וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: פולקסווגן גולף החדשה

25.10.2019 / 13:32

הדור השמיני של רבת המכר העולמית של פולקסווגן, הגולף הוצגה במטה החברה בוולפסבורג. דיגיטלית, חשמלית ומתוחכמת, אלו כל הפרטים אודותיה וגם, מתי היא מגיעה לישראל? סוף 2020

פולקסווגן גולף החדשה. יצרן, אתר יצרן
אבולוציה זהירה חיצונית, זינוק פנימי/אתר יצרן, יצרן

לפעמים ציטוט אחד מדויק אומר המון, אז הנה הוא "הגולף החדשה תהייה כל מה שאנשים אהבו במשך שנים, אבל עכשיו נעשתה דיגיטלית". המשפט הזה שנאמר עוד במרץ מפי יורגן סטקמן מנהל השיווק של פולקסווגן בתערוכת ג'נבה, מתאר את מה שעכשיו כולם יכולים לראות בגולף החדשה.

לאורך שמונה דורות, מאז 1974, אז החליפה, לפחות באופן רשמי את החיפושית, הפכה הגולף לאמת המידה בקבוצת הקומפקטיות, כאשר בכל סיבוב היא הייתה זו שקובעת את התקן, הרף, אליו ועל פיו מתכווננות המתחרות. אבל הפעם, הסיפור שונה. תסתכלו במגרש החניה בחוץ, הגולף לא צריכה להתחרות רק בפיג'ו 308, טויוטה קורולה האצ'בק, אופל אסטרה, יונדאי i30 או כל האחרות בקבוצתה, אלא גם בג'יפונים. איך? ככה.

פולקסווגן גולף החדשה. יצרן, אתר יצרן
שבעה דורות חלפו ועכשיו תורו של השמיני להמשיך את השושלת/אתר יצרן, יצרן

הפלטפורמה

העיצוב החדש, שהוא עצמו כרגיל אבולוציה מחודדת של הדור היוצא, מציג פנסי חזית צרים עם תאורת לד, שטח חלונות גדול במעט והשינוי הכי גדול בו הוא ככל הנראה הכיתוב GOLF בגדול במרכז דלת תא המטען. מבחינת מידות הגדילה מדודה, האורך הכללי צמח ב-2.6 ס"מ, הגובה ב-2 ס"מ ובסיס הגלגלים הוסיף 1.6 ס"מ (429, 146 ו-266 ס"מ בהתאמה).

מתחתיו משתמשת גולף בגלגול העדכני של פלטפורמת ה-MQB של פולקסווגן (אותה חולקת גם הסקודה אוקטביה החדשה). גלגול עדכני שבין השאר נועד להתאים אותה לשילוב של מערכות עזר חשמליות של 12 או 48 וולט לטובת חיסכון בדלק. מלבד מערכות אלו, תוצע גם גרסה היברידית נטענת שקע ולה גם תת גרסה בשם GTE שתשלב ביצועים עם חיסכון בדלק ופליטת מזהמים. ממש כמו גרסאות ה-GTD הספורטיביות עם מנוע הדיזל בדורות קודמים. מקומה של גרסה כל חשמלי ששווקה בעבר בשם E גולף לא תוצע בשל תחילת השיווק של ה-ID 3 החדשה.

נקודה אחרונה לגבי הפלטפורמה, בדור היוצא, עשו הגרסאות הפשוטות שימוש במתלה אחורי מסוג קורת מתח הזול יותר לייצור אבל גם דורש פשרות בתחומי ההתנהגות והנוחות. בהודעה לעיתונות לא נמסרו פרטים בנושא זה בנוגע לדור החדש.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר

לכתבה המלאה
פולקסווגן גולף החדשה. יצרן, אתר יצרן
גרסאות היברידיות נטענות שקע, אחת חזקה ואחת חזקה יותר/אתר יצרן, יצרן

המנועים

במשפחת מנועי הבנזין של גולף החדשה אין מהפכות. היא תמשיך לעשות שימוש במנועי הדור היוצא. קרי, מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטרים עם 110 כ"ס ומנוע 1.5 ליטרים ארבעה צילינדרים בשתי רמות הספק, 130 ו-150 כ"ס. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים כפולת מצמד בת שבעה יחסי העברה.

כאמור, המנועים כן יקבלו חיזוק בדמות מערכת חשמלית שניזונה מסוללת 48 וולט. כמו זו שניתן למצוא גם במספר דגמי אודי. המערכת לא ממש מסיעה את המכונית, אלא מאפשרת להרחיב את פרקי הזמן של דימום המנוע כמו בעמידה, גלישה לעצירה וסיוע קל למכונית בתאוצה.

גרסאות היברידיות נטענות שקע מצטרפות להיצע בדור השמיני, כאן תעשה המכונית שימוש במנוע 1.4 ליטר ובתוספת מנוע חשמלי (סידור דומה נמצא בסקודה סופרב ההיברידית החדשה). שני אלו מביאים להספק משולב של 204 כ"ס בגרסה הרגילה. מעליה תהייה גם גרסת ה-GTE עם 245 כ"ס זהה לזה של גרסת ה-GTI הנוכחית.

פחות רלוונטיים אלינו הוא מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק 115 או 150 כ"ס בגרסה החזקה.

פולקסווגן גולף החדשה. יצרן, אתר יצרן
מראה וטכנולוגיה מתקדמת בתא הנוסעים/אתר יצרן, יצרן

תא הנוסעים

במידה מסוימת, את הפסקה הזו אפשר לפתוח במילה "כתמיד". אז כתמיד, תא הנוסעים של הגולף מקבל טיפול יסודי במטרה להמשיך להוביל את הקבוצה. שני המרכיבים הבולטים ביותר הם השימוש הנרחב במסכים ומנגד צמצום במתגים.

בתחום המסכים, זה של לוח המחוונים הוא בגודל 10.25 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה בגודל מרשים של 10 אינץ'. המסך הגדול משמש גם ככל הנראה לתפעול שלל מערכות הרכב, שכן ניכר מהתמונות שמספר הכפתורים הפיזיים צומצם מאוד.

גם התפעול של מתגי התאורה בתא הנוסעים עובר לשימוש במגע במקום כפתור פיזי, מה שפגשנו בעבר בעיקר במכוניות יוקרה. עוד חלק בצמצום הכפתורים לוקחת מערכת הפעלה באמצעות פקודות קוליות.

את ידית ההילוכים מחליף בורר מינימליסטי בצורת מתג, מה שמשחרר מקום בקונסולה המרכזית לאחסון.

פולקסווגן גולף החדשה. יצרן, אתר יצרן
המתג הקטן סטייל פורשה 911 החדשה מחליף את ידית ההילוכים/אתר יצרן, יצרן

הטכנולוגיה

תדמית הבטיחות שמלווה את הגולף גם היא מחוזקת בדור הזה. בקרת השיוט האדפטיבית בשילוב בקרת הסטייה מנתיב מאפשרות נהיגה חצי אוטונומית ואלו פעילות עד מהירות של 210 קמ"ש. מעבר לאלו כמובן סוללת המערכות המתקדמות המוכרות וכן תאורת מטריקס לד.

עוד תציע הגולף (טרם ברור באילו שווקים) מערכת תקשורת בין הרכב לבין תשתית מתאימה בדרכים. מה שיאפשר למכונית לקבל התרעות בזמן אמת על מפגעים בדרך, או אפילו התרעה על קרח על הכביש. היא גם תוכל להחליף מידע עם מכוניות גולף דומות בקרבה של עד 800 מטרים כדי להתריע על סכנות בדרך בסביבה המיידית.

פולקסווגן גולף החדשה. יצרן, אתר יצרן
פולקסווגן גולף החדשה/אתר יצרן, יצרן

בקרוב אצלכם?

המדינות הראשונות לקבל את גולף החדשה יהיו גרמניה ואוסטריה, אליהן היא תגיע כבר בחודש הבא. ברבעון הראשון של 2020 יתרחב השיווק גם למדינות במערב אירופה ובהמשך השנה לשווקים נוספים כמו ארצות הברית וכמובן סין.

אותנו מעניין השוק המקומי, כאן נצטרך להמתין להגעת הגולף החדשה כמעט שנה תמימה, ולהערכת היבואנית צ'מפיון מוטורס היא צפויה לנחות פה רק ברבעון האחרון של 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully