וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי מגיעה זכות הקדימה? דילמת המכוניות שקרעה את הרשת

1.6.2020 / 0:00

שאלה העוסקת באחד מכללי הנהיגה יצרה דיון נרחב ברשת וחוסר הסכמה בין נהגים רבים. לאיזו מכונית מגיעה זכות הקדימה כשהנתיבים מתמזגים? חלק לא קטן מהנהגים טעה בתשובה - ואתם?

צילום: נתיבי ישראל, עריכה: תומר לוי

בסרטון - תיעוד מלחיץ: רכב נוסע נגד כיוון התנועה על כביש 1

משרד התחבורה והכבישים הראשיים של קווינסלנד שיתף בשבוע שעבר שאלה פשוטה הנוגעת לאחד מכללי הנהיגה החשובים ביותר על הכביש: זכות הקדימה. למרבה הפלא, כמעט חצי מהמשיבים טעו בתשובה ונתבקשו בידי נהגים אחרים לגשת למשרד התחבורה ולהחזיר את רישיונם. האם אתם תכנסו לסטטיסטיקה?

השאלה היא כזאת: מי משתי המכוניות שבתמונה צריכה לתת זכות קדימה? בתמונה שלפניכם יש מכונית כתומה שמנסה לעבור נתיב כשנתיב הנסיעה שלה נסגר. מה שמונע ממנה מעבר חלק ובטוח היא מכונית אחרת, כחולה, שמקבילה אליה. האם היא צריכה להמתין שהמכונית תחלוף כדי לעבור נתיב או שמא זו המכונית הכחולה שצריכה לתת לה זכות קדימה?

"אתם לכאורה יודעים את כללי הנהיגה ועכשיו זו ההזדמנות שלכם להוכיח זאת", נכתב בפוסט, "הנהג במכונית הכתומה צריך להתמזג לנתיב של המכונית הכחולה - אבל מי צריך לתת זכות קדימה?". לפני שנחשוף בפניכם את התשובה - ענו על השאלה מבלי להציץ בגוגל:

משתמשי פייסבוק נקרעו בשאלה מי צריך לתת את זכות הקדימה, כאשר רבים הסבירו את הסיבה להחלטתם. "המכונית הכתומה, אבל זה אף פעם לא קורה, במיוחד בבריסביין מכיוון שהם חושבים שיש להם את הזכות פשוט להידחף פנימה - מבלי להסתכל אפילו", כתב אחד בתגובה ואחר הוסיף: "ברור שהמכונית הכחולה צריכה לתת זכות קדימה, אבל מספיק זמן מראש. כדי לא למצוא את עצמך נעקף במפתיע ע"י המכונית הכתומה ונותן ברקס עצבני".

אז מי צודק במחלוקת הזאת? מבחינת החוק, ההנחיה אומרת שעל הרכב שהנתיב שלו מצטמצם או נסגר לתת זכות קדימה לכלי הרכב שנעים בנתיב הפתוח, כך שבמקרה הזה - זו המכונית הכתומה שצריכה לתת זכות קדימה למכונית הכחולה.

חלק מהמגיבים סיפרו שזה מטריד עד כמה שהנהגים אינם מודעים לכלל הנהיגה החשוב הזה. "אם בחרתם במכונית הכחולה, אנא פנו אל משרד התחבורה והחזירו את רישונכם. תודה" כתב אחד ואחר הוסיף: "זה בכנות מטריד כמה אנשים טעו בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully