וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: מיצובישי טריטון דקאר פרו

כתב: רמי גלבוע, צילום: רונן טופלברג

11.6.2020 / 20:12

בעידן בו מידרדר העולם לכיוון של "כאילו-שטח", כלמוביל מציעה לנו ערכת שיפורים משמעותית למיצובישי טריטון: הגבהת מרכב, צמיגי שטח ומיגון מלא. יצאנו לנשום קצת מדבר

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
צמיגים, הגבהה, מיגון והוא מוכן לעבודת שטח של ממש/רונן טופלברג

בפברואר התייצב אצלנו מיצובישי טריטון, דור שישי לשושלת טנדרי L200 של מיצובישי. במבחן דרכים מבוצבץ התרשמנו ממנו לטובה - אהבנו את המראה החדש, גילינו שיפור קל בנוחות הנסיעה, הרגשנו בסדר עם המנוע שאיבד 30 כ"ס לטובת צמצום הזיהום. בכתבתנו התייחסנו למגבלות המסורתיות של טנדר האמור להוביל 1,000 קילוגרם בארגז; אם הוא יודע להעמיס 1-טון אז הוא לא יכול להיות נוח בלא מטען, זה מצבם הטבעי של טנדרים. בעיה קלאסית נוספת היא מרווח הגחון המצומצם - היצרנים מתכננים טנדרים לשימוש כביש, ולקוחות שוחרי שטח רוצים תמיד עוד מרווח גחון. במבחן הבוץ גילינו גם את מגבלות צמיגי ה-M&S המתאימים לשימוש מתון; הפרופיל שלהם נועד להעניק נוחות נסיעה וחיסכון על הכביש, הם פחות מתאימים לשימושי שטח.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
חזיתו הקשוחה-אמריקנית של הטריטון קיבלה חיזוק ויזואלי ושימושי. השרידות השתפרה גם היא/רונן טופלברג

גם יבואנית מיצובישי יודעת זאת והזדרזה להתאים ערכת "פרו" ייעודית לשטח, כמו זו שהותאמה בזמנו לפאג'רו זצ"ל. ב-2020 הולך היצע רכבי השטח ומצטמצם, בכל העולם; יש פחות רכבי שטח אמיתיים ואלה הקיימים, יקרים מאוד. יוצא שטנדרי 4X4 מסוגו נשארים בחירה שפוייה לצרכני שטח 'נורמליים' ולכן אנו מחזקים, מעודדים ותומכים, בכל יבואן המשקיע אנרגיה ותקציבים בהענקת פיתרון שטח טוב ונגיש.

עוד בוואלה!

מבחן בכורה: מיצובישי טרייטון 2020

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו/רונן טופלברג

נדגיש כי כל טנדר היוצא מאולם תצוגה יזדקק לשיפורים כדי להתמודד עם שבילי המדבר; תוספת הגובה חיונית, בוודאי לרכב ארוך כמו טנדר. צריך מיגון, צריך צמיגי שטח (קל או מלא), ספי צד יגנו על המרכב הארוך, מתלים משופרים יעניקו נוחות נסיעה ויציבות גבוהה יותר. מי שאינו מתכוון להרחיק לכת, יוכל להשאיר את הטנדר במצבו המקורי; אבל מי שמתכנן טיולי שטח רציניים ייכנס בשלב זה או אחר לסדנת שיפורים.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
מימין טריטון סטנדרטי, משמאל PRO המשופר. הצמיגים קשוחים יותר, מרווח הגחון וזוויות המרכב השתפרו/רונן טופלברג

מה הועילו חכמים?

כלמוביל החליטה להציע ללקוחותיה את ערכת השידרוגים "פרו" אותה מזמינים באולם התצוגה, מבושלת ואפוייה עד הסוף. זה נוח ומסודר, אתה יודע שקיבלת ערכת שיפורים המותאמת לרכב שלך, עם אחריות מלאה של היבואן. אל תקלו ראש בעניין השקט הנפשי; אפשר להתקין את השיפורים אצל ספק/ים חיצוני/ים אבל זה בלבול מוח לא קטן, עם סיכון לקבל מוצר פחות טוב מזה שמציעה כלמוביל, וכנראה שזה יהיה גם יקר יותר.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו/רונן טופלברג

מה בקופסה?

ערכת 'פרו' כוללת מיגון גחון מלא 6 חלקים, הגבהת מרכב 2 אינץ' עם קפיצי פדרס ובולמי בילשטיין, חמישה צמיגי שטח AT, ספי (מדרגות) צד, וקשת העמסה. מקבלים גם חבילת קוסמטיקה עם חישוקים ושבכה מושחמים, ומדבקת "פרו" על הישבן. במחיר השקה של 20,000 שקלים, זו עיסקה מצוינת - ואתה מקבל בחינם את השעות הארוכות של ניסויי שטח אותם ביצעו אנשי כלמוביל וסדנת אספיר, מתכנני ומייצרי הערכה. במחיר הרגיל - 35 אלף שקלים, זה כבר פחות אטרקטיבי.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו/רונן טופלברג

להשקת PRO יצאנו עם שני טנדרי טריטון משופרים, ועוד שלושה סטנדרטיים. עופר אוגש הוביל אותנו על הכביש המהיר למעלה אדומים ומשם הדרמנו בשבילי המדבר על גב ההר, עד פסגת המונטאר. ירדנו לבקעת הורקניה דרך "סיבוב המוות", נחל דרגות, ומשם צפונה בשטח עד נבי מוסא. המסלול כלל כ-80 קילומטרים של שטח טכני מגוון, שבילים מהירים ונסיעת כביש.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו/רונן טופלברג

שמחנו לגלות ערכת שיפורים טובה ומבושלת לגמרי. זה לא שהטנדרים הסטנדרטיים התקשו לעבור את המסלול; הם היו בסדר גמור אבל המשופרים העניקו תחושה הרבה יותר טובה בשטח התובעני. המתלים תפקדו הרבה יותר טוב, הצמיגים איפשרו הורדת לחץ אוויר לקבלת נוחות נסיעה ועבירות, בלי להסתכן בצביטה או קריעת צמיג. מיגון הגחון נסך בנו ביטחון, בתוספת לידיעה שמרווח הגחון שלנו גדל ב-5 סנטימטרים חוקיים למהדרין.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
המתלים מתחבאים מתחת לכנפיים, אבל הם אחת המערכות החשובות ביותר עבור רכב שטח/רונן טופלברג

מתלים

אנשי כלמוביל בחרו להרכיב ארבעה בולמי בילשטיין, ושני קפיצים קדמיים מתוצרת פדרס; קפיצי העלים האחוריים נשארו מקוריים, אבל התושבות שופרו. רן ביאר מכלמוביל סיפר לנו על שמונה מקצים של ניסויי שטח מאובקים, שלאחר כל אחד מהם שופר שיסתום הבולמים. התוצאה אותה גילינו בשטח, מצויינת. הבולמים החדשים מוצקים ומעניקים נוחות נסיעה גבוהה יותר, בכל מהירות. הם מעניקים לטריטון הומוגניות מלאה בין חרטום וזנב, הישג לא פשוט עבור טנדר. הערכה נבדקה במצב ריק וגם בעומס של כ-500 קילוגרם. בלא מטען בארגז הייתה מידה של קופצנות בנסיעה איטית בשטח משובש; הורדת לחץ האוויר ל-24 PSI פתרה לחלוטין את אי הנוחות, והטריטון פרו התגלה כטורף שבילים מהיר, בעל מהלך מתלים מצוין לקטעים טכניים. בזכות המרכב המוגבה לא הורגש סיכון לנגיחת הגחון בקרקע.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו/רונן טופלברג

צמיגים

ערכת "פרו" כוללת חמישה צמיגי שטח AT; גרסאות 'דקאר' המאובזרות מגיעות עם חישוקי 18 אינץ', עליהם הורכבו צמיגי פירלי סקורפיון 265/60R18. אלו צמיגים מרושעים למראה, עם דירוג 10-Ply בסוליה, 8-Ply בדופן הצמיג. הצמיגים מצויינים לעבודת שטח לא קיצונית, תוך שהם משאירים רמת עידון טובה בכביש. במהירויות כביש גבוהות שומעים המיית צמיגים קלה, סבירה לחלוטין ביחס לשיפור עבודת השטח. גרסאות 'דזרט' הבסיסיות נועלות צמיגי BF גודריץ' AT, 245/70R16. החתך שלהם גבוה מזה של הפירלי, אבל הקוטר החיצוני קצת יותר נמוך. גם הם יעשו עבודה טובה, אבל יהיו פחות שקטים על הכביש.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו/רונן טופלברג

קוסטמטיקה, השלמות ואופציות

בנוסף לכל הטוב הזה, תקבלו גם חבילת מיתוג: חישוקים וחלקי מרכב מושחמים, ומדבקות 'פרו'. איני אוהב את עיצובה של קשת ההעמסה - היא פונקציונלית ועשויה אלומיניום מושחם אבל עיצובה זוויתי ונטול קימורים, היא מורכבת באמצעות ברגים, ואינה משתלבת במרכבו המגולף של הטריטון.

האמת היא שעיצוב הקשת לא כל כך חשוב, מפריע לי יותר היעדר הגנה על תחתית הפגוש הקדמי. מיגון הגחון אינו מחפה על ספויילר זעיר הממוקם - מה הם חשבו לעצמם במיצובישי? - ממש בתחתית הפגוש. הגבהת המרכב מצמצמת את הסיכון לפגיעה, אבל המקום עדיין חשוף. ניתן לפתור את הבעיה בעזרת פגוש מתכת הכולל כננת, אבל זו תוספת העלולה לעלות קרוב ל-10,000 שקלים. מי שלא רוצה להסתבך עם התקנת כננת יוכל, אולי, להרכיב על הספויילר התחתון חיזוק אלומיניום, זו עשוייה להיות עבודה עצמית פשוטה יחסית.

מעבר לכל אלה, אין גבול למה שניתן לעשות עם טנדר; בחדרי חדרים מתבשלת ערכת Pro Trip שתכלול אבזרי מחנאות לארגז (מקלחת, מטבח, אוהל גג, מגירות וכו'), אפשר להתקין זיווד ייעודי לבעלי מלאכה וחקלאים, שנורקל, תאורות LED, כיד הדימיון והארנק.

מבחן דרך: מיצובישי טרייטון פרו. רונן טופלברג,
פגוש המתכת והכננת עוד לא מתומחרים, כאן על גרסת 'דזרט' עם צמיגי BF/רונן טופלברג

סוף מסלול

בסיומו של יום ארוך בשטח ובכביש, אפשר להגדיר את גרסת PRO של הטריטון כמוצלחת במיוחד; הערכה תפורה במדוייק לצרכיו של טייל השטח, היא מתומחרת היטב, וניתן להזמין אותה באולם התצוגה. היא הופכת את הטריטון ליריב חזק יותר כנגד אוייביו לקטגוריה (היי לקס ודי-מקס), וגם כנגד הטנדרים האמריקנים - האטרקטיביים מבחינה עסקית, אבל מוגבלים יותר בשטח ובעיר. אנשי כלמוביל מעריכים כי יימכרו בשנה הקרובה כ-600 טריטונים, רובם מדגמי 'דקאר' היוקרתיים.

ה'דזרט' נמכר בעיקר לציי רכב, והיבואן מקווה לזכות השנה במכרז של מנהל הרכב הממשלתי. זה הזמן להזכיר את מחירי גירסאות מיצובישי טריטון 4X4: Desert יעלה לכם 235 אלף שקלים, דקאר עולה 245 אלף שקלים, Dakar SE יעלה לכם 256 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully