וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו F900R, F900XR ו-S1000XR

דני קושמרו

23.3.2020 / 15:04

חטיבת האופנועים של ב.מ.וו מחדשת את ה-XR1000 ומנצלת את ההזדמנות להשיק עוד שני אופנועים חדשים, אח קטן ונייקד בשם F900R

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים/צילום: יצרן, עריכה: ניר חן

זה קרה בימים רחוקים שבהם שלווה שררה על פני הארץ, כשבני אדם עוד הרשו לעצמם להסתובב מחויכים וכשהם פגשו זה את זה הם נהגו ללחוץ ידיים, להתחבק, אפילו - מה אתם יודעים - התנשקו ממש. העולם היה חופשי ופתוח והם נסעו וטיילו בו, עד שהגיעה המגיפה הגדולה שסחפה הכל, זו שהפילה חללים, שגרמה לעולם לקרוס אל תוך עצמו לבידוד ולמסכות ולחוויה הקשה מכולן שנקראת משחק כדורגל ישראלי בלי קהל ומדפים נטולי נייר טואלט.

זה קרה ממש מזמן - כלומר לפני משהו כמו חודש, כשסתם יכולת לטוס לספרד, לרכוב על אופנוע ולחזור הביתה ולהמשיך בחייך, כשהמילה קורונה היה סתם שם סתמי של בירה סתמית. ב.מ.וו השיקו שם שלושה אופנועים חדשים, אז נסענו - לֶמַה שהסתבר והייתה אחת הנסיעות האחרונות שלנו בחודשים הקרובים - כדי לרכוב ולרשום התרשמויות.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
F900R מחליף את ה-800 מוסיף שובבות ויגיע לשוק מלא במתחרים/אתר יצרן, יצרן

F900R - פשוט, נייקד, מגניב

פשוט נייקד מגניב. זהו, הייתי עוצר בשלוש המילים האלו אבל בכל זאת נסענו כל כך רחוק אז נפרט קצת. מדובר בעיקרון במחליף של ה - F800R, אבל הוא אופנוע אחר לגמרי.

תחילה לגבי מה שרואים מיד - העיצוב: ה- 800 היוצא היה אופנוע לא רע בכלל והמראה שלו היה מה שנקרא "פרקטי", שזה במילים אחרות - ממש משעמם. אבל היום בעידן שבו לאיך שנראה אופנוע יש חשיבות גדולה במיוחד, הבווארים פתחו את תוכנת העיצוב "אוטוקאד" והתחילו מחדש. נו, כמעט. כי ה- 900 שואב הרבה אלמנטים עיצוביים מהאח הגדול והבוקסרי, ה- R1250R, מה שגורם לו להראות כל דבר שהוא לא "משעמם", פנס קטן וסקסי, מעין רבע פרינג קדמי בשילוב צבעים, דברים שגורמים להראות אגרסיבי והרבה יותר מעודכן, והתוצאה נאה ממש.

עוד בוואלה!

דרום כחול לבן: הרכיבה הקבוצתית של ב.מ.וו

לכתבה המלאה
רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים/אתר יצרן, יצרן

התקדמות גדולה יש גם במנוע שדילג על הדור של ה-850 שהגיע רק לדגם ה-GS, כאן הוא זינק והתחזק ב-15 סוסים והפך למשהו שמח הרבה יותר - ובעיקר גמיש יותר. זה מנוע שאוהב לטפס בסל"ד, למרות שלא באמת צריך להגיע לשם כי המומנט עושה אותו גמיש יותר. עוד שינוי גדול היא ההתנהגות של האופנוע - הרגיעה הבורגנית המסוימת שנחה על הדגם הקודם מתחלפת כאן בספורטיביות של ממש, זה אופנוע זריז יותר שרק מחכה לכביש המפותל, שם הוא מרגיש קטן ועליז. בכבישים עם האספלט המשובח שהספרדים יודעים לסלול גם בכפרים שכוחי אל וקורונה - ה-F הזה פשוט מלהטט בין שמאלית לימנית, וכשזה מגיע עם כל האלקטרוניקה ששומרת עליך זה כיף גדול ובטוח יותר שבו אתה מעז יותר. מול תחרות חמה בקטגוריה צפופה שבה כלים מוצלחים כמו ימאהה MT09 או קוואסקי Z900, ב.מ.וו הביאו כאן אופנוע שהוא שדרוג משמעותי של הדגם שהוחלף - ויש לזה מחיר - כי העלות שלו צפויה להתייקר ביחס לדגם ה-800 היוצאת ולהגיע בגרסה המאובזרת גם לאזור ה-100 אלף שקלים.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
קטן ועליז בכביש המפותל/אתר יצרן, יצרן

על הצד הטכני: ב.מ.וו F900R

מנוע: טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילינדר
נפח: 895 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 105 כ"ס/8,500 סל"ד
מומנט: 9.4 קג"מ/6,500 סל"ד
טכנולוגיה: מצערת חשמלית, בקרת אחיזה, 4 מצבי רכיבה, בקרת משיכה, מערכת ABS להטיה, בקרת שיוט
תיבת הילוכים: 6 הילוכים, קלאץ' מחליק, קוויקשיפטר
שלדה: פלדה

מימדים ומשקלים:
אורך: 2,140 מ"מ, בסיס גלגלים: 1,518 מ"מ, גובה מושב: 815 מ"מ (אופציה: 770 עד 860 מ"מ), משקל רטוב: 211 ק"ג, מיכל דלק: 13 ל'
צמיגים: 120/70ZR17, 180/55ZR17

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
F900XR גרסה רגועה וחלשה יותר לאח הגדול/אתר יצרן, יצרן

F900XR - מזעור ההצלחה

במקרה של ה-F900XR מדובר כבר בדגם חדש לחלוטין. אמנם אלו אותם מנוע ושילדה של ה-R, אבל כאן הם הוצבו בדגם שהוא סוג של אדוונצ'ר בינוני, כשלהבדיל מה - F850GS אין לו יומרת שטח, ולהבדיל מה S1000XR הגדול החזק והמתוחכם (שדומה לו מאוד בעיצוב), כאן יש פתרון תנועה שפוי וזול יותר שיודע לתת את מה שצריכים מרבית הרוכבים במרבית הימים. בגלל מיגון הרוח (גם אם הוא לא מתכוונן ולא מושלם) קל יותר לרכוב מהר, בשל הגובה נוח יותר לשים מזוודות ובגלל תנוחת הישיבה הזקופה כיף יותר לרכוב בזוג.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
צג דיגיטלי צבעוני/אתר יצרן, יצרן

למרות ה"אדוונצ'ריות" שלו האופנוע הזה יתאים גם לאנשים מאותגרי גובה שרובם ככולם, גם אם הם לא בווארים, שיצליחו להניח כף רגל מלאה על הרצפה.

חדשה היא גם יחידת התאורה (שמורכבת עכשיו גם בדגמים האחרים) שעל הפיתוח שלה עבדו שנתיים וחצי כדי שתדע להתכוונן הצידה בפניות עד זווית של עשר מעלות ("מה זה עוזר אם הפנס לא יודע לשנות זווית גם בווילי?" תהה בקול עיתונאי בריטי אחד אחרי בירה אחת. או שלוש). ה- XR הקטן הוא אופנוע שימושי יותר מאחיו הערום, אבל לא גורם לכביש המפותל להראות פחות טוב, אולי אפילו להפך. לדעתי הכלי הזה הוא הברקה ויציאה מוצלחת במיוחד של ב.מ.וו, סוג של אופנוע שמתאים במיוחד לרוכב ולכבישים הישראלים ולטווחי הנסיעה כאן.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
בול לישראל/אתר יצרן, יצרן

על הצד הטכני: ב.מ.וו F900XR

מנוע וטכנולוגיה: זהים ל-F900R

מימדים:
אורך: 2,160 מ"מ, בסיס גלגלים: 1,521 מ"מ, גובה מושב: 825 מ"מ (אופציה: 775 עד 870 מ"מ), מיכל דלק: 15.5 ל', משקל רטוב: 219 ק"ג.

צמיגים: 120/70ZR17, 180/55ZR17

מחיר: טרם נמסר

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
לב של אופנוע ספורספורט בגוף של אדוונצ'ר/אתר יצרן, יצרן

גם קינוח וגם עיקרית - S1000XR

לקינוח, הגענו לבחור הגדול, כלומר ל -"אדוונצ'ר-סופרספורט-הייטק-מפלצצצת", הכלי שבו חשבו שזה הגיוני לקחת מנוע מרובע צילינדרים של מכונת הסופרבייק של החברה, ולהניח אותה בכלי תיור גבוה. XR הגדול שנולד לפני 5 שנים, ומגיע ב-2020 כשהוא חזק יותר, מתוחכם יותר וגם נותן פתרונות למעט מאוד החסרונות שהיו לו.

ה-XR מקבל כצפוי את הדור החדש של מנוע ה-S1000RR שכולל גם את המפלט שלו אבל בעיקר את המנוע שעכשיו קל יותר (ב-5 ק"ג) ועוצמתי יותר (ב-6 סוסים) ומשקל כולל שירד בעשרה ק"ג. יש לו הרבה מאוד פרטים חדשים - שילדה חדשה שמשתמשת במנוע כגורם נושא בעומס, פרינג ופנסים חדשים. העיצוב מודרני ומחודד, משקף חדש מתכוונן ויעיל יותר, ובעיקר יש הרבה פרטים קטנים ששונו או נוספו כמו תא לנשיאת חפצים קטנים על מיכל הדלק, ועד הארכה של הילוכים 4, 5, ו-6, שאמורים להפוך אותו למשהו שהוא קצת יותר רגוע. אבל אי אפשר להיות באמת רגוע על הכלי הזה, שגם ב-150 קמ"ש כולו סוער ונסער כאילו תוהה אם זה כל מה יכול לתת כשהוא דורש עוד סל"ד וקמ"שים.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים/אתר יצרן, יצרן

אחת הביקורות המרכזיות על הדור הקודם היה שידיות הכידון מווברצות, והדבר אכן עודן משמעותית באמצעות שינויים קלים במנוע ובעיקר בגומיות חדשות שהוצבו על חיבור הכידון.

וכמי שנמצא בקבוצת החוד של תוצרת החברה הבווארית, הוא מצויד בכל התופינים האלקטרוניים: מתלים אקטיביים חדשים שמגיבים מהר יותר, בקרות אלקטרוניות שמתחשבות בזווית האופנוע כמו ה-ABS ובקרת המשיכה. כשבנוסף יש כאן בקרת שיוט, בקרת זינוק בעליה, ובקרת ווילי (בקרת הזדקרות נשמע פחות טוב...), מצערת חשמלית ועוד שפע אופציות לכיוונן עצמי לפי רצון הרוכב. יש כאן בפעם הראשונה גם בלמים דינמיים שנמצאים בקשר עם המנוע ומשפרים מרחק עצירה.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
כמויות טכנולוגיה ומידע מפוזרים באופנוע ומרוכזים במחוונים הדיגיטליים/אתר יצרן, יצרן

חוץ מזה, כאמור יש כאן שילדה חדשה שבה המנוע הוא גורם נושא בעומס, מתלים חדשים, ובעיקר זרוע אחורית חדשה שהגרמנים הצליחו - רק הם יודעים איך - להוריד ממנה יותר משני קילוגרם במשקל.

העיתונאי הישראלי שיושב מולי בארוחת הערב מתעקש לדבר פוליטיקה כן ביבי ולא ביבי, אבל אני אומר לו בחייאת - כמה יוצא לך לשבת לארוחה ליד אחד האנשים הכי משפיעים על התעשייה הדו גלגלית, מנכ"ל ב.מ.וו אופנועים, דוקטור מרקוס שראם?

הוא מספר לנו איך נסע לשלושה ימי רכיבת מסלול בברצלונה (כן, הוא רוכב), משוויץ כמו נער מתלהב בתמונות השכבות המוצלחות שלו על ה- S1000RR ("זוית של 58 מעלות למרות שהמהנדסים אמרו שאפשר רק 57!") ומסביר שהמטרה העיקרית שלו הייתה לשמוע שם את ה"עמך", רוכבים של אופנועי ספורט שלא ידעו מי הוא, שמהם שמע ממקור ראשון בלי פילטר מה הם חושבים על האופנועים שהוא מייצר.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים/אתר יצרן, יצרן

הדוקטור מדבר על ממוצע הגילים של רוכשי האופנועים שהולך ועולה. בגרמניה למשל הוא עומד על 56. אם הקונה של ה- GS רכב בצעירותו על אופנועי דו"ש עם צילינדר אחד, הרוכש של ה-XR הוא מי שרכב בנעוריו על אופנוע ספורט קיצוני, ואז התבגר והקים משפחה והאישה אמרה לו שהיא "לא מסכימה אופנוע", אבל אחרי שלושים שנה כשהילדים גדלו, הוא רוצה לחזור לחוויה של פעם, של ארבעה צילינדרים וקרחנה, אבל בנוחות ועם האישה במושב האחורי - בדיוק כמו שיודע לעשות ה- XR. ואכן, זה אופנוע שיודע להביא קהלים חדשים למותג, 53 אחוזים מלקוחות הכלי הזה הם לקוחות שמעולם לא היה להם אופנוע ב.מ.וו.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים/אתר יצרן, יצרן

חוזרים לרכוב - להבדיל מהמנוע שמונח ב-S1000RR כאן הוא מכוון יותר לגמישות וביצועים בסל"ד נמוך - אם אתם קוראים "נמוך" ל-10,000 סל"ד, ועדיין גם עד שמגיעים לשם המנוע יגיב מעולה כבר מ-3,000 סל"ד.

מרגישים שבגרסה הזו של ה-XR הגדול שויפו הרבה פינות. הוא עדיין אגרסיבי כשצריך ויודע לתקוף פניות כמו אופנוע ספורט ממש, אבל קצת יותר מעודן, בעיקר כשמחליטים להכניס את מצבי המחשב למצב רגוע יותר. והכי חשוב - ה-XR נשאר כלי חסר תחרות בקטגוריית הפרמיום-אדוונצ'ר לכאלו שאוהבים את זה בארבעה צילינדרים.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים/אתר יצרן, יצרן

על הצד הטכני: ב.מ.וו S1000XR

מנוע: ארבעה צילינדרים בשורה

נפח: 999 סמ"ק
הספק: 165 כ"ס/11,500 סל"ד
מומנט: 11.6 קג"מ/9,250 סל"ד
תיבת הילוכים: 6 הילוכים
שלדה: אלומיניום

טכנולוגיה: ABS, ארבעה מצבי רכיבה, בקרת אחיזה, בקרת משיכה, סיוע לזינוק בעלייה, מתלים אקטיביים, בקרת ווילי, בקרת שיוט

צמיגים:
קדמי 120/70 "17, אחורי 190/55 "17

הינע סופי: שרשרת

מידות ומשקלים:
בסיס גלגלים: 1,549 ס"מ, גובה מושב: 838 מ"מ, מיכל דלק: 20 ליטר, משקל רטוב: 226 ק"ג.

מחיר:
טרם פורסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully