וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים לא מרשה: עיריית בני ברק סילקה מפגש חובבי רכב מתחומה

19.2.2020 / 7:00

למגיעים למפגש גולשי "קארספורום" ביום שישי האחרון, ציפתה הפתעה - משאית אשפה עירונית שחסמה את החניון ואליה הצטרפו במפתיע ניידות של משטרת ישראל ופקחים של עיריית בני ברק. למה? ככה

מפגש "קארספורום" בבני ברק. יואב פולס, קינן כהן
אנחנו מחליטים על מי לאכוף את החוק, השוטרים בכניסה למפגש ביום שישי האחרון/קינן כהן, יואב פולס

לא קל להיות חובב רכב בישראל. מעבר למחירי המכוניות היקרים, היצע הספורטיביות העממיות שלא קיים, התפיסה שבה כל שינוי במכונית הופך את המשתמש בה לעבריין צמרת, גם אם מדובר בהתקנת בולמים או מערכת בלימה משופרת ביחס למקור, או אפילו מידת צמיגים שונה מהרשום ברישיון (על שינוי שלה ברישיון אין בכלל על מה ועם מי לדבר). אבל את הסיטואציה שאתם עומדים לשמוע עליה קשה לקבל גם אם אתה לא חובב רכב, אלא סתם אזרח נורמטיבי במדינה שמתחזה להיות נורמטיבית.

ביום שישי האחרון, התקבצו חובבי רכב, חברי "קארספורום" פורום הרכב הגדול בישראל למפגש חמישי במספר. מפגשים אלו הנערכים מפעם לפעם ומקיפים כ-20-30 כלי רכב, נערכים בחניון ציבורי בצהרי יום שישי ברחוב הלח"י 2 בבני ברק סמוך לתחנת הרכבת ולחניון האוטובוסים של "דן" שפעיל באותן שעות. הבחירה במקום נעשתה בין השאר מהשיקול של מציאת מקום מפגש שאינו סמוך לשכונות מגורים. במפגשים אלו מקפידים המארגנים להבהיר למשתתפים כי אין מדובר במפגש נהיגה ולא מסלול מירוצים, ואף עוצרים כל ניסיון לנהיגה פרועה או לא אחראית בשטח המפגש.

מפגש "קארספורום" בבני ברק. קארספורום, קינן כהן
מפגש שקט בקצה איזור תעשייה בשישי בצהריים, אבל להם זה מפריע/קינן כהן, קארספורום

אולם הפעם, את פני המגיעים למקום קיבלה פמליה נכבדת שכללה ניידות משטרה וסיירי פיקוח עירוני על קטנועים. אלו עיכבו לבדיקה יסודית, גם כזו של 30-40 דקות, כל רכב שהגיע למפגש והגדילה העירייה לעשות כאשר העמידה משאית אשפה עירונית בפתח החניון (הציבורי, להזכירכם) במטרה לחסום כניסה אליו. גם לו היינו מיתממים לחשוב שבצירוף מקרים גרידא מדובר, נוכחות נציגי העירייה במקום הבהירה בצורה ברורה מאוד מי מנהל פה את ההצגה, או שמא נאמר קרקס.

ה"שלל" של השוטרים? ארבעה כלי רכב שנמצאו עם ליקויים, שלושה מהם כלל לא שייכים לבאי המפגש והרביעי נתפס מסכן את בטחון המדינה ואזרחיה בשל חתך קטן ב-rim protector אותה תוספת גומי שאינה חלק ממבנה הצמיג עצמו שנועדה להגן על חישוק הרכב מפגיעות. להפניית תשומת הלב של השוטרים ללוחית הרישוי הלא תקינה של רכב הפיקוח ותאורת הבלמים הלא תקינה ברכב של מי מנציגי העירייה נאמר שהם מחליטים על מי לאכוף ושלא ינהל אותם.

עוד בוואלה!

שמירת מרחק: תשכחו כל מה שלימדו אתכם

לכתבה המלאה
מפגש "קארספורום" בבני ברק. קארספורום, קינן כהן
מפגש "קארספורום" בבני ברק/קינן כהן, קארספורום

בהמשך, הפקחים ונציגי העירייה ביקשו מהמשתתפים לסיים את המפגש לפני כניסת השבת, שאכן התפזר לקראת השעה 16:30 ולדברי המארגנים מקומות מפגש חלופיים נבחנים כעת. למה סולקו? מכוח איזה חוק עזר עירוני או סמכות? לאלוהים הפתרונות, והוא, כנראה עובד בעיריית בני ברק.

כי לא קל להיות חובב רכב בישראל, אבל סוג כזה של דורסנות כוחנית אל מול אירוע שקט בקצה איזור תעשייה ריק ומרוחק - הופך גם את הרצון לכבד את הדת והמסורת לקשה מאוד.

ביקשנו את תגובת העירייה לדברים, אך זו לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully