וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך החוצה מהמשבר, היצרניות מתכופפות לא מעט

6.5.2020 / 9:48

בדומה לתוכנית שמציעה קיה ללקוחותיה באירופה, גם יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס מציגה את "כלמוביל בראש שקט" שבשלב הראשון שלה תרכוש בחזרה את רכבו של לקוח שלה שאיבד את מקום עבודתו

תוכנית ראש שקט בכלמוביל. יצרן, אתר יצרן
כל דרך יצירתית להחזיר את הלקוחות לאולמות ולהוציא אותם עם מכונית/אתר יצרן, יצרן

התקופה הנוכחית, בה מתחיל העולם כך נראה לנוע לזו של אחרי הקורונה מציב את יצרניות הרכב בפני אתגרים גדולים מאוד. כיצד להפוך קניית מכונית חדשה לאטרקטיבית, באילו מסלולים יוכל הלקוח להבטיח כי הוא מסכן כמה שפחות את כספו במידה ורכש את הרכב שלא במזומן ועוד.

כלמוביל, יבואנית מיצובישי, יונדאי וגם מרצדס לישראל מציעה מהלך ראשון מתוך סדרת מהלכים תחת השם "בראש שקט". הרעיון שעומד מאחורי המהלך הזה הוא הבטחת הקנייה בחזרה של כלי הרכב של הלקוח, במידה וזה פוטר מעבודתו בתוך 6 חודשים מהרכישה, בניכוי ירידת הערך. מפתח ההפחתה למחיר עומד על 5 אחוזים ממחיר הרכישה בחודש הראשון ומשם בקפיצות של 2 אחוזים לחודש עד ל"תקרה" של 10 אחוזים בסיכום לחצי השנה.

מבחן השוואתי ג'יפונים טורבו. דודי מוסקוביץ, ניר בן טובים
אתם תרצו לשמור עליו כדי לקבל מחירון טוב.../ניר בן טובים, דודי מוסקוביץ

כאמור, זהו מהלך ראשון, מהלכים נוספים יתמכו באופנים אחרים בלקוחות שיתקשו להמשיך ולשלם עבור המכוניות שלהם, בשלב זה לא חושפת החברה את הצעדים האלו במלואם, אולם אנחנו יכולים לספר לכם כי הם מזכירים בקווים הכלליים שלהם את אלו שמפעילה החברה הבת - קיה באירופה. שם מציעה החברה לרוכשים לרכוש "ביטוח" לתשלום על הרכב ובמידה והם מפוטרים ממקום העבודה שלהם משמשים כספים אלו להקפאת התשלומים עבור המכונית עד שיוכלו לשוב ולשלם.

סביר להניח ששני המהלכים האלו ואחרים הם רק הגל הראשון שיבשר על הבנה עמוקה של הצורך להגיע אל הלקוח בגישה הרבה יותר מלווה מאשר בעבר. כזו שהאינטרס של החברה שהוא יעמוד בתשלומי ההלוואה על המכונית לא פחותים מאלו שלו, ושאלת הנחיצות - בצד כרגע.

השאלה המעניינת יותר אולם, תהייה האם הטלטלה האדירה הזו שעברו השווקים בעולם תהפוך לזרז לאותן תפיסות בעלות משותפות על כלי רכב שמבטיחים לנו כבר שנים. אותם "ציי רכב" מגווונים שיכללו מספר כלי רכב בשלל תצורות וייעודים ובהם ייעשה שימוש שיתופי של קהילות מבוססות צורך ולא בעלות קבועה וכובלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully