וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בביקוש לקורקינטים שיתופיים

9.7.2020 / 16:39

נתוני חברת השכרת הקורקינטים Wind מצביעים על זינוק בביקוש גם ביחס לתקופה שקדמה לקורונה. "התפיסה לפיה סיכויי ההדבקה בקורקינטים נמוכים משמעותית תורמים לעלייה בביקוש" אומרים בחברה. סוגיית החיטוי הופכת לאתגר המרכזי

קורקינטים שיתופיים WIND. יח"צ,
קורקינטים שיתופיים של WIND/יח"צ

נתונים שהגיעו למערכת וואלה מחברת השכרת הקורקינטים השיתופיים Wind מגלים כי בשבועות האחרונים חלה עליה של עשרות אחוזים בביקוש לכלים החשמליים בעיר תל אביב. על פי נתוני החברה אחרי ירידה של 70 אחוזים שחווה השירות בתקופה שבין אמצע מרץ ובמהלך אפריל, הביקוש לא רק שחזר לרמתו טרום תקופת הקורונה והסגר, אלא עולה עליו משמעותית עם זינוק של 58 אחוזים ביחס לנתונים טרום התפרצות המגיפה.

הביקוש לא ממוקד בעיר תל אביב, אלא מגיע גם מערים נוספות בהן מופעל השירות, למעשה גם ערים שהתנגדו בעבר לשילובו נמצאות בקשר עם החברה על מנת להפעילו בתחומן. "אנחנו כחברה נשמח לגדול ולהיות בערים שרואות בקורקינט ערך חשוב לכלי ניוד ממקום למקום בתוך העיר. לדעתנו זה רק עניין של זמן עד שכל הרשויות יגיעו לשם. עניין של השקעה ותיעדוף". אומר יוחאי עבאדי, מנכ"ל wind ישראל.
העלייה הזו נרשמת גם בשירותי שיתוף קורקינטים נוספים. אם כי אצל חלקם בחרו להוריד את מצבת הכלים בתקופת המשבר, לעומת wind שגם הוסיפה כלים ואף אפשרה לצוותים רפואיים חיוניים התניידות חינם על הכלים.

ביקוש בקורקינטים שיתופיים. צילום מסך, צילום מסך
גרף הביקוש לקורקינטים השיתופיים בהשוואה לתקופה טרום ההתפרצות, במהלך ובסוף יוני/צילום מסך, צילום מסך

הסיבות לעליה בביקוש קשורות בעיקר לעובדה שחלק גדול מאוד של הציבור, כ-80 אחוזים, חוששים מנסיעה בתחבורה ציבורית זאת על פי סקר חברת המחקר "שילוב" שנערך באמצע חודש יוני. היבט נוסף הוא ריבוי העובדים שעובדים מהבית, אבל עדיין זקוקים לתחבורה עירונית קצרת טווח. גורם שלישי הוא ההשקעה הגדולה של עיריית תל אביב בהרחבת שבילי אופניים וסימון שבילים טקטיים לשימוש כלי תחבורה אלטרנטיביים. זו לא תופעה ייחודית לישראל, התחזיות הן צמיחה של 7.7 אחוזים בשווי השוק העולמי של השירותים האלו עד 2030, בתרגום למספרים מדובר ב-15 מיליארד דולר בארצות הברית וסכום זהה באירופה ו-12 מיליארד דולר בשאר העולם.

עוד בוואלה!

מאחורי יוזמת מספרי הרישוי לקורקינטים

לכתבה המלאה
קורקינטים שיתופיים WIND. יח"צ,
כלים של WIND בחניה מוסדרת/יח"צ

אבל סוגיה שכן מעסיקה משתמשים רבים היא נושא ההיגיינה, בימים של ריחוק חברתי, המחשבה על כלים שיתופיים שמחליפים ידיים, לא עושה חשק לקפוץ על הקורקינט הקרוב. בהיבט הזה מציין עבאדי כי: "אנחנו מפעילים באמצעות האפליקציה שלנו הסברה והעלאת תודעה לעניין שמירה על היגיינה ובו בזמן אנו דואגים לחטא את הקורקינטים שלנו כל הזמן". סוגיה נוספת אליה יידרשו כל מפעילי השירותים האלו בקרוב הוא נושא החיוב להצמיד קסדה לכל כלי, אז נושא ההיגיינה יהפוך לקריטי בהרבה. ההנחיה הזו היא יוזמה של עיריית תל אביב, והיא זו שתידרש להחליט בנושא וחברות השכרת הקורקינטים יפעלו לפי הנחיות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully