וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה טייקן בישראל: 1.3 מיליון שקלים

30.3.2020 / 9:31

יחידות ראשונות של פורשה טייקן, המכונית החשמלית הראשונה של יצרנית מכוניות הספורט נחתו בישראל. כמה עשרות הזמנות כבר בוצעו לדגמי ה-4S

פורשה טאיקן/צילום: פורשה

נו טוב, גם זו סוג של נחמה נורמלית בימים של שיתוק. אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה לישראל מודיעה על הגעת יחידות ראשונות של מכונית הספורט החשמלית של היצרנית מגרמניה - הטייקן.

תוזכורת למי שלא היה כאן בסביבה, הטייקן החשמלית היא המכונית החשמלית הראשונה של פורשה שלא התאפקה והעניקה לשתי הגרסאות הבכירות שלה את השם הכי לא מתאים למכונית חשמלית - טורבו וטורבו S ועם "לא מתאים" אני עדין, מאוד...

בשתי הגרסאות הטייקן עושה שימוש בשני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי שיוצרים למעשה הנעה כפולה. כאשר מחשב ניהול ששולט על המנועים מאפשר לה לעבור בין הנעה קדמית, אחורית או כפולה ושני יחסי העברה במנוע האחורי מאפשרים לה לבחור בין "יחס העברה" קצר לתאוצות או למקרה שבו צריך כוח לבין יחס העברה ארוך לחיסכון בחשמל.

פורשה טאייקן בישראל. יח"צ,
קוראים להן "טורבו" למרות שאין להן בכלל מנוע בנזין... היגיון של פורשה/יח"צ

גרסאות הטורבו והטורבו S הן אלו שהגיעו לישראל בשלב זה. לטורבו הספק של 680 כ"ס ולטורבו S יש 761 כ"ס חשמליים. שתיהן עושות שימוש בסוללות ליתיום של 93.4 קילוואט-שעה שמספקות טווח של 450 ק"מ לטורבו או 412 ק"מ לטורבו S. הביצועים הם 3.2 שניות ל-100 קמ"ש בטורבו ו-2.8 שניות בלבד בטורבו S. לשתיהן מהירות מירבית של 260 קמ"ש.

הטייקן שעושה שימוש במערכת במתח של 800 וולט (בניגוד לחשמליות אחרות בעלות מתח של 400 וולט), מסוגלת להציע טעינה מהירה במיוחד בעמדות של 270 קילוואט שמאפשרת להוסיף 100 ק"מ בתוך 5 דקות טעינה בלבד וטעינה ל-80 אחוז ב-22 דקות.

עוד בוואלה!

הקרם דה לה כיף: נהיגה בלעדית בקאימן GTS

לכתבה המלאה
פורשה טאייקן בישראל. יח"צ,
תא נוסעים מרובה מסכים, אפילו בצד של הנוסע/יח"צ

כאמור, בשלב ראשון תגיע הטייקן בשתי הגרסאות, טורבו וטורבו S. אולם בהמשך תצטרף לשתי אלו גסרת הבסיס שנקראת 4S המתוכננת להגיע לישראל בהמשך השנה. בגרסה ההיא ניתן לבחור בין שני גדלי סוללות, 390 קילוואט המספקת 530 כ"ס או 420 קילוואט המספקת 571 כ"ס.

מחירי הטייקן מתחילים ב-875 אלף שקלים לגרסת ה-4S, ועולים ל-1.3 מיליון לטורבו ועד 1.6 מיליון שקלים לטורבו S החזקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully