וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבהלת קורונה: יש גם צד חיובי

25.3.2020 / 13:16

יחד עם הזעזוע הכלכלי של השבתת המשק בתקופה האחרונה, בהיבט אחד יש למגפה השפעה חיובית, הכבישים הריקים ממכוניות מביאים לירידה משמעותית בתאונות הדרכים

טיפ לדרך: עקיפות/עריכה: ניר חן

הירידה בהיקף הנסועה בכבישים הובילה לצניחה דרמטית בשיעור של 80% במספר תאונות הדרכים, כך עולה מנתוני איגוד שמאי הרכב שמתייחסים לפרק הזמן של 10/03/20 -22/03/20 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בכל תאונת דרכים בה ניזוק רכב שמבוטח בביטוח מקיף, נדרש המבוטח לפנות לשמאי על מנת שיעריך את גובה הנזק שנגרם. במקרה בו אין מדובר על תאונה עצמית אלא על תאונה בה מעורב רכב נוסף, נדרש גם בעל הרכב הנפגע להציג למבטחת הרכב הפוגע דו"ח שמאי.

על פי הנתונים שנאספו על ידם, באיגוד מציינים כי בשנת 2019 נפתחו כ- 350,000 תיקי תביעות בגין תאונות דרכים, ובין התאריכים 10/03/19 - 22/03/19: למעלה מ 11,500. מנגד, על פי בדיקות שערך האיגוד, במרוצת 12 הימים האחרונים נפתחו פחות מ-2,000 תיקים חדשים בכל רחבי הארץ.

תאונת דרכים ברחוב הרב מלכה פתח תקווה ב-1 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
פחות מ-2000 תיקי תאונות דרכים לעומת 11,500 בתקופה המקבילה/ראובן קסטרו

יודגש כי הנתונים מתייחסים לכלל תאונות הדרכים, ובכלל זה לאלו שלא הובילו לפציעה של מי מהמעורבים אלא רק לנזק רכוש לרכב ו/או לצד ג. לדברי יהודה יגן יו"ר איגוד שמאי הרכב, "אני עוסק בשמאות רכב מזה 40 שנה ומעולם לא חלה ירידה כל כך דרסטית במספר תאונות הדרכים. המספרים קטנים לאין שיעור מאלו שנרשמו בימי מלחמת המפרץ או במהלך כל אירוע בטחוני או מלחמה. כפועל יוצא, רבים ממוסכי הפחחות נותרו בימים אלו בלי פרנסה וגם פקידי חברות הביטוח במחלקת תביעות הרכב מטפלים בעיקר בתביעות קודמות. בנוסף לכך מחקרים מצביעים על כך שבעת משבר אנשים נוסעים זהיר יותר ומשנים את צורת הנהיגה שלהם. נתונים שנתמכים גם מנתוני תאונות הדרכים של הרלב"ד מתקופות מלחמת לבנון השנייה ומבצעי עופרת יצוקה וצוק איתן.

עוד בוואלה!

החיים שלכם בתחתית סולם העדיפויות של הממשלה

לכתבה המלאה
זירת התאונה במחלף אלוף שדה לכיוון רמת גן בה נהרגו שני בני אדם ונפצעו חמישה נוספים. 22 בדצמבר 2019.. דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל/דוברות משטרת ישראל

לדברי אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום נזיקין בלשכת עורכי הדין: מהשיחות שאנו מנהלים עם חברות הביטוח מצטיירת תמונה של ירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים. מדובר על מאות מיליוני שקלים שהמדינה חוסכת שכן, הנזק לקופתה מכל פצוע שמוגדר קל מתחיל ב-150 אלף שקלים. כאשר מדובר על תאונה קשה - הסכומים חוצים בקלילות את רף 4 מיליון השקלים כתלות באופי הפגיעה. הסכום שמשלמת המדינה כוללת את עלות אובדן התפוקה למשק כפגיעה בכושר היצור; עלות אובדן איכות החיים של הנפגעים ובני המשפחה; עלות רפואית שנובעת מפינוי הנפגע; הטיפול בו לרבות הוצאות שיקום וסיעוד; עלות ישירה שתלויה במשך הטיפול הרפואי, הוצאות השיקום והסיעוד, קצבת נכות ותלויים, ועוד", מציין עו"ד ורשה.

בלון הליסינג מתרוקן. יצרן,
עשרות אלפי מכוניות ליסינג שעומדות ובקרוב יפלטו לשוק המשומשות/יצרן

לדברי צבי ליכטצייגר, יועץ ליסינג בחברת 'פתרונות אפקטיביים' העוסקת ביעוץ עסקי וארגוני לאלפי חברות במשק, יש לייחס במידה רבה את הירידה בתאונות הדרכים לירידה הדרמטית בנסועה של רכבי הליסינג המרכיבים כחמישית מכלי הרכב , ואשר הנסועה שלהם יותר מכפולה ביחס לכלי רכב פרטיים. חשוב לציין כי לרוב חוזה החכירה שנחתם עם חברת הליסינג גם מגביל את תקרת הנסועה של המכונית ועל פי ההערכה הזו גם מתומחרת העסקה. לאלו יש להוסיף את ההשפעה שעוד עתידה להיות למצב על שוק היד השנייה אליו קרוב לוודאי שיפלטו בעתיד אלפי כלי רכב שהוחזרו על ידי עובדים שיצאו לחל"ת.

הירידה בכמות תאונות הדרכים בעיקר מעלה מחשבה שלוקחת אותנו לכיוון אחר לגמרי בנקודת המפגש בין קורונה לתאונות דרכים. עם עדכונים סביב השעון על מספר הנדבקים, טרטורים בלתי פוסקים של בקשות להקפדה על ההנחיות, התגייסות של ארגונים ומשרדי ממשלה - כאשר בשאר ימות השנה, חודשי השנה ושנים שלמות ההתייחסות למגפה אחרת לגמרי שגובה קורבנות ללא הפסקה - תאונות הדרכים פשוט שואפת לאפס עד שמקרה טרגי מגיע לכותרות.

דווקא בימים האלו שהמספך המפוצל שלנו נע בין הביזיון במערכת הפוליטית והקרקס בכנסת, מתפנה חבר הכנסת בועז טופורובסקי מ"כחול לבן" להתייחס למצב. "מעודד אותי לראות את הירידה החדה בנתוני הקטל בדרכים" אומר ח"כ טופורובסקי לוואלה!רכב, "אך יש לזכור כי הירידה אינה נובעת מהתגייסות גורמי ממשלה, משינוי מדיניות או הזרמת משאבים לתיקון מוקדי סיכון. בכנסת הקרובה, אעשה הכל על מנת שהמלחמה בתאונות הדרכים תהייה דומה, אפילו במעט, למלחמה הישראלית (והגלובלית) בנגיף הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully