וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט אפיקומן: שניים אוחזין בקוברה

וואלה!רכב

12.4.2020 / 12:05

"מצאתם את האפיקומן, ואתם לא תחזירו אותו אלא אם כן תקבלו..." זו השאלה שהצבנו לחברים שלנו ואלו התשובות שקיבלנו. הפעם: אסף בר שי ויואל שוורץ רבים על מכונית אחת

פרויקט אפיקומן. קינן כהן, יצרן, אתר יצרן
שלבי AC קוברה 427: אנחנו לא מתפלאים שכולם רוצים אותן/אתר יצרן, קינן כהן, יצרן

האתגר היה פשוט: מי מכונית האפיקומן שלכם. זו שאתם הכי רוצים לנהוג בה, או אולי לפגוש שוב. ביקשנו מצוות הכותבים והבוחנים של וואלה רכב וגם קולגות למקצוע לבחור אותה, התשובות היו די מפתיעות. בכל יום נעלה שתי בחירות של חברי המערכת והחברים. הפעם אנו נדרשים לסוגיית "שניים אוחזים" כאשר אסף בר שי יואל שוורץ רבים על קוברה אחת.

פרויקט אפיקומן. יצרן, אתר יצרן
גוף בריטי, נשמה אמריקנית/אתר יצרן, יצרן

יואל שוורץ: AC קוברה 427

עורך סדר יקר, רוצה את האפיקומן חזרה? תקבל אותו אחרי שבחנייה שלי תתיישב AC קוברה מקורית בגרסת 427 עם V8 בנפח 7.0 ליטר. אם לא תמצא את זו עם ה-485 כ"ס, אני מוכן להתפשר על גרסת ההספק החלשה יותר עם רק 425 סוסים, אבל הי, אל תביא לי משהו אחר! אני לא משחק איתך משחקים!

כי בעיניי זו המכונית שיותר מכל מסמלת חירות, זו שעבורי מסמלת תקופה אחרת של מפלצות כביש שלא יודעות שובע. בעיקר של דלק וצמיגים. מי צריך יותר משילדה קלה, מרכב נטול גג ומנוע ענק. זו ממש משמעות המילה מוטציה. ועוד מוטציה שעבדה נכון, דבר שהפך אותה לאגדה עוד בחייה.

קרול שלבי, האיש שהגה וייצר את הקוברה, ייצר אותה רק בין השנים 1962-1967. אח"כ הגיעו כל מיני רפליקות, אפילו תחת ידי פורד ושלבי עצמו, אבל זה כבר לא היה אותו הדבר.
אז קדימה, צא לדרך ועדיף שתמצא אחת בצבע כחול. חג שמח.

עוד בוואלה!

פרויקט אפיקומן של "וואלה!רכב". הבחירות של בועז קורפל וג'וי בירן

לכתבה המלאה
פרויקט אפיקומן. קינן כהן, יצרן, אתר יצרן
אחת המכוניות בעלת תעשיית הרפליקות העשירה ביותר/אתר יצרן, קינן כהן, יצרן

אסף בר שי: AC קוברה 427

ישר מההתחלה הבנתי שאני נכנס למלכודת. האווירה היתה מתוחה, אבל ידעתי בדיוק מה אני עושה. ככה לפחות חשבתי. אבל מהדריכות הזו בזווית העין של אנדריי, שהיה עמוק בעניינים, נמתח קו דמיוני ישירות אל מאחורי התמונה האקספרסיוניסטית המזעזעת, מאחורי כתפיה של סבתא. החבילה חיכתה לי ומשכתי אותה בדיסקרטיות אבל בנחישות. הצלחתי לשים את היד על חצי המצה הנחשקת בכל החדר. האפיקומן.

אחד, אני יודע שאני חייב לשמור עליו טוב טוב. שניים, אני יודע שאני חייב עכשיו טובה לשניהם, אנדריי וסבתא. ולרצות אותם לא יהיה קל. אני יודע הכל. אבל צליל ההתנעה של ה-V8 הזה (הותנע ביום חול) תפס אותי לא מוכן. הרטט הזה תפס אותי. גם הידיעה שכל סנטימטר וסנטימטר במרכבת שני המושבים, שכל קימור וקימור, כל פנס עגול, הגריל שמאיים לבלוע את העולם, כולם מעצימים חוויה אחת: הרמוניה מלאה בין אדם ומכונה.

AC קוברה 427, שלבי קוברה. זו לאו דווקא האגדה האנושית שמאחוריה, שלקחה גוף מפה, מנוע משם ואת כל הכישרון והידע כדי לכייל אותה בדיוק. אלו לא ההישגים ההיסטוריים ולא החיבה (שיש לי מאוד) לכלי רכב ואישים ששינו את פני עולם המכוניות. זו הדרך שבה המכונה הזו מפעילה את כל החושים בבת אחת.

עכשיו זה כבר היה ברור: זו או השלבי או האפיקומן. אנדריי. סבתא. אני מצטער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully