וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוסאובר חשמלי ראשון לניסאן: ARIYA

15.7.2020 / 19:21

יצרנית הרכב ניסאן מציגה את ה- ARIYA קרוסאובר חשמלי קומפקטי שמשלב את שתי המגמות המובילות כיום בתעשיית הרכב ועם 500 ק"מ של טווח בגרסאות החזקות. אצלנו במהלך 2021

ניסאן ארייה. יצרן, אתר יצרן
ניסאן ארייה: גם קרוסאובר, גם חשמלי/אתר יצרן, יצרן

עם סוג של זכות ראשונים בעולם הקרוסאוברים בהצגת הקשקאי לקראת סוף העשור הראשון של שנות ה-2000. ועם הובלה ברורה בתחום המכוניות החשמליות אחרי יותר מחצי מיליון ניסאן ליף שנמכרו, ניסאן משלבת את שני ההישגים האלו להצגת קרוסאובר חשמלי בשם ARIYA.

מבחינת מימדים, עם 460 ס"מ הוא ארוך ב-20 ס"מ מקשקאי, הרוחב הוא הוא 185 ס"מ והגובה 166 ס"מ. עם 278 ס"מ בבסיס הגלגלים היא כמובן ארוכה יותר מהקשקאי, אבל אפילו מהאקסטרייל בעל שבעת המושבים. בתלות ביחידת ההנעה ומארז הסוללות נפח תא המטען נע בין 408 ל-468 ליטרים.

ניסאן ארייה. יצרן, אתר יצרן
צללית דמויית קופה ומימדים נדיבים/אתר יצרן, יצרן

העיצוב החיצוני דרמטי, במבט ראשון או שני לוקח רגע להבין שזה לא קונספט אלא מכונית שעומדת לרדת מפסי הייצור. גריל דרמטי המשולב בלוגו היצרנית החדש, יחידות תאורה צרות, חישוקי 19 או 20 אינץ' ועד לזנב המחודד. בתא הנוסעים הקווים נקיים, מודרניים מאוד עם תצוגת נתונים שמזכירה את הפריסה של מרצדס בדגמים החדשים עם שני מסכי 12.3 אינץ', כמו מרצדס, גם היא תאפשר פיקוד קולי. גם בשאר התא המינימליזם נשמר עם הרבה "אוויר" וקונסולה צפה מתכווננת. אני לא בטוח לגבי פקדי השליטה בבקרת האקלים השקועים בפאנל ורק ציור מסגיר את מיקומם. ההבטחה של ניסאן היא למרווח מצוין ליושבים מאחור בזכות הפלטפורמה החדשה שתשמש עוד מכוניות חשמליות ומאפשרת רצפה שטוחה, מושבים קדמיים דקים מהרגיל וישיבה גבוהה המאפשרת תצפית קדימה.

עוד בוואלה!

מבחן רכב: ניסאן ליף

לכתבה המלאה
ניסאן ארייה. יצרן, אתר יצרן
מערך תצוגת נתונים דומה לשל מרצדס, כולל הפעלה קולית/אתר יצרן, יצרן

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, ובקרת שיוט אדפטיבית שעושה שימוש בנתוני מערכת הניווט לא רק כדי להתאים את המהירות לשלטי המהירות - אלא גם לעיקולים בכביש.

ניסאן ארייה. יצרן, אתר יצרן
408 עד 468 ליטרים בתא המטען בהתאם למארז הסוללות/אתר יצרן, יצרן

הנעת הארייה מופקדת בידי לא פחות מחמישה מנועים חשמליים לבחירת הלקוח. גרסאות הבסיס בהספקים שנעים בין 178 או 242 כ"ס ולהם סוללות 63 או 87 קילוואט שעה (בהתאמה) יהיו בעלות הנעה קדמית. הביצועים הם 7.5 שניות ל-100 קמ"ש בגרסה החזקה ו-7.6 שניות בגרסת הכניסה. מעליהן שלוש גרסאות בעלות הנעה כפולה, זאת אומרת מנוע מלפנים ומנוע נוסף מאחור. בגרסאות אלו הבסיס הוא 278 כ"ס עם סוללת 63 קילוואט שעה, מעליה גרסה עם 306 כ"ס וסוללת 87 קילוואט שעה והגרסה הבכירה עם 394 כ"ס עושה שימוש באותה סוללה. זמני התאוצה בגרסאות אלו נע בין 5.1 ל-5.9 שניות. טווחי הנסיעה המוצהרים הם בין 340 ל-360 ק"מ לסוללות ה-63 ובין 400 ל-500 ק"מ בסוללות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully