וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי ג'ימני 5 דלתות בדרך?

18.2.2020 / 9:12

שמועות-רשת עקשניות מספרות על לידתו הקרובה (והמתבקשת) של ג'ימני משפחתי, במרכב מוארך. ג'ימני XL עשוי להיות רכב השטח המושלם למשפחה המטיילת, בתקציב נגיש

אתר יצרן

מאז הצגתו של הג'ימני החדש אנו מייחלים לגרסה ארוכת מרכב; ג'יפ מיניאטורי בתצורת 5 דלתות הוא קונספט אותו המציאה סוזוקי לפני שלושים שנה עם ויטארה שנמכרה בשני אורכי מרכב, וכך גם שני הדורות של גרנד-ויטארה. ג'ימני מוארך עשוי לעלות אצלנו החל מ-150-160 אלף שקלים והוא יוסיף משפחתיות, שימושיות ונוחות משופרת, לרכב השטח הכריזמאטי.

מי שכנראה תרים את הכפפה היא חברת מארוטי ההודית, המייצרת את הג'ימני בהודו. מדובר על הצגת גרסה ארוכה שתיקרא "ג'יפסי" כבר ב-2021, והארכת המרכב בכ-40 סנטימטרים (אורכו של ג'ימני 3 דלתות הוא 362.5 סנטימטרים). מדובר על גרסת 4X4 וגם 2X4. המנוע ותיבות ההילוכים יישארו כמו היום, מספיק לגמרי. אין כרגע מידע על תוכניות למכירת הג'ימני המוארך מחוץ להודו.

מבחן דרך: סוזוקי ג'ימני החדש. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אנחנו אוהבים אותו, אבל הוא זערורי לשימוש שאינו טיולים או זוגי בלבד/ניר בן טובים, רמי גלבוע

שמועות נוספות מצטטות לחץ כבר מצד סוזוקי אוסטרליה על היצרן היפני להציג גרסת טנדר פתוח בפורמט Ute, האהוב מאוד על האוסטרלים. המגבלה העיקרית על מימוש חלומות אלה הוא הביקוש הכביר לגרסת 3 הדלתות הסטנדרטית, גם אותו מתקשה המפעל ביפן לספק; מכאן נפתח, אולי, הפתח ל-מארוטי להציג את הגרסה המשפחתית, במהרה בימינו.

בגלגול המקורי שלו בתור הסמוראי דווקא הייתה לו תצורת טנדר זעירה שדמתה יותר לצעצוע מאשר לכלי רכב של ממש. מספר מצומצם מאוד של יחידות כאלו מסתובבות גם בישראל. קונספט כזה בשם "סיירה" הוצג בתערוכת טוקיו האחרונה בינואר, אך ללא כוונות לייצור קרוב.

עוד בוואלה!

מבחן שבילים, סוזוקי ג'ימני 1.5 ליטר

לכתבה המלאה
סוזוקי סמוראי טנדר. מוסך סוזוקי דוקטור מורי, רמי גלבוע
סמוראי טנדר מקורי של אדיר וקנין/רמי גלבוע, מוסך סוזוקי דוקטור מורי

ומה בישראל?

אצל מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, לא יודעים דבר על גרסת ה-5 דלתות. מצד שני הובהר לנו כי עצירת מכירות הג'ימני באירופה עקב תקנות זיהום אוויר, אינן נוגעות לשוק הישראלי. אנחנו מקבלים את הג'ימני בתקינה אירופית אבל השוק הישראלי אינו נכנס לספירת זיהום האוויר הגלובאלי ליצרן, שעצרה את השיווק באירופה.

כ-600 ג'ימני מהדגם החדש כבר נוסעים בישראל ואם תזמינו היום ג'ימני, תקבלו אותו בחודש יוני הקרוב. היבואן מקווה שבעקבות סגירת המכירה באירופה, יוכל להגדיל את הקצבת הכלים לישראל, ולצמצם את זמני האספקה. גם זו לטובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully