וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות הקורונה: זינוק בדוחות המהירות, ירידה במספר התאונות

וואלה!רכב

16.4.2020 / 10:31

מדיניות הסגר ומיעוט המכוניות על הכבישים חוברים לפיתוי בו מתקשים נהגים רבים לעמוד. כמה מהם נתפסו במהירות של 245, 232 ו-225 קמ"ש. לצד העלייה הזו, נרשמת ירידה בשיעור דומה בכמות התאונות והנפגעים. קשר בין השניים? מה פתאום...

מהירות בימי קורונה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
שלא נטעה, גם כעת, אכיפת המהירות הינה חלק בלתי נפרד מתפקידי משטרת התנועה/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

משבר הקורונה מדלל באופן קיצוני את תנועת כלי הרכב בכבישים ויצר מצג שווא כאילו המשטרה עסוקה בלשמור אנשים במקומות המגורים שלהם ופסקה מלאכוף עבירות תנועה, אולם המציאות מוכיחה אחרת לגמרי - במרוצת החודש האחרון חלה עליה בשיעור של 20% במספר הנהגים שנתפסו במהירות שגבוהה ב 51 קמ"ש מהמותר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. על פי נתוניה, החל מתאריך ה-9 למרץ ועד ל-9 באפריל, נלכדו במכמונות המהירות לא פחות מ-636 'טייסים' בעוד שבשנה שעברה, מספרם עמד על 534 'בלבד'.

מהירות בימי קורונה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
טיפ מקצועי לנהג ההונדה אקורד, המהירות הזו גבוהה יותר מזו המירבית הרשמית של המכונית.../דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

לפני מספר ימים, נתפס נהג בכביש 6 במהירות של 245 קמ"ש. במקרה נוסף, בחור צעיר נוסף נעצר ורישיונו נפסל לאחר שנתפס נוהג במהירות של 232 קמ"ש. נהג אחר נתפס לאחרונה במהירות נמוכה במקצת - רק 225 קמ"ש. מקרים אלו הם הקיצוניים יותר, אולם על פי המדווח, לא מעט נהגים נתפסו במהלך השבועות האחרונים נוהגים במהירות נמוכות יותר, אך עדיין - עמוק בתוף הרף הפלילי. כך למשל, לאחרונה נלכד במכמונת המהירות נהג במחלף קסם במהירות של 198 קמ"ש. במקרה נוסף, תושב הצפון נתפס בכביש 6 במהירות של 194 קמ"ש. אבל בעוד עבירות מהירות מעל המותר בחוק מהוות שברי אחוזים מהגורמים לתאונות, האכיפה שלהן נעשית במשנה מרץ ומוטיבציה.

עוד בוואלה!

תבהלת קורונה: יש גם צד חיובי

לכתבה המלאה
מהירות בימי קורונה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
הכבישים הריקים מפתים את הנהגים/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

עו"ד אלירן בלוטמן מומחה לדיני תעבורה מסביר כי עבירות מהירויות גבוהות מאוד (60 קמ"ש מעל המותר), מוגדרות ע"י המשטרה כעבירות תלתן כלומר, כאלו שנושאות בצידן רף ענישה גבוה יותר תוך האצת הלכי הטיפול בהן, שוב, ללא קשר לחלקן היחסי בגורמי התאונות. לפיכך, במרבית המקרים, הנהג יעוכב במקום ביצוע העבירה ורישיון נהיגתו יפסל מנהלתית לפרק זמן של 30 ימים. בתום תקופה זו, תוגש בקשה לפסילת רישיון נהיגתו עד לתום ההליכים המשפטיים בעינינו. לא אחת, כאשר מדובר על מהירות של למעלה מ-190 קמ"ש ומעלה, המקרים הללו גם מסתיימים בענישה כבדה בדמות עבודות שירות, ומאסר בפועל. לצד זאת, מדגיש עו"ד בלוטמן, כי במקרים לא מעטים וחרף העובדה כי מדובר על נהגים שנתפסו במהירות של למעלה מ-200 קמ"ש, בית המשפט מצא אותם זכאים. כך למשל, זוכה נהג לאחר שנמצאו כשלים מהותיים בתקינות מכשיר המדידה והוכח כי הוא לא עבר את כל הבדיקות כנדרש ושהשוטר לא הקפיד על ביצוע מלוא נהלי ההפעלה.

פחות, אבל עדיין מתרחשות

על פי נתוני הרלב"ד, במהלך החודשים ינואר - מרץ 2020 נהרגו בכבישים 61 בני אדם - נתון שמשקף ירידה בשיעור של 26% במספר ההרוגים בהשוואה לשנה שעברה בה נהרגו בפרק הזמן האמור לא פחות מ 82 בני אדם. בנוסף, חלה גם ירידה דרמטית במספר התאונות הקטלניות. מתחילת השנה ארעו 57 תאונות בניגוד ל 75 אשתקד.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מגיפת תאונות הדרכים לא נפסקת גם כאשר מגיפת הקורונה גובה קורבנות. לדאבון ליבנו למרות שהנסיעה ירדה באופן משמעותי עדיין נהרגים אנשים בתאונות דרכים בשיעור גבוה מאוד. החשש הגדול הוא שברגע שהמשק יחזור לעבודה גם ירשם זינוק חד בתאונות הדרכים הקטלניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully