וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מורידה פרסומת אחרי טענות לגזענות

21.5.2020 / 8:30

פרסומת קצרה בת 10 שניות באינסטגרם עוררה גל מחאה לאחר שנראית בה יד לבנה ענקית מגרשת אדם שחור ממכונית גולף חדשה. פולקסווגן: "מבינים את הזעם, גם אנחנו מזועזעים"

מחאה כנגד פרסומת של פולקסווגן. צילום מסך, צילום מסך
חוסר טעם או רגישות יתר? מתוך הפרסומת מעוררת המחלוקת של פולקסווגן/צילום מסך, צילום מסך

מחלקות השיווק של יצרניות הרכב הן גופים גדולים מאוד, עובדים שם אנשים מבריקים, ההחלטות שם מתקבלות אחרי מחקרי שוק, סקרים, ישיבות והתייעצויות. על רקע הדברים האלו, קשה להבין איך הפרסומת האחרונה לגולף שעלתה בסטורי של חשבון האינסטגרם של היצרנית לאחרונה הצליחה לדלג מעל כל המשוכות, או אולי לחמוק מתחת לרדאר ולהתפרסם.

בפרסומת, נראית גולף חדשה החונה ברחוב ולצידה אדם כהה עור, כאשר יד לבנה ענקית נכנסת לתמונה ומתחילה לדחוף את האיש מצד לצד, להרים אותו ואז להעיף אותו לתוך כניסה של בניין בחבטה של האצבעות. אז אפשר לפטור את הפרסומת כבחירה לא מוצלחת של דמויות ולהמשיך הלאה, אבל האינטרנט מלא באנשים שעובדים בלהיעלב מכל דבר, אז זה לא עובד כך.

הפרסומת שהוסרה

מהר מאוד הוצף חשבון האינסטגרם והטוויטר של החברה בגל מחאה אדיר של צופים שהזדעזעו מהגזענות שבסרטון. בפולקסווגן מיהרו להגיב, ולאחר שהורידו את הפרסומת נשלחו בכירי היצרנית, בהם יורגן סטקמן חבר ההנהלה ומנהל השיווק של החברה. "אנו מבינים את הזעם הציבורי. מכיוון שאנחנו מזועזעים גם כן. הווידאו הזה הוא עלבון לכל ההישגים של התנועה לזכויות האזרח. זה עלבון לכל אדם הגון". דוברי החברה הוסיפו גם כי "אנחנו בפולקסווגן מודעים למקורות ההיסטוריים והאשמה על החברה שלנו במהלך המשטר הנאצי. זו הסיבה שבגינה אנחנו מתנגדים לכל צורה של שנאה, תעמולה או אפליה".

עוד בוואלה!

הוצגה: פולקסווגן גולף החדשה

לכתבה המלאה
פולקסווגן גולף החדשה. יצרן, אתר יצרן
פולקסווגן גולף החדשה/אתר יצרן, יצרן

החברה גם הצהירה כי היא פתחה בבדיקה ותחקיר כיצד אושרה והגיעה הפרסומת, שהופקה על ידי משרד קריאייטיב חיצוני, לפרסום. כמו כן ש"יהיו השלכות" לתוצאות הבדיקה הזו. הסרטון עצמו יש לציין הוא אחד מסדרת סרטונים בקמפיין המתארים התאהבות של בני זוג, לבנה וכהה עור ובסרטון הזה זו אמורה להיות היד של בת הזוג שמרחיקה את הגבר מהמכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully