשולב עם תיבה אוטומטית 8 הילוכים. זו אותה מתכונת בה מגיעה סיטרואן ברלינגו כשההבדל ביניהן יהיה שברלינגו מגיעה בגימור מקורי וזה של טויוטה סיטי בגימור שיבוצע בארץ (כולל מושבים, דיפון, חלונות וכו'). אצלנו ברבעון השני של 2020.

קאמרי ההיברידית - המשפחתית הגדולה חוזרת לאחר תקופת היעדרות קצרה. כמו בעבר היא תגיע מיפן, בגרסה היברידית ובתקינה אירופאית (בתחילת השיווק היא הגיעה מארה"ב). המעבר הקודם מארה"ב ליפן הוביל לעליית הספק מ-208 ל-218 כ"ס כנראה בשל הבדלי תקינה וללא שיפור בביצועים. כעת עם חידוש היבוא ההספק יורד חזרה 208 כ"ס וגם הפעם אין שינוי בביצועים או צריכת הדלק שעומדת על 23.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. עם חזרתה, קאמרי מתייקרת ב-5,000 שקלים בשתי רמות הגימור: החל מ-185,000 שקלים לרמת גימור LE ו-205,000 שקלים ל-XLE. האבזור נותר ללא שינוי.

קינשיקי 2020. יצרן, אתר יצרן
טויוטה יאריס החדשה אצלנו במחצית השנייה של 2020/אתר יצרן, יצרן

יאריס חדשה -
הסופרמיני הנמכרת ביותר בישראל בשנה שחלפה תגיע בדור חדש. היא מבוססת על פלטפורמת TNGA (שמשרתת בין היתר גם את קורולה וקאמרי), בגרסתה המקוצרת שמכונה GA-B. בחרטומה נמצא לראשונה שילוב של מנוע 3 צילינדרים (בנזין) ומנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 115 כ"ס. אצלנו במחצית השנייה של השנה.

ראב 4 הייבריד פלאג-אין -
גרסה ראשונה נטענת לדגם תשלב בין מנוע בנזין 2.5 ליטר ומנוע חשמלי שביחד מיצרים 306 כ"ס. ומאפשרים טווח נסיעה חשמלי של 65 ק"מ. אצלנו במחצית השנייה של 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully