וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i10 החדשה: החל מ-70 אלף לידנית

16.2.2020 / 14:54

עם מימדים גדולים מבעבר, מנוע 1.2 ליטר חדש, תיבת הילוכים רובוטית ומערכות בטיחות מתקדמות. הדור השלישי של יונדאי i10 הושק היום בישראל

יונדאי i10 החדשה/יצרן

אחת השחקניות המרכזיות בקבוצת המיני מגיעה לישראל, יונדאי i10 החדשה היא דור שלישי, חדש לחלוטין בשושלת ותתחרה ראש בראש מול קיה פיקנטו ושברולט ספאק במחירים שמתחילים ב-70 אלף שקלים לגרסה הידנית, 80 אלף שקלים לרובוטית ועד 84 אלף שקלים לרובוטית מאובזרת.

הדור החדש ארוך ורחב יותר מהדגם היוצא עם 367 ס"מ לאורך, 168 ס"מ לרוחב ובסיס גלגלים שצמח ב-4 ס"מ ל-243 ס"מ. מה שמקנה לה מרווח פנימי גדול יותר מאשר בעבר. הגובה ירד ב-2 ס"מ ל-148 ס"מ. למרות הגדילה במימדים, נפח תא המטען נותר זהה לזה של הדור היוצא עם 252 ס"מ.

יונדאי i10 החדשה בישראל. קינן כהן, קינן כהן
גדלה במידות החיצוניות והפנימיות/קינן כהן, קינן כהן

את ה-i10 יניע מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים. זהו מנוע חדש שמכיל שורת חידושים כמו מערכת תזמון שסתומים חשמלית, שני מזרקים לצילינדר, מחזור גזי פליטה ועוד במטרה לייצר צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה מבעבר. ההספק הוא 84 כ"ס ונתון המומנט הוא 12 קג"מ. אלו מספרים הנמוכים מאלו של מנוע ה-1.25 ליטר היוצא, אבל הביצועים שופרו. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 12.6 שניות בגרסה הידנית ו-15.8 עם התיבה הרובוטית.

את תיבת ההילוכים הפלנטרית של הדור הקודם שהייתה עם ארבעה הילוכים, מחליפה אחת רובוטית בעלת מצמד יחיד. לדברי יונדאי, בניגוד לתיבות דומות בעלות מצמד יחיד שלהן מצמד הידראולי, כאן השילוב נעשה באמצעות שלושה מנועים חשמליים, השינוי הזה אמור לעדן את העברת ההילוכים הלא נעימות שיוצרות תיבות כאלו לפי רוב.

הן השיפורים למנוע והן תיבת ההילוכים אמורים לשפר גם את צריכת הדלק, שלדברי היצרנית טובה יותר ב-25 אחוזים ביחס לדור היוצא.

עוד בוואלה!

קרב קטנות: יונדאי i20 מול ניסאן מיקרה

לכתבה המלאה
יונדאי i10 החדשה בישראל. קינן כהן, קינן כהן
מסך 8 אינץ' וכל מערכות הבטיחות המתקדמות כבר ברמת הגימור הבסיסית/קינן כהן, קינן כהן

יונדאי i10 מגיעה בארבע רמות גימור. הבסיסית מבין הארבע נקראת אינטנס והיא תגיע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ותאימות למכשירי אפל ואנדרואיד, מראות וידיות בצבע הרכב, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים ועוד. רמת הגימור אינספייר שמגיעה עם התיבה הרובוטית מוסיפה חלונות כהים ופס קישוט בתא הנוסעים. רמת הגימור פריים מוסיפה חישוקי סגסוגת 15 אינץ' (צלחות נוי 14 אינץ' ברמות הגימור שתחתיה). רמת הגימור הגבוהה ביותר - סופרים מציעה חישוקי 16 אינץ', תאורת יום מסוג לד, צביעה בשני גוונים, בקרת אקלים, תאורה עוקבת פניה, פנסי ערפל ואיתות במראות.

החידוש המרענן והחשוב מגיע בדמות רשימת מערכות הבטיחות המתקדמות. אלו כוללות התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת ערנות נהג, שליטה אוטומטית על עוצמת התאורה ומערכת המתריעה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים בפקק. כל אלו מגיעות כסטנדרט בכל רמות הגימור.

יונדאי i10 החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
המנוע החדש ותיבת ההילוכים הרובוטית אמורים לצמצם את צריכת הדלק בכ-25 אחוזים/אתר יצרן, יצרן

מחירים

כאמור, מחיר ה-i10 החדשה מתחילים ב-70 אלף שקלים לרמת הגימור אינטנס הידנית. רמת הגימור אינספייר הרובוטית תעלה 80 אלף שקלים, רמת הגימור פריים 83,900 שקלים ורמת הגימור סופרים רק 90 שקלים יותר במחיר של 83,990 שקלים.

ב-i10, מציעה היבואנית כלמוביל גם מסלול ליסינג פרטי. במסגרתו משלם הלקוח מקדמה של 7,500 שקלים ותשלום חודשי של החל מ-969 שקלים ל-36 חודשים והוא כולל שלושה טיפולים ללא עלות במוסכי היבואנית והרישום של הרכב פרטי על שם הלקוח.

במהלך השנה הקרובה עם צפי לחודשים אפריל עד יוני, יונדאי תתחיל לשווק מספר דגמים וגרסאות נוספות בהן הגרסה ההיברידית של יונדאי קונה והקרוסאובר העירוני וניו כמו גם הפלאסייד, קרוס אובר גדול שממוקם מעל הסנטה פה בהיצע הדגמים. במהלך החודשים הקרובים גם תוצג יונדאי i20 חדשה ומתיחת פנים ל-i30 המשפחתית הקומפקטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully