וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: אופנועי Sea-Doo 2020

כתב: שי ארז, צילום: אסף רחמים

4.8.2020 / 15:10

אפילו הקורונה לא הצליחה לפגוע בהשקה המסורתית של דגמי אופנועי הים של סי-דו. בשנת 2020, יש לא מעט חידושים, וכרגיל, הרבה פאן. עלינו על מינימום ביגוד וירדנו אל השלולית הלאומית כדי לבחון הכצעקתה

בוידאו: השקת אופנועי הים של SEE DOO 2020/אסף רחמים

ממשלות מתחלפות, וירוסים תוקפים, כדור הארץ מתחמם, השלום מתקרר, המחירים עולים, פני הים יורדים ונדמה שרק דבר אחד נשאר קבוע. ברוכים הבאים לאירוע השנתי של אופנועי הים של Sea-Doo, אירוע שמתקיים כבר למעלה מעשרים שנה, שנה אחר שנה בארגון חברת עופר אבניר יבואנית Sea-Doo, וכנראה שאין כוח בעולם שיעצור 300 כוחות סוס ששועטים על פני המים במהירות של 100 קשר. אחרי שחווינו עצירה קלה בהתפתחות הטכנולוגית של הכלים, מגיעה שנת 2020 עם בשורה חדשה לגבי מספר דגמים, כי קורונה או לא קורונה, אף יצרן רציני לא יכול להרשות לעצמו לפספס שנת דגם סימבולית שכזו ועוד בתחילת עשור.

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
מסדר כלים לפני הזינוק למים/אסף רחמים

שמונה לפנות בוקר (בשבילי), אני עולה על המפלץ הפרטי שלי אי שם במרכז הארץ. 150 כוחות סוס על קצת פחות מרבע טון משקל יבש, רק שהלחות הנוראית מעמידה בספק את המושג הזה. האמת היא שפחות או יותר יש רק דבר אחד שיכול לגרום לי לרכוב 400 ק"מ הלוך ושוב בחום הזה על אופנוע. ים. ואין כמו אופנוע ים בשביל לשבור את הגלים, את שגרת הקורונה ובעיקר את החום והלחות המעיקים, לדהור במהירות מטורפת על פני הגלים, לחטוף שפריצים מרעננים ורסס בלתי פוסק של מים, וכשרוצים, עוצרים, מדוממים, טובלים, עולים וממשיכים להשתגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
הספארק טריקס הוא כלי שרק רוצה להשתעשע במים/אסף רחמים

ואם אופנוע ים, רוב הסיכויים שזה יהיה אחד הדגמים של Sea-Doo, המותג אשר שולט מזה שנים ללא עוררין בשוק המקומי, הפרטי והמוסדי. בעוד שחובבי הז'אנר גילו את הפלא הזה כבר מזמן, בשנים האחרונות, עוד ועוד רשויות, ממלכתיות ומוניציפליות, עלו על היתרונות הרבים של הכלים הללו לצרכי הצלה, חילוץ ופיקוח לצד עלויות אחזקה זולות ותפעול ואחסנה פשוטים.

אז אחרי שנים ארוכות מדי בהם היינו צריכים לצעוד עשרות מטרים על המזח כדי להגיע לקו המים, השנה, הכנרת מלאה עד סופה והמים נושקים כמעט לכביש המקיף את האגם. חוויה בפני עצמה ששנים לא זכינו לה.

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
בדגמי 2020 הפינוקים זולגים גם לכלים הפשוטים/אסף רחמים

שמונה דגמים שונים מחכים ללקוחות באולמות היבואן, כאשר הבשורה הגדולה היא "זליגת" הטכנולוגיה והפינוקים מדגמי העל, אל דגמי ה-GTI וה-GTR. גם ה-GTI שהיא למעשה סדרת הכניסה אל עולם המים של Sea-Doo וגם ה-GTR שזהו למעשה GTI עם עוד הרבה פלפל במדחף, קיבלו ב-2020 את הדור השני של השוקע מסוג Polytec. השוקע החדש רחב יותר ובעל מרכז כובד נמוך יותר המעניק יציבות מדהימה לצד שיפור הביצועים, הן על גבי ים שקט ובעיקר בהתמודדות מול גלים גבוהים. אפשרויות ההיגוי והביצועים שהשוקע הזה מעניק כבר בדגמי הכניסה הם בהחלט "גיים צ'יינג'ר" בשוק ובשורה לכל מי שאוהב לדלג בין ים לאגם, ובין השקט לסערה.

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
כל האבזור המקורי מתחבר עם קילפסים ייעודיים/אסף רחמים

הפלטפורמה עצמה של סדרות אלו גדלה משמעותית בקרוב ל-40% בעוד שהמשקל פחת ב-18 ק"ג, מה שמעניק מצד אחד יציבות ומצד שני, מרחב מחיה וסיפון אחורי נוח. הטיפוס מהמים אל הכלים, מה שפעם הצריך שרירים של מתמודד בנינג'ה ישראל ויכולות של לוליין בקרקס של נזירי השאולין, הוא פשוט מאוד כיום, בין אם מטפסים מהצד או מאחור, אם מחליפים בין כלים באמצע הים או בין אם הים נוח או רוגש. הכלים הללו גם זכו בתנוחת הישיבה Ergolock שיתרונה הגדול הוא כמובן מרכז כובד נמוך ונוחות ישיבה לאורך זמן ממושך. הדבר בא לידי ביטוי וחשיבות יתר דווקא כשהים עולה וצריך להתמודד עם גלים ושינויי כיוון תכופים. מערכת שמע אינטגרלית המתחברת לנייד היא עוד אופציה שהייתה שייכת עד כה לדגמי העל ומלבד זאת הכלים נהנים כמובן, כמו יתר הדגמים, ממערכת ה-IBR, לבלימה ונסיעה לאחור, מערכת קירור סגורה ללא מי ים ותאי מטען עצומים כולל תאים אטומים לסלולרי והארנק. כרגיל, הכלים מצוידים במנועים מתוצרת רוטקס.

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
ה-RXT X החדש חזק אבל נשלט מאוד/אסף רחמים

הטוב (עוד נגיע גם ל"רע" והשובב)

אל אירוע ההשקה הגיעו חמישה כלים, כאשר בלטו בחסרונם דווקא דגמי ה-GTI 130 ו-170 כוחות סוס החדשים. על חסרונם חיפה דגם ה-GTR עם 230 כוחות סוס, כאשר למעשה מדובר בשני דגמים היושבים על אותו "בודי", כך שפשוט נהנו מיותר כוח דחף ולזה אנחנו אף פעם לא אומרים לא, אבל בואו נתחיל מההתחלה וממי שכן הגיע לחגיגה.

תחילה אני מניח את ישבני ברוב טקס על מושבו הנוח למדי של ה X-RXT 300. אני יכול להסביר בכמה משפטים למה בחרתי להתחיל את היום דווקא איתו אבל הסיבה העיקרית היא שזה הכלי האחרון שנשאר פנוי. לחיצה על הסטרטר וגרגור נעים חודר מבעד לשלוות הכנרת. גלישה איטית אל מעבר לקו 300 המטרים מן החוף ולחיצה נוספת מעבירה את הכלי למצב ספורט. הגריפים המשופרים נוחים מאוד לאחיזה ולחיצה על מנוף התאוצה מזניק את הכלי קדימה בחדווה. "ים פלטה" כמו שהימאים קוראים לזה מאפשר לכלי פשוט לרחף כמעט על פני המים. אפס התנגדות, רק אני, הרוח המכה בפנים והשחפים שמנסים להבין מי זה הטורף החדש שהגיע משום מקום. ה-X-RXT 300 הוא כלי סופר חזק אבל נעים ונשלט שמאפשר ליהנות מרכיבה ספורטיבית עם היגוי מדויק לצד הפלגה נינוחה על מי האגם השקט. רוצים לשדרג? בבקשה, מוט גלישה נשלף במהרה מתחתית הכלי, חיבור מהיר והופ אפשר לגרור גולשי סקי או וויק.

המחיר: 130 אלף שקלים (122 אלף שקלים בתקופת ההשקה).

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
הביריון של השכונה RXP X/אסף רחמים

"הרע"

מכירים את הביטוי "חכה חכה, אני קורא לאחי?", אז כזה כשאני עובר ל-X-RXP 300, האח הביריון והמופרע של ה T- האלגנטי. 300 כוחות סוס מתפרצים עם תאוצה של 0-100 בפחות מארבע שניות גורמים לכל פיסת עור בגוף שלי להתנפנף ברוח כמו פרצוף של כלב צייד הונגרי שמוציא את הראש מחלון המכונית. המכונה הזאת עושה הכל, מהר ובאופן קיצוני. תאוצות במהירות הקול לצד פניות מהירות על המקום ושינויי כיוון חדים הם הלחם והחמאה של הכלי המטורף הזה. לחובבי ז'אנר המרוצים והספורט הקיצוני, זה הכלי שלכם. תוסיפו לו את כל הפינוקים שתוארו לעיל יחד עם המערכות האלקטרוניות ותקבלו חבילה כמעט מושלמת. למה כמעט? כי מושלם יש אחד ועוד נגיע גם אליו, סבלנות.

מחיר: 125 אלף שקלים (117 אלף שקלים בתקופת ההשקה).

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
230 GTR אופנוע כניסה מצוין במחיר טוב באמצע בין הכלים הזולים לספינות הדגל/אסף רחמים

אחרי סשן פסיכי על ה X-RXT 300 אני חייב להירגע קצת ואת זה אפשר לעשות הכי טוב על גבו של ה-230 GTR, האח הגדול של סדרת ה-GTI הוא אופנוע כניסה מושלם. כוח ומהירות לא חסרים לו, חתיך, נוח, יציב, תא מטען וסיפון כמו של סירה קטנה, מערכת שמע נהדרת וזה כלי פנטסטי לצד דגמי ה-GTI, למי שמחפש הרפתקאות והנאה במחיר מצוין.

מחיר: 103 אלף שקלים (95 אלף שקלים בתקופת ההשקה)

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
ספארק טריקס - אופני BMX על המים/אסף רחמים

השובב

קבלו את כוכב הערב של הבוקר. הספארק טריקס יעלה חיוך על פני כל מי שירכב עליו, מקצוען, חובבן או סתם רוכב מזדמן. כמו בפרסומת ההיא שאפשר לרוץ איתו, לקפוץ איתו וכו', אז הטריקס עונה בדיוק על זה. קל, זריז ובעיקר ביצועיסט על. משקל קל (199 ק"ג), לצד מנוע רוטקס בנפח 900 סמ"ק שמפיקים 90 כ"ס ושליטה אלקטרונית על הנחיר (טריים) מאפשרים לעשות עם הכלי הזה כל דבר כמעט שעולה על ראשכם בכל ציר אפשרי, אופקי, אנכי או רוחבי, רק תבחרו. למשל, העברת הטריים למקסימום ועמידה על המדרסים שבירכתיים המוגבהים, מאפשרים רכיבה במצב עמידה של כמעט 90 מעלות, לא עמידה שלכם, עמידה של הכלי. הכידון ניתן להתאמת גובה, המערכות האלקטרוניות של שאר הדגמים אף הם כאן וכל מה שנשאר לכם לעשות זה להשתגע. נסו ותהנו.

מחיר: 70 אלף שקלים לדו מושבי, 74 אלף שקלים לשלושה מושבים (64 ו-69 אלף שקלים בתקופת ההשקה).

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
GTX לימיטד - מלך אופנועי הים/אסף רחמים

המושלם

את היום יוצא לי לסיים באופן מקרי אבל מושלם עם ה-GTX LTD 300 או בקיצור, הלימיטד. כבר כתבנו על הכלי הזה רבות ולעולם לא יגמרו הסופרלטיבים. הרולס רויס והלמבורגיני של אופנועי הים בכלי אחד. כלי של הטוב מכל העולמות, הכוח, הספורטיביות, הפאר. יאכטה קטנה בלב האגם. מושב נוח בטירוף, סיפון עץ אחורי, אפשרות פירוק והרכבת המושבים כדי להפוך אותם לשולחן פיקניק באמצע המים או לדומם ולהשתזף. יציבות בלתי מוגבלת וכמובן ביצועים ספורטיביים נהדרים לצד יכולת התמודדות מרשימה עם ים סוער. אופנוע ים מושלם לצאת איתו בבוקר בחוף אחד ולחזור איתו בערב או לעצור בקצה השני של האגם לחניית לילה. האפשרויות שלו כמעט בלתי מוגבלות הודות ליכולת להוסיף לו מיכלי דלק, מטען או צידנית. קחו לכם מיכל דלק ספייר, חברו מעליו (לא לדאוג, הכל מודולרי בקליק) צידנית מלאה כל טוב, שימו בתא המטען הענק ציוד לילה או מה שתרצו וצאו להרפתקה על המים.

מחיר: 134 אלף שקלים (126 אלף שקלים לתקופת ההשקה).

השקת אופנעי ים See-Doo 2020. אסף רחמים,
תא מטען קדמי ענק בלימיטד/אסף רחמים

מסתיים לו עוד יום מושלם של אופנועי ים, הדרך הכי טובה להסתכל ללבן של הקיץ בעיניים ולחייך. באופן לא מפתיע, התקופה המאתגרת הזו מאפשרת לנו להנות מאוצרות הטבע של ישראל, ים בשפע וכנרת מדהימה שהם התשובה הכי טובה לחום ולכל נגיף מזדמן. עד העונג הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully