וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב ובנו הכינו למבורגיני במדפסת תלת ממד והופתעו לגלות שבין לילה היא הפכה לדבר האמיתי

30.12.2019 / 0:21

ילד בן 12 הציע לאביו לבנות מכונית למבורגיני במדפסת תלת ממד והשניים שקדו במשך כמעט שנתיים על הפרויקט שלהם. באחד הבקרים הופתע הבן לגלות שמכוניתו המודפסת הפכה לדבר האמיתי - לאחר שהחברה החליטה להפתיע אותו ולתת לו במתנה רכב בעלות של כמעט חצי מיליון דולר

lasersterling

בסרטון - נסיעת מבחן בלמבורגיני המודפסת

מה שהתחיל כמשחק פשוט בין אב לבנו והפך לפרויקט מפתיע של בניית למבורגיני ממדפסת תלת ממד הסתיים בהפתעת חג מולד של פעם בחיים - כשיצרנית למבורגיני האיטלקית הפתיעה את המשפחה והחליפה את הגרסה המודפסת שלהם בדבר האמיתי. סטרלינג באקס, 54, ובנו זנדר בן ה-12 מקולורדו, נהגו לשחק יחד במשחק הווידאו "Forza Horizon 3" - ובחרו תמיד לצאת למירוץ בלמבורגיני. כשזנדר הציע לאביו לבנות את הרכב האהוב עליהם, האב, שהוא פיזיקאי במקצועו, אמר שלא היסס לרגע לבקשה ואז עלה במוחו הרעיון לבנות את אוונטדור למבורגיני בעזרת מדפסת תלת ממד. השניים בילו כמעט שנתיים בשכפול הרכב היוקרתי בשלמותו. הפרויקט יצא לדרך בפברואר 2018 כשבמהלך הדרך שקל האב כמה פעמים לפרוש כשהבין עד כמה הפרויקט מורכב - אבל אהבתו של בנו לפרויקט דרבנה אותו להמשיך.

לפני כחודשיים קיבל שיחת טלפון מפתיעה ממנהלת השיווק הראשית של אוטומובילי למבורגיני, קטיה באסי, שהציעה למשפחה להופיע עם הדגם שלהם בפרסומת חדשה. מעבר לכך, היא סיפרה לאב שהחברה תעניק להם את הרכב היוקרתי האמיתי למשך שבועיים במהלכם יוכלו להשתמש בו כמה שירצו. סטרלינג סיפר על גודל ההפתעה ל-CNN: "רעדו לי הברכיים. זה זה היה כמו לקבל טלפון מהאפיפיור שהודיע שהוא גם מגיע לארוחת ערב".

הלמבורגיני שהודפסה במדפסת תלת ממד

למבורגיני שהודפס בתלת ממד. צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך

והדבר האמיתי שחיכה להם במוסך

למבורגיני דגם האוונטדור S בגרסת רודסטר. צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך

דגם האוונטדור S בגרסת רודסטר שהושאל למשפחה בעונת חג המולד מתומחרת ב-460,247 דולר. על פי ה-CNN, המשפחה אמנם נאלצה להחזיר את הלמבורגיני שלהם ב -26 בדצמבר, אך היו להם שבועיים ליהנות ממנו. באקס טוען שנהג באוונטדור מדי יום, וסיפר ש"לעולם לא יישכח את נדיבותה המדהימה של החברה". באקס, בנו, אשתו ג'ניפר ובתו אלייה מופיעים יחד בפרסומת מחממת לב של יצרנית המכוניות, המסתיימת בטקסט: 'למבורגיני היא לאוהבים אמיתיים'.

בתחילת הפרסומת מספר האב: "זנדר מזכיר לי הרבה את עצמי כילד. יש לו מוח מכני מאוד. הוא אוהב לבנות דברים. לא היה לנו שום מושג איך נבנה את הרכב, אך אז היה לי רעיון שאולי נוכל להדפיסו בתלת ממד. היו לנו הרבה כשלים בדרך, אבל בכל פעם ששמנו חלק במכונית, הגבנו תמיד ב'וואו, אנחנו חייבים לסיים את הפרויקט הזה'. קיבלתי טלפון מלמבורגיני והרעיון שלהם היה להחליף את הפרויקט שלנו באוונטדור אמיתי בשעות הלילה". בנו זנדר אומר בפרסומת: "התחלנו לשחק במשחק הזה, תמיד היינו נוהגים בלמבורגיני ובסופו של דבר אמרתי לאבא שלי, 'היי, אנחנו יכולים לבנות אחד כזה?'. עברה שנה וחצי מאז. היא עדיין בתהליכים אבל כשזה יהיה מוכן, זה יהיה מדהים". לאחר מכן הפרסומת מציגה את זנדר עומד המום כשאוונטדור אמיתי נחשף לפניהם חונה במוסך ביתם. שניהם נראים מרוצים כשהם לוקחים את המכונית לנסיעת מבחן ליד ביתם בדנוור.

אב ובנו בנו למבורגיני במדפסת תלת ממד. צילום מסך
אב ובנו בנו למבורגיני במדפסת תלת ממד/צילום מסך
למבורגיני במדפסת תלת ממד. צילום מסך
למבורגיני שהודפסה במדפסת תלת ממד/צילום מסך

באקס הוסיף כי חוות דעת בנו הייתה החשובה ביותר בפרויקט: 'זה אחד ההיבטים המהנים ביותר בפרויקט. זו התחייבות ... אני מנסה לגרום לאחרים להתעניין בתחום, אבל הם יזדקקו לתשוקה ולכסף. בסופו של דבר, אני רוצה שילדים יתעניינו ב- STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה), וזו פלטפורמה נהדרת לכך כי כל התחומים מעורבים בפרויקט הזה".

הרכב עוצב בתוכנת SolidWorks והודפס במדפסות תלת ממד שולחניות כמו QIDI X Pro. בין החלקים שהודפסו היו לוחות הגוף ופתחי האוורור. כל דבר שלא ניתן היה להדפיס בתלת ממד, כגון הפנסים, באקס רכש ב-eBay. נכון להיום, הוציא באקס כ-23,000 דולר על הפרויקט הזה, והשניים מכוונים להציג את הרכב בשלמותו בתערוכת מכוניות גדולה שתעלה באוגוסט. "זו הייתה חוויה יוצאת דופן שהוכיחה שיש אנשים טובים בעולם. זו הייתה מתנה מדהימה ברוח חג המולד", סיכם באקס.

למבורגיני שהודפסה במדפסת תלת ממד. צילום מסך
למבורגיני שהודפסה במדפסת תלת ממד/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully