וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: שברולט סילברדו החדש

19.7.2020 / 8:10

מלך הקטגוריה של הטנדרים האמריקנים הגדולים התחדש בדור, ומוסיף עוד פאר, אבזור ויכולת העמסה. לקחנו אותו למבחן כדי לבדוק אם הפסדנו משהו בתמורה

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
המראה כמעט מסנוור. אי אפשר לפספס את כל הכרום הזה/קינן כהן, יואל שוורץ

אני חייב להודות שלזה לא ציפיתי. לא משנה איפה עצרתי עם הסילברדו החדש - ברמזור, בחניון או בשביל נידח באמצע שום מקום. איכשהו טבעת מתקהלים הופיעה פתאום, ממטירים אינספור שאלות ומנסים לגנוב עוד מבט בילד החדש שהגיע למגרש. רובם כבר ישובים בטנדר אמריקאי כלשהו, מוקסמים ממראה הבוהק של הרך הנולד, אחרים פורקים את ליבם בזמן שהם ממתינים לפריקת הסילברדו החדש שלהם בנמל.

ואיך אפשר שלא להתכנס סביב המפלץ האמריקאי החדש - תסתכלו עליו, מי יכול לפספס את כל הכרום הזה? סילברדו מעולם לא הציג מראה ביישני, אבל עכשיו הוא נראה בולט ומאיים עוד יותר. במיוחד כשאתה מתגלגל בתוך פחית כביש משפחתית רגילה ורואה את חזית המשאית הזו הולכת וגדלה במראה האחורית. אני פחות מתחבר לכל הנוצץ הזה, אבל ברור לי שהפרצוף הקשוח והמבריק הוא זה שמכריז עליו כמשהו חדש, מוצר שונה ממה שהיה לפניו, ומבחינה זו המטרה הושגה.

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
תוספת של 50% ביכולת העמסה גורמת לנוחות נסיעה פחות טובה מבדור הקודם/קינן כהן, יואל שוורץ

עוד אבזור והידור

פתיחת דלת פוערת חלל בקנה מידה של היכל. סילברדו הקודם כבר היה עצום, וזה גדול עוד יותר. הוא ארוך מקודמו ב-26.5 ס"מ (635 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (208 ס"מ), גבוה ב-4 ס"מ (203 ס"מ) ולבסיס הגלגלים נוספו 13 ס"מ (403.7 ס"מ). המרווחים העיקריים הם "הצוות" היושבים מאחור. כעת הם יכולים להתרווח עוד יותר כשלרשותם גם פתחי מיזוג, צמד שקעי USB, שקע 220V וברמת הגימור הגבוהה גם חימום מושבים.

התצפית ממרומי עמדת הפיקוד שופרה בעיקר בזכות שטח חלונות שגדל. ועדיין המבנה הקובייתי של מכסה המנוע וגובהו מהקרקע, מקשים על התמרון באזורי כרך צפופים. כדי להבהיר את התמונה באותם מקומות נסתרים, צויד סילברדו החדש בשלל מצלמות היקפיות שמאפשרות צפייה על הגלגלים, הארגז, וו הגרירה כולל מצב ש"מעלים" את הנגרר ומציג לנהג את הנעשה מאחוריו. בחלק מהמצבים ניתן גם לפצל את המסך ולצפות בכמה אזורים בו זמנית. גאוני.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: ראם 2500HD

לכתבה המלאה
מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
תא הנוסעים מאובזר, מוקפד ומשופע בחומרים טובים. גם הנדסת האנוש שופרה/קינן כהן, יואל שוורץ

נקודה זו רק ממחישה את הצעד הגדול שביצע הדגם החדש. כבר בדורות הקודמים סילברדו הציג תא נוסעים מהודר ומוקפד. השנים חלפו והמתחרים הדביקו את הפער. סילברדו החדש היה חייב לספק מענה וזה בהחלט הגיע. ברמת הגימור הגבוהה נמצא בלוח המחוונים צג מחשב גדול יותר (כעת 8 אינץ'), כשמול עיני הנהג מוקרנת על השמשה הקדמית תצוגה עלית המדמה צג ענק וחריג בשטחו בגודל 15 אינץ'. למכונית פאר אין צג בגודל הזה. במרכז הקונסולה נמצא את הדור האחרון בממשק המולטימדיה של שברולט עם מסך 8 אינץ' מהיר פעולה ומהטובים בתעשייה כשמהדורה מתקדמת יותר שלו מפארת את דגמי קאדילק. אנחנו מדברים על טנדר, כן. על סוס עבודה.

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
ההקרנה על השמשה מדמה מסך 15 אינץ'. למעט מרצדס אין לאף יצרן רכב תצוגה עלית כל כך גדולה/קינן כהן, יואל שוורץ

שברולט דאגה לשמור על הקווים הכללים של הדור הקודם, במיוחד באזור לוח המחוונים ובקונסולה המרכזית, כשהיא אורזת את כל העסק הזה בצורה מודרנית ומתקדמת יותר. הקדמה והטכנולוגיה גם שינתה את מיקום חלק מהפקדים הקודמים וגם שיפרה את תנאי השירות. למשל כעת יש ידית אחת שאחראית על כיוון גלגל ההגה במקום 2 בעבר, בלם יד חשמלי מחליף את בלם הרגל המסורתי, ומסגיר כי סילברדו החדש מצויד גם במערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימת חירום אוטונומית (למהירות עירונית), התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" ועוד.

אפילו הארגז זכה לתוספת טכנולוגית עם פתיחה וסגירה חשמליים לדלת הארגז (ברמת הגימור הגבוהה) ולשקע 220V. הוא גם כעת ארוך ב-8.5 ס"מ מקודמו ומציע גישה משופרת בזכות מגרעת צידית שהתווספה לזו שכבר הייתה מאחור. ועוד לא דברנו על התאורה העשירה שמוטבעת במראות הצד לטובת קמפינג או עבודה באיזור חשוך או זו שבגג לטובת נבירה בארגז בלילה חשוך במדבר.

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
דלת נפתחת ופוערת פתח בסדר גודל של היכל. דונמים של מרחב, ולראשונה גם פתחי מיזוג גם מאחור/קינן כהן, יואל שוורץ

עוד הילוכים

לסילברדו הקודם היה מנוע שיכול בקלות לגרוס טנדר יפני ממוצע או קרוסאובר אופנתי. אותו מנוע V8 בריון על 445 סוסיו נמצא גם כאן. ההבדל הוא שכעת העדר נחלק בין 10 הילוכים לעומת 6 בעבר. בהתנהלות יום-יומית אין לכך כמעט השפעה. גם עכשיו מספיק ללטף את הדוושה כדי לקבל קצב נסיעה זריז בתנועה עירונית, כשנעיצת רגל ימין בשטיח תשחרר את המפלץ מהמקום בתחושה שהאספלט שמתחתיו נסדק. יתרון ריבוי ההילוכים באה לידי ביטוי בשיוט כשהמנוע יכול להתגלגל בסל"ד נמוך יותר, כשהארגז מועמס ובגרירה. לא יצא לי הפעם לבחון את יכולת הגרירה, והמעט יותר מחצי טון שאני העמסתי לא הפריעו ליחידת הכוח הזו להמשיך ולפרוץ את רצף הזמן והמרחב. גם לבלמים לא הייתה בעיה להתמודד עם תוספת המשקל כשבנוסף הם יכולים לחלוק את המשימה עם 'בלם הפליטה' (אגזוז ברקס) יעיל ושקט במיוחד. ההתגלגלות הנינוחה יותר של המנוע גם שיפרה את צריכת הדלק שעמדה על 6.5 ק"מ לליטר במבחן שלנו שכלל גם נסיעת שטח, ובחלק מהזמן העמסה של כחצי טון.

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
הארגז האחורי ענק, 209x181 ס"מ. כאשר הוא ריק נוחות הנסיעה פחות טובה/קינן כהן, יואל שוורץ

עוד יכולת העמסה

סילברדו הקודם קבע את אמת המידה בתחום איכות החיים. כי להבדיל משני מתחריו העיקריים שמציעים שני סרנים חיים, בסילברדו הותקן סרן חי רק מאחור (עם קפיצי עלים) כשמלפנים הורכבו עצמות עצה כפולות ומוט פיתול. הדור החדש שומר על המתווה כולל בולמי הזעזועים של "רנצ'ו" (סטנדרט בחבילת Z71 שמוצעת בישראל בגרסאות הנעה כפולה). אבל הדור הקודם תוכנן לעומס נמוך (1,076 ק"ג) כאשר הדור החדש מאפשר העמסה של עד 1,633 ק"ג. זה אומר שכעת יכולת ההעמסה דומה יותר לזו של מתחריו האמריקנים וזה מצוין למי שזקוק לתוספת הזו, קצת פחות למי שמחפש את אותה נוחות שאפיינה את הדור היוצא. תוספת של כמעט 50% ביכולת העמסה מחייבת כיול נוקשה יותר שפוגמת בנוחות הנסיעה על שיבושים קטנים ובינוניים, במיוחד במהירויות עירוניות ובנסיעת שבילים. וזה ממש חבל כי הבידוד המשופר ומניפת ההילוכים הורידו כל כך את רמת הדציבלים בתא הנוסעים, עד שמדובר באחד התאים השקטים שבנמצא.

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
אותו מנוע אדיר שהיה קודם, עבר בירושה לדור החדש. הוא חזק ועובד נהדר עם התיבה החדשה מרובת ההילוכים תוצרת Allison/קינן כהן, יואל שוורץ

התנהלות עירונית מעולם לא הייתה קלה ממרומי הסיפון העליון של משחתת שמנסה להשתחל לתוך נקיק עירוני. והממדים המגודלים עוד יותר של סילברדו החדש גם הגדילו ב-1.7 מ' את קוטר הסיבוב שעם 17.4 מ' הפך מענק לעצום. כדי להתמודד עם התוספת, מערכת ההיגוי שופרה והיא כעת "קלה" יותר בתמרונים עירוניים וחדה יותר כשהקצב עולה. גם מראות הצד שופרו וכעת שטח הכיסוי של המראה הפנוראמית טוב משמעותית, ורק חבל שהכוונון שלו עדיין מתבצע ידנית (מראות הצד הראשיות מתכווננות חשמלית). וכדי לעזור עוד לנהג בתנאי אחיזה גרועים, שברולט הוסיפה גמדי אלקטרוניקה לתיבת ההעברה. הם נמצאים רק ברמות הגימור הגבוהות וכל תפקידם הוא העברת יותר כוח לסרן הקדמי כשצריך. בינתיים אין למתחרים מערכת שכזו.

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
צד 8 אינץ' צבעוני בלוח המחוונים/קינן כהן, יואל שוורץ

עוד מרווח בשטח

בירידה לשטח חשוב לזכור שמדובר בכלי כבד מאוד, רחב, עם בסיס גלגלים ארוך, שמקשה על מעבר סוללות. אם הוא נתקע, האפשרות היחידה ליציאה היא חילוץ מוסק, ועדיין סילברדו החדש מציע מתכון משופר. הצצה חטופה מתחת למעטפת הברזל והכרום חשפה שילדת סולם חדשה וקשיחה פי כמה מזו היוצאת, מרווח גחון מוגבה ב-1.2 ס"מ (ל-25.7 ס"מ), זווית גישה עדיפה ב-2 מעלות (24.1 מעלות), ותיבת הילוכים שמאפשרת זחילה איטית עוד יותר. יחד עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית, כפולה ובתוספת הילוך כוח, מדובר בארסנל מכובד של נהיגת שטח שמאפשר להגיע רחוק יותר מאי פעם.

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
כיסוי הארגז הוא אמנם אופציונאלי, אך למי שרוצה להשאיר דברים חסויים מעיניים סקרניות הוא יהיה שימושי/קינן כהן, יואל שוורץ

תנו לי עוד!

שברולט סילברדו החדש נכנס לנעליו הגדולות של קודמו שמאז שהגיע לכאן לפני 13 שנים, מחזיק בתואר הטנדר הנמכר ביותר בקטגוריה ובנתח שוק של למעלה מ-50%. הוא מגיע עם חיסרון בולט לעומת קודמו ועם יתרון בתחום אחר. נוחות הנסיעה - מהקלפים החזקים של הדור היוצא - פחות טובה באופן מורגש. מנגד, כושר ההעמסה הגבוה משמעותית, מחזיר את הטנדר לתחרות מול אחיו האמריקאים. את שאר הפרמטרים סילברדו ממשיך ללטש ולשייף. יחידת הכוח יעילה יותר, תא הנוסעים איכותי יותר, רשימת האבזור ארוכה יותר, בידוד הרעשים מוצלח יותר, ויכולות השטח רבות יותר. התחרות בתחום מעולם לא היתה עזה יותר.

תודה לג'יי אר בנייה על העזרה בצילומים

מבחן דרך: שברולט סילברדו החדש. יואל שוורץ, קינן כהן
משרדי הייטק מפונפנים? ברמת הגימור הגבוהה של הסילברדו יש תנאי עבודה משופרים יותר/קינן כהן, יואל שוורץ

על הצד הטכני: שברולט סילברדו 2500HD תא נהג כפול, +LTZ

מנוע, הנעה: טורבו-דיזל, V8, כפולה
נפח: 6,600 סמ"ק
הספק / סל"ד (כ"ס): 2,800/445
מומנט / סל"ד (קג"מ): 1,600/124.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 634.9
רוחב (ס"מ): 207.9
גובה (ס"מ): 202.7
בסיס גלגלים (ס"מ): 403.7
ארגז אורך / רוחב (ס"מ): 208.9 / 181.4
משקל עצמי / מותר (ק"ג): 3,515 / 1,633
משקל מרבי לגרירה עם בלמים (ק"ג): 3,500

ביצועים:
תאוצה 0-100: אין נתון
מהירות מרבית: אין נתון

מחיר
269,990 שקלים ללא מע"מ (315,888 שקלים כולל מע"מ)

מתחרים
ראם, פורד סדרה F

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully