וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר

12.2.2019 / 13:56

היא כבר לא צעירה, אבל פולקסווגן גולף היא המכונית שלימדה ומלמדת את העולם שגם לגברת מבוגרת יש טריקים שהיא עדיין זוכרת והאחרות עוד לא למדו. איך היא זזה עם מנוע 1.0 ליטר?

מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר. קינן כהן, ניר בן טובים
פולקסווגן גולף תמיד הייתה מכונית שהציעה קצת יותר ללקוחות שלה, הפעם היא מציעה פחות - בנפח המנוע/ניר בן טובים, קינן כהן

פולקסווגן גולף, כמעט מתחילת דרכה הייתה המכונית שנתנה ללקוחות שלה קצת יותר. זה לפעמים היה עניין של עיצוב, לפעמים טכנולוגיה או בטיחות. דבר אחד היא המשיכה להציע דור אחרי דור - איכות וחבילה שהייתה ועודנה, אמת המידה אליה שואפות כל היצרניות שמציגות מכוניות קומפקטיות ועל פיה נשפטות המכוניות האלו.

אז אחרי כל ההקדמה, אחרי כל השנים האלו של גולף כמכונית שהציעה קצת יותר ללקוחות שלה, בדמדומי הדור הנוכחי שזו לו שנתו האחרונה - מצטיידת הגולף במנוע ה-1.0 ליטר טורבו שלושה צילינדרים ו-115 כ"ס של פולקסווגן ויוצאת להדרן, האם יש לה מה למכור?

מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר. קינן כהן, ניר בן טובים
תא נוסעים שפשוט בנוי מצוין מבחינת הנדסת אנוש, שימושיות ואיכות חומרים/ניר בן טובים, קינן כהן

אוהבת להיות בבית

אם יש דבר אחד שהגולף מצטיינת בו, זו התחושה שלא משנה כמה זמן לא ישבת באחת. ברגע שהישבן פוגש את הכיסא והידיים את ההגה - הכל נופל בול לידיים. מהדברים הגדולים של גודל קורות A והראות החוצה, המושבים מבחינת גודל וריפוד, ועד לדברים הקטנים יותר כמו ברז כיוון המושב, מיקום פתחי המיזוג ואפילו מחזירי האור בחלק הפנימי התחתון של הדלתות שנראים כאשר פותחים את הדלת.

גם בלי יותר מיד פירוטכניקה, גם אם זו רמת הגימור הפשוטה יותר "קומפורטליין" שמגיעה עם מנוע ה-1.0 ליטר הזה, יש פה עדיין תחושה עשירה של איכות ושל מוצר בנוי היטב למרות סימני הגיל שניכרים פה ושם.

עוד באותו נושא

שמרנות משגשגת: פולקסווגן גולף המחודשת במבחן

לכתבה המלאה
מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר. קינן כהן, ניר בן טובים
מרווח טוב גם מאחור, יש יציאות מיזוג ויש גם את הבליטה של תעלת ההינע שמפריעה ליושב באמצע/ניר בן טובים, קינן כהן

במסגרת השינויים באבזור של הגרסה החדשה, חבילת הבטיחות כוללת כעת התראת אי שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון, בלימה אוטומטית במהירות עירונית ועוד. יפה מאוד שכל זה מגיע כבר ברמת הגימור הבסיסית.

המושב האחורי מרווח בצורה מניחה את הדעת, רק תעלת ההינע גוזלת מקום מהרגליים של מי שיושב באמצע. בכל זאת, גם פה התחושה של תא נוסעים איכותי מאוד ובונוס בדמות פתחי מיזוג מאחור, לא מובן מאילו גם במכוניות צעירות ממנה. בתא המטען נפח של 380 ליטרים, לא יפיל מהרגליים אף אחד, אבל שוב, יש פה כל מה שצריך. החל בפתח גדול לתא המטען, תאורה, וו תליה, טבעת עיגון, שקע 12V וגישה מהמושב האחורי לתא המטען.

מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר. קינן כהן, ניר בן טובים
צג המגע גדול, מערכת המולטימדיה המקומית עובדת טוב, אבל לא תמיד ברורה לתפעול/ניר בן טובים, קינן כהן

יוצאת לסידורים

נגיעה קלה בסוויץ' ומנוע שלושת הצילינדרים מתעורר. הוא לא חלק כמו מנוע ארבעה צילינדרים, אבל הוא אחד המנועים המאוזנים מבין בני מינו. בתוך העיר הוא זריז וגמיש עם 20.4 קג"מ ותיבת ההילוכים כפולת המצמד שפחות גסה מבעבר מאפשרת לה למצוא את טווח הפעולה האידיאלי, כך שתאוצות הביניים גם הן טובות מאוד. רק בכבישים בין עירוניים או בעליות ממושכות מתחילים להיגמר ל-115 הסוסים שלה האוויר כאשר רוצים לזוז בקצב שלא נראה לה.

מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר. קינן כהן, ניר בן טובים
מנוע שלושה צילינדרים בנפח ליטר, לא חלק כמו מרובעי צילינדרים אבל בהחלט מהטובים מסוגו/ניר בן טובים, קינן כהן

נוחות הנסיעה העירונית והבין עירונית כמו בכל גולף או מכונית אירופית דומה לה - נוקשה מדי בשביל להיקרא נוחה, הדברים נוגעים בעיקר לשיבושים חדים כמו אספלט שבור או כניסה לבור וסדק. חוץ מזה ובכבישים מהירים למשל היא נטועה היטב. חישוקי 16 האינץ' שבטירוף החתכים הנמוכים של היום פתאום נראה מוזר כל כך - משפר את המצב, או יותר נכון - לא מדרדר אותו.

פניות מהירות, צפופות, שינויי כיוון לא ממש מזיזים לה. לחיוב ולשלילה. היא מצד אחד מאוד נייטרלית, כמעט שום טעות נהיגה מטומטמת ככל שתהייה לא ממש מפריעה לה לשמור על קו הפנייה. אבל אם מנסים מספיק טוב, אפשר לזהות פה תת היגוי עדין מאוד, ממש עד הרגע בו היא מפחיתה מספיק מהירות כדי לאפשר לצמיגים ולבולמים להתאפס על עצמם. בשאר הזמן העסק רהוט וזורם, עם מערכת ה-XDS המדמה את הפעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה. רהוט אבל לא מלהיב. זה גולף עם מנוע 1.0 ליטר, למה ציפית?

מי שבהחלט יוצאת נשכרת מהמנוע הזה היא צריכת הדלק, שבתנאי המבחן הלא ממש אדיבים, רשמה המכונית 15.6 ק"מ לליטר.

מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר. קינן כהן, ניר בן טובים
תא מטען קל לשימוש עם פתח הטענה גדול, טבעות קשירה, וו תליה, גישה למושב האחורי, תאורה ושקע 12V/ניר בן טובים, קינן כהן

עדיין רלוונטית?

בסיכום של פולקסווגן גולף נפריד לרגע את המכונית מהסמל. בסעיפים האובייקטיבים של טיב המוצר, יש לה את נקודות הזכות על איכות גבוהה, מרווח, שימושיות, חיסכון בדלק, המנוע ויותר מכל אלו חבילת הבטיחות המצוינת. לשלילה נרשמות לה נוחות נסיעה לא מבריקה וביצועים שאם התפריט שלכם כולל עליות רבות כדאי לחשוב שוב על המנוע הזה וכן העובדה שהיא כבר עומדת בפני החלפה.

במתחם הצפוף של קומפקטיות בגזרת המחיר שלה של 132 אלף שקלים, יש מכוניות מצוינות כמו יונדאי i30, סיאט לאון, פיג'ו 308, הונדה סיוויק או אופל אסטרה. כולן חזקות ממנה, אבל בשנה שעברה מחצית מהגולפים שנמכרו היו עם מנוע ה-1.4 ו-125 כ"ס כך שזה כנראה לא ממש מפריע ללקוחות שלה.

והלקוחות שלה, הם גם השלב שבו נחבר אליה בחזרה את הסמל, כי עבור אלו שמחליפים גולף בגולף, כמו לאלו שמחליפים קורולה בקורולה - זו בחירה כמעט אוטומטית ומותנית, זו עדיין אותה גולף, הם לא יטעו אם יעשו אותה גם פה.

מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר. קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן דרך: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר/ניר בן טובים, קינן כהן

על הצד הטכני: פולקסווגן גולף 1.0 ליטר

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 3 צילינדרים, קדמית
נפח: 999 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 115/5,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 20.4/2,000
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 426
רוחב (ס"מ): 179
גובה (ס"מ): 144
בסיס גלגלים (ס"מ): 262
תא מטען: 380

ביצועים:
תאוצה 0-100: 9.8
מהירות מירבית: 198

מתחרות:
פיג'ו 308, אופל אסטרה, יונדאי i30, סיאט לאון, הונדה סיוויק

מחיר:
132,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully