וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחטאו את המכונית שלכם

2.4.2020 / 13:19

אז אחרי שכולנו שטפנו ידיים, שמנו אלכוג'ל, מסכות וכפפות - הגיע הזמן גם לחטא את תרבית החיידקים המטורפת שנקראת המכונית שלכם, גם פסח זו הזדמנות טובה לעשות שם סדר יסודי

ניקוי וחיטוי תא הנוסעים. יח"צ,
מגבונים לחים, סבון ומים חמים הם "עזרה ראשונה" בימים אלו/יח"צ

לא שאתם יוצאים יותר מדי מהבית לאחרונה, אבל כאשר אתם עושים את זה ואם אתם מסתובבים בסופר, כולם שומרים מרחק, עוטים מסכות וכפפות, מחטאים ידיים ומשטחים ללא הפסקה וכאשר מסיימים הכל יוצאים החוצה ונושמים לרווחה. אבל את אחרי כל זה, את הדרך לשם ומשם אתם כנראה עושים במכונית. גם ביום יום המכונית שלנו היא חממת חיידקים לא קטנה ונוטה לצבור טינופת משלל סוגים ובשלל מקומות.

המחקרים שנעשו עד כה מצביעים כי הנגיף עשוי לשרוד ימים ארוכים על משטחי טקסטיל, עור, פלסטיק, גומי ועוד - המשותף להם - כולם נמצאים ובשפע בתוך המכונית שלנו. מה שהופך אותה לנדל"ן מבוקש מאוד עבורם.

אבל בימים בהם וירוס משתולל ברחובות וכולנו מנסים לעכב את ההגעה שלו אלינו (כן, תשלימו עם זה - בסוף זה יגיע לכולם) - לנקות ולחטא את פנים המכונית שלנו יכול להיות צעד גדול וחשוב בדרך לשם. זה שפסח בפתח ולכם או לילדים אין דברים טובים יותר גם ככה לעשות - הופכים את הימים האלו לאידיאליים.

פיג'ו GTI308 – מבחן דרכים. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
נדל"ן מועדף לחיידקים/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

איך עושים את זה?

בשלב הראשון, בואו נבהיר - זה לא מדריך הניקוי המלא למכונית שלכם. יש כל כך הרבה גישות, המלצות ודרכים לעשות את זה שאין סיכוי להוציא דרך אחת מוחלטת ונכונה. אנחנו גם לא נצלול לרמות הפדנטיות שדורשות קיסמי אוזניים, מברשות וקיסמי שיניים (כן, יש גם כאלו) - אז אנחנו נתרכז בעיקר בבסיס וקווי היסוד הראשיים של ניקוי וגם חיטוי של תא הנוסעים של המכונית.

הדבר השני שצריך להבין הוא שבניגוד לבית שלנו, במכונית שלנו יש לא מעט סוגי חומרים, החל בפלסטיק בסיסי ופשוט, עבור בבדים שונים, אריגים, גומי, עור, עור סינטטי, ספוג ועד מסכי מגע וכפתורים שמחביאים מאחוריהם מגעים חשמליים רגישים למים. מה שאומר שאנחנו צריכים להיות זהירים עם סוג וכמויות החומרים שאנחנו שופכים שם. מכל מקום מומלץ תמיד לבדוק את עמידות האריגים והפלסטיק לחומרי הניקוי בפינה נסתרת.

הנקודה השלישית היא שלמרות מה שיספרו לכם, אפשר להירגע, כדי לחטא את המכונית שלנו אפשר בהחלט לעשות שימוש בסבון רגיל (איפה שאפשר להרטיב כן?). נכון שמוצרים ייעודיים יעשו עבודה טובה יותר, אבל בנקודת הזמן הנוכחית, גם זה יספיק. החומרים בסבון מפרקים ומנטרלים את הוירוס, אבל כמו עם שטיפת ידיים, גם כאן קיים כלל ה-20 שניות - כך שלא מספיק להשפריץ סבון אלא צריך לתת לו שפשוף וזמן לעבוד.

עוד בוואלה!

מחקר מצא: ההגה של הרכב שלכם מלוכלך פי 19 ממושב האסלה

לכתבה המלאה
ניקוי וחיטוי תא הנוסעים. יח"צ,
לעבור על כל המקומות אליהם הידיים שלנו מגיעות/יח"צ

אז מה צריך ומה עושים?

מבחינת ציוד מה שתצטרכו זה שתיים שלוש מטליות, רצוי אלו שלא מותירות סיבים, סקוץ', מברשת, שתי קערות (אחת מהן עם מים חמים וסבון), כפפות חד פעמיות, ורצוי גם מגבונים אנטי בקטריאליים אבל גם רגילים יעשו את העבודה.

כאמור, מכיוון שאין כוונה להיכנס פה לנבכי הניקוי האולטימטיבי, המקומות עליהם נתעכב הם אלו שמהווים את נקודות הסיכון המרכזיות ברכב. אלו המקומות עמם אנחנו נבוא במגע הכי הרבה: המושבים, אבזמי חגורות הבטיחות, סכי השמש, מחזיקי הכוסות, ידיות הדלתות גם אלו בתא המטען, ההגה, ידית ההילוכים, בלם היד, מתגי האיתות, האורות, המגבים וכפתורים בתא הנוסעים. דגש אחד חשוב נוגע למסכי המגע שהופכים לנפוצים יותר ויותר - ניקוי שלהם בסבון ומים עלול להרוס אותם, לכן יש לעשות שימוש במטליות מיוחדות שמשמשות לניקוי של מסכי מחשב או טלפונים ניידים, אם אין את אלו ובלית ברירה - עם מטלית מעט לחה שנסחטה היטב היטב ומיד אחריה מטלית נייר סופג.

אודי Q3 ספורטבק בישראל. יצרן, אתר יצרן
זהירות על מסכי המגע/אתר יצרן, יצרן

השלב הראשון והרצוי, אחרי שפיניתם את כל הזבל שלכם מהמכונית הוא לשאוב אבק. שוב, רצוי מאוד, אבל לא חובה ברמת העזרה הראשונה לחיטוי וניקוי המכונית שלכם. אחרי שעשיתם את זה מעבר ראשוני עם מגבונים לחים יעזור להסיר את השכבה הראשונה של האבק והלכלוך מהמשטחים השונים כדי שהסבון יוכל לעשות את פעולתו. השלב השני הוא לטבול את המטלית הנקיה בדלי עם המים החמים והסבון - למים החמים יש תפקיד בהמסת שאריות לכלוך. לסחוט אותה היטב ולעבור על המשטחים השונים במכונית. אחרי סיום כל קטע ניקוי, לטבול את המטלית בקערת המים הקרים, לשטוף אותה ולסחוט היטב - רק אז לטבול אותה שוב במים החמים עם הסבון -אחרת אתם פשוט תלכלכו את המים הנקיים מהר מאוד.

ניקוי וחיטוי תא הנוסעים. יח"צ,
ניקוי וחיטוי תא הנוסעים/יח"צ

אם ניקיתם מושבי עור או דיפוני עור במים וסבון חשוב מאוד לייבש אותם היטב ולמרוח עליהם חומר שמזין את העור וישמור עליהם מלהתייבש ולהיסדק. שוב, חשוב לציין שחומרי ניקוי ייעודיים לכלי הרכב ישמרו טוב יותר על פנים המכוניות והחומרים, השימוש במים וסבון נועד להעניק מענה לצורך הדחוף כרגע לשמור על המכונית שלנו בטוחה לשימוש ושהייה.

את חבילת המגבונים האנטי בקטריאליים רצוי ומומלץ לשמור במכונית ולעשות בהם שימוש בכל פעם שאתם נכנסים חזרה למכונית אחרי הסידורים שלכם.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
צוותי חיטוי מקצועי בפעולה/ראובן קסטרו

לקחת את זה לשלב הבא

אז כן, בהחלט אפשר להגיע לרמת ניקיון וחיטוי סבירה גם בעצמכם, אבל אם אתם רוצים לעשות את זה ברמת הגבוהה ביותר, קשה היה לפספס במהדורות החדשות את צוותי החיטוי שאחראיים לשמור על כלי הרכב של כוחות ההצלה נקיים מחיידקים. אחת החברות שעוסקות בחיטוי הזה היא "בלפור ישראל" במקרה הזה אין קשר למעון ראש הממשלה, היא הנציגה של חברת "בלפור" האמריקנית, שהייתה גם האחראית לחיטי "ספינת הקורונה" ביפן.

ניקוי וחיטוי תא הנוסעים. יח"צ,
חיטוי מקצועי, גם ללקוחות פרטיים/יח"צ

אלון רוזן, לשעבר מנכ"ל המשרד להגנת העורף וכיום יועץ אסטרטגי לחברה מסביר: "החיטוי שאנחנו מציעים הוא ייחודי, אינו מכיל חומרים כימיים, קוטל נגיפי קורונה בתוך 4 דקות והכי חשוב כאשר מדובר בחללים פנימיים, אינו מזיק כלל לבני אדם, בעלי חיים, ריהוט או כל מוצר אחר שקיים ברכב". החברה שמפעילה שירותי טיהור למד"א, כוחות הכיבוי וההצלה, משרדי ממשלה, בנקים, גופי ביטחון ועוד. לאחרונה הודיעה החברה כי היא מציעה את שירותי החיטוי גם ללקוחות פרטיים המעוניינים לקחת את נושא חיטוי המכונית שלהם לשלב הבא.

העלויות של ניקוי המכונית מתחילות ב-175 שקלים למונית (מחיר מוזל על מנת לעודד ניקוי שלהן), 230 שקלים למכונית פרטית. חיטוי רכב מסחרי עולה 300 שקלים, התעריף לקבינה של משאית עומד על 250 שקלים ואוטובוס 400 שקלים. לאלו יש להוסיף 100 שקלים אם הניקוי נעשה בבית הלקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully