וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו S1000XR, F900XR וה-F900R בישראל

14.5.2020 / 9:08

נייקד אחד ושני אופנועי ספורט-אדוונצ'ר-תיור מהווים את הגל שמחזיר את חטיבת האופנועים של ב.מ.וו בישראל לפעילות אחרי השבתת הקורונה. הנה היכרות ראשונה איתם

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים/צילום: יצרן, עריכה: ניר חן

אחרי עיכוב שנבע מהשבתת הקורונה שנכפתה על כלל השוק, חוזרת דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו לישראל לפעילות מלאה והפעם עם תנופה רצינית של שלושה דגמים חדשים ומעניינים.

דור חדש לאופנוע הנייקד הבינוני של החברה ה-F900R, לצידו ה-F900XR שמכניס את החברה לקטגוריית הספורט-אדוונצ'ר-תיור בנפח בינוני ובפסגה הדור החדש והסופר מתקדם של ה-S1000XR.

הראשונים בחבורה הם ה-F900R, וה-F900XR העושים שימוש באבולוציה של מנוע הטווין המוכר על גלגוליו השונים עוד מה-F850GS של 2018, אך הנפח עולה מ-853 ל-895 סמ"ק, לצד פיתוחים נוספים למנוע ולמערכות ההיקפיות שלו. ההספק עומד על 99 כ"ס והמומנט ל-9.4 קג"מ. למנוע נוספה גם מערכת בקרת מומנט המונעת נעילה של הגלגל האחורי במקרה של סגירת מצערת מהירה או הורדת הילוך (בשילוב מצמד מחליק). מערכת ניהול המנוע מציעה ארבעה מצבי רכיבה, החל מגשם ועד לדיינמיק פרו לרכיבה ספורטיבית. עוד ברשימת הבקרות, בקרת אחיזה ו-ABS הפעיל גם בבלימה בהטייה.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
F900R נייקד דינאמי/אתר יצרן, יצרן

בין השינויים הנוספים במשפחת ה-F החדשה ניתן למצוא שלדה העושה שימוש במנוע כגורם נושא עומס וכן שובו של מיכל הדלק הפלסטי המולחם למקומו הקלאסי לפני הרוכב (ולא תחת המושב כבעבר). שני הכלים כמובן נבדלים במאפיינים שנגזרים מהשימושים השונים שלהם. כך למשל הנייקד עושה שימוש במיכל דלק בנפח 13 ליטרים בעוד ה-XR בעל שאיפות התיור מגדיל את המיכל ל-15.5 ליטרים.

עוד בהבדלים כמובן נמצא את מהלך המתלים השונה בין השניים. בעוד הנייקד מקבל 142 מ"מ מהלך אחורי ו-135 מלפנים. אחיו המתייר מקבל מהלך של 172 מ"מ מאחור ו-170 מלפנים. גובה המושב ב-R עומד על 815 מ"מ וב-XR על 825 מ"מ. כמובן שאלו ניתנים לשינוי באמצעות קטלוג המושבים של ב.מ.וו להתאמה למידות הרוכב או הרוכבת. עם 211 ק"ג ה-R קל מעט מ-219 הק"ג של ה-XR.

עוד בוואלה!

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו F900R, F900XR ו-S1000XR

לכתבה המלאה
רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
F900XR: תיור-אדוונצ'ר-ספורט בנפח ביניים ומחיר תחרותי/אתר יצרן, יצרן

שני הכלים חולקים גם את מסך התצוגה הצבעוני החדש ללוח המחוונים בגודל 6.5 אינץ' עם קישוריות ליישומון ייעודי של ב.מ.וו המאפשר ניווט, שיחה בנייד או האזנה למוזיקה בזמן רכיבה. בשניהם גם תוצע כאופציה בתשלום גם מערכת ה-Dynamic ESA לכיוונון אלקטרוני של הבולם האחורי כפי שניתן למצוא בדגמי האופנועים היקרים של BMW.

מחירי ה-F900R מתחילים ב-75,900 שקלים לגסת ה-PURE הבסיסית ועד 80,900 לגרסת ה-SPORT המוסיפה בין השאר הנעה ללא מפתח, חיווי להעברת הילוכים, כיסוי מושב מורכב וצביעה שונה. בקבוצה שלו הוא יפגוש מתחרים כמו דוקאטי מונסטר 821 מהצד האירופי של המפה ואת ימאהה MT09 מהצד היפני.

ב-XR חמש רמות גימור, PURE הבסיסית, SPORT, EXCLUSIVE PLUS, SPORT PLUS, EXCLUSIVE כאשר המחירים מתחילים ב-85 אלף שקלים ל-PURE, עולים ל-90 אלף לגרסאות הביניים וגרסאות הפלוס מתומחרות ב-95 אלף שקלים. בין ההבדלים כאן ניתן למצוא הנעה ללא מפתח, מנשאים לארגזי צד שלא נמצאים ברמת הגימור הבסיסית ועד לאבזור כמו ג'ק אמצע, המתלה האחורי המתכוונן, חיישני לחץ אוויר ועוד שנמצאים ברמות הגימור פלוס. כאן המתחרה הבולט ביותר יהיה ימאהה טרייסר 900 וקוואסאקי וורסיס 1000.

לתקופת ההשקה תוצע גרסת ה-PURE ב-80 אלף שקלים לעסקת מזומן.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
ה-S1000XR: מנוע של סופר-ספורט בגוף של אדוונצ'ר/אתר יצרן, יצרן

S1000XR: הדור השני מפחית משקל ומוסיף בכל השאר

אופנוע הדגל משלושת הדגמים החדשים ולמעשה אחד האופנועים החשובים והמעניינים ביותר של ב.מ.וו בשנים האחרונות הוא ה-S1000XR.

כמו בהצגתו, גם בדור השני שלו זה אופנוע שקשה לדחוס לתוך קטגוריה אחת מוכרת. אבל זה לא הפריע לו להפוך לרב מכר. מסתבר שהשילוב בין מנוע ארבעה צילינדרים שמגיע מאופנוע הסופר ספורט של היצרנית לבין תצורת אדוונצ'ר זקופה. ארוז בטכנולוגיה מתקדמת - עובדת היטב ומציעה מוצר שגם בלי הגדרה מדויקת עונה על צורך קיים. זה לא שהוא המציא משהו חדש, הדוקאטי מולטיסטרדה כבר עשה את זה קודם, אבל זה לא הפריע לו להצליח בענק.

אז מה יש ב-XR החדש? ובכן נתחיל ממה שאין בו - הוא שוקל 226 ק"ג שהם 10 ק"ג פחות מהדור היוצא ברמת אבזור מקבילה, כאשר 5 ק"ג גולחו מהמנוע בלבד. אבל משם זה בעיקר מה הוא מוסיף. הדור השני של ה-XR מגיע עם מערכת ה-Dynamic ESA כסטנדרט, בקרת אחיזה ו-ABS שפעיל גם בהטיה, בקרת זינוק בעליה, קוויקשיפט ועוד.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
צג TFT צבעוני בגודל 6.5 אינץ' בלוח המחוונים/אתר יצרן, יצרן

המנוע של ה-S1000XR הינו כאמור זה המשמש את ה-S1000RR. אולם כאן ההספק ממותן ל-165 כ"ס והמומנט הוא 11.6 קג"מ בעקומה שטוחה יותר לשיפור השימושיות היומיומית. כחלק מהפיתוח של הדור החדש ומשוב מרוכבים, הוארכו יחסי ההעברה של הילוכים 4,5 ו-6 לטובת שיוט נינוח יותר והפחתת צריכת הדלק. למנוע בקרה עם ארבעה מצבי רכיבה, מגשם ועד דיינמיק פרו המאפשר הגדרה אישית של מאפיין רכיבה כולל את בקרת הווילי המונעת, או מאפשרת, בהתאם לבחירה את הנפת הגלגל הקדמי בתאוצות חזקות.

את הטווח הארוך המצופה מאופנוע תיור מספק מיכל דלק בנפח 20 ליטרים, מהלכי המתלים עומדים על 150 מ"מ מלפנים ומאחור, על הבלימה דיסק 320 מ"מ כפול מלפנים ו-265 מ"מ מאחור. החישוקים במידה 17 אינץ' וגובה המושב הסטנדרטי הוא 840 מ"מ.

למערכת ה-Dynamic ESA שכאמור מגיעה כסטנדרט מתווספת ברמות הגימור M ו-RACE מערכת ה-Dynamic ESA Pro עם שני מצבי שיכוך "כביש" ו"דינאמי" המגיב אוטומטית לתנאי הדרך ומשנה את השיכוך בהתאם.

רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים. יצרן, אתר יצרן
רכיבה ראשונה: אופנועי ב.מ.וו החדשים/אתר יצרן, יצרן

ה.ב.מ.וו S1000XR משווק בישראל בשלוש רמות גימור. בבסיס ההיצע עומדת גרסת ה-PURE ומחירה 139,900 שקלים, למרות היותה גרסת הבסיס ניתן למצוא בה כאמור את מערכת ה-Dynamic ESA, חיישני לחץ אוויר, כיבוי מאותתים אוטומטי, תאורת לד, תאורת בלם דינאמית המשתנה לפי עוצמת הבלימה, מנשאים לארגזי צד ועוד.


מעליה נמצאת גרסת ה-RACE במחיר של 149,900 שקלים שמוסיפה בין השאר את מערכת המתלים Dynamic ESA Pro, הנעה ללא מפתח, תאורת לד מעוצבת, עריסה למערכת ניווט, חימום ידיות, בקרת שיוט ומשקף גבוה.

ובפסגת ההיצע ישנה גרסת ה-M במחיר של 169,900 שקלים. שם תמצאו את האבזור של גרסת ה-RACE אבל גם חבילה הכוללת מצבר קל משקל וחישוקי M קלים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully