וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: ההגה של הרכב שלכם מלוכלך פי 19 ממושב האסלה

15.1.2020 / 0:34

מחקר חדש מוכיח עד כמה המכוניות שלנו מטונפות - גם אחרי שעברו ניקיון חוץ ופנים - ומהו המקום הכי מטונף ברכב. אז קבלו הנה כמה טיפים לשימוש באביזרים בסיסיים שיעזרו בשמירה על ניקיון הרכב

אדם נתקע במתקן לשטיפת רכב/יוטיוב

בסרטון - תיעוד מלחיץ של אדם נתקע במתקן לשטיפת רכב

ההגה של הרכב שלכם מלוכלך פי 19 ממושב אסלה, כך טוען מחקר חדש שנערך ע"י חברת הביטוח Ageas, שבדק עד כמה המכוניות שלנו מלוכלכות והגיע למסקנות קשות. מספר רב של חיידקים עשויים להימצא על ההגה, הידיות ובתא המטען של הרכב, כשהאחרון הוא המקום המטונף ביותר ברכב. המחקר מצא כי המכונית הממוצעת היא ביתם של יותר מ-3,826 יחידות חיידקים לאינץ'.

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של חיידקים שנמצאו ב-80 אחוז מכל הרכב הוא חיידק הפסאודומונס אארוגינוזה, שעלול לגרום לפריחות בעור ולזיהומים בדרכי הנשימה. גם חיידקי סטרפטוקוקים צואתיים נמצאים באחד מכל 14 כלי רכב שנבדקו עם 1,700 יחידות חיידקים בממוצע. אחד הגורמים השכיחים ביותר להרעלת מזון - החיידק בצילוס צראוס - נמצא לרוב במכוניות של הורים צעירים, בדרך כלל במחזיק הכוסות ובמושב הילדים ברכב.

כפי שציינו, תא המטען ברכב הוא המקום המלוכלך ביותר, בו יש פי 4 יותר חיידקים מאשר על הלחצנים במעלית. זה ככל הנראה נובע מהעובדה שמדובר במקום אחסון שבקושי זוכה לניקיון. אחריו תמצאו את מושב הנוסעים (ספירה של 1,200 חיידקים), מחזיק הכוסות (616) וההגה (612). רכבי שטח הם סוג הרכב המטונף ביותר עם יותר מ-4,710 חיידקים. אחריהם תמצאו את ההאצ'בק, רכבי סופר מיני ומכוניות ספורט.

אוכל ברכב. צילום מסך
אוכל ברכב/צילום מסך

אז מה אפשר לעשות? הנה טריקים לניקוי הרכב

כדי לסייע לשמור על ניקיון הרכב, הנה כמה טיפים וטריקים פשוטים שיעזרו לכם לתחזק אותו וימנעו מכם הרבה הוצאות מיותרות. מניקוי פנסים ועד הסרת כתמים מכוערים מהכיסא, פריטים ביתיים אלו עשויים לסייע למכונית שלכם להראות במיטבה תוך דקות ספורות.

משחת שיניים
יש למרוח מעט משחת שיניים על מטלית ולשפשף את החלק החיצוני של הפנסים ברכב. שטפו ונגבו כדי לראות תוצאות מידיות.

מרכך שיער
יש לשטוף את המכונית במים וסבון ולאחריה למלא דלי ב-500 מ"ל מים ו-125 מ"ל מרכך שיער ולערבב. השתמשו במטלית נקייה כדי להעביר "ויש" על הרכב. הוא יצא נוצץ ומבריק כמו חדש.

שמן זית
ניקוי לוח המחוונים בשמן זית יצא לכם הרבה יותר זול מלעשות לו פוליש. יש לטפטף מעט שמן זית על מטלית ולנגב. גם תרסיס שמן יעבוד.

משחת שיניים לפנסים ברכב

מברג
אפילו שואבי האבק החזקים ביותר לא יצליחו להגיע ולשאוב את כל הפירורים והאבק שנתקעו בסדקים שבפנים הרכב. השתמשו במברג ראש שטוח כדי לגרד אותם החוצה.

מכחול
פתחי המיזוג שלכם עשויים להכיל אבק וחיידקים. לעיתים קרובות הם מתפספסים כשאתם מנקים את הרכב שלכם. השתמשו במכחול כדי לנקות את החריצים ולמנוע שאיפה של חלקיקי אבק.

נוזל לשטיפת כלים
אל תחשבו שאתם חייבים להשתמש במוצרים יקרים לשטיפת הרכב. סבון כלים רגיל מספיק טוב לניקוי הרכב, אבל הקפידו לשטוף את הנוזל היטב.

סודה לשתייה וחומץ
ריפוד בד עשוי לצבור כתמים ולהפיג ריחות לא נעימים. שימוש בתערובת פשוטה של סודה לשתייה וחומץ עשוי להיפטר מהזוהמה ולשמור על ריח רענן מהמושבים שלכם. שלבו בין שני המוצרים להכנת הנוזל ושפשפו אותו על גבי הריפוד באזור המוכתם. המתינו שיתייבש ושאבו את העודפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully