וואלה!

מועדון לנד רובר משיק סדרת טיולי קיץ

וואלה!רכב

13.8.2020 / 20:35

בעוד הקורונה סוגרת עלינו, יבואנים ומועדונים מנסים להמציא את עצמם מחדש. יצאנו לטיול לילה עם מועדון לנד רובר, וגילינו טיילים מאובקים ומאושרים

גלגלים באוויר וחוויות בנחל סדום. פרילנדר 2 קשיש מותח שרירים/קינן כהן, וואלה!רכב

בחצות הלילה נישאו דברי פרידה והקבוצה החלה להתפזר - רוב המשתתפים חזרו לביתם, בודדים נשארו לישון בשטח, אחרים המשיכו לאילת, המקום המרוחק ביותר מעולמם הרוחני של רכבי השטח הבריטיים. אנחנו פתחנו שולחן, כיסאות וגזיה, והרתחנו פינג'ן של קפה שחור. אחד היתרונות של גזיה הוא שכאשר מכבים אותה, משתרר שקט מופלא. הרחש הטורדני מתחלף בקול מזיגת המים, עוגיות נבלסות, כיף להתרווח לאחור. שקט.

השקט מתעצם כאשר מכבים מנועים וגזיות. קבלו את התצפית היפה ביותר בעולם, בשעות הקטנות של הלילה/קינן כהן, וואלה!רכב

ירח מלא האיר את המדבר באור חיוור, מעבר לים המלח ריצדו היישובים הירדניים, בריזה מדברית פינקה אותנו. לאחר החום היוקד של שעות הצהריים ומשבי רוח אדירים שהקשו עלינו את הפסקת ארוחת הערב, האתנחתא בהר סדום הייתה הזמן הרגוע ביותר בעולם. קבוצת אופנוענים צעירים התמקמה לצידנו, אנשים נחמדים ורגועים, בניתוק מרהיב מהמהומה הפוליטית וההפגנות שבירושלים. למעלה משעה בילינו על שפת המצוק, רק בשביל זה היה שווה להגיע.

עוד בוואלה!

לנד רובר דיפנדר 110 דיזל פוגש ג'יפ רנגלר רוביקון

לכתבה המלאה
תיכף יורד הלילה/קינן כהן, וואלה!רכב

האמת היא שטיול לילה הוא מפלטו המושלם של חובב השטח המתפנק; את שעות השרב בילינו בנסיעת כביש ממוזגת, ולאחריה התכנסנו לסעודת המבורגרים משובחת במסעדת "מוזה" בערד, שלעולם אינה מאכזבת. לעת ערב פגשנו את הקבוצה ואת רונן שוורץ, המדריך המנוסה של "שבילים 4X4", חברת הדרכות ומסעות שטח. רונן נתן לנו תדריך נינוח, הסביר את המסלול הצפוי, וחילק מכשירי קשר. נציגת לנד רובר הוסיפה לכל רכב שקית פיצוחים רצינית, שהחזיקה מעמד עד שעות הבוקר.

בשיירתנו הקומפקטית אך ההרפתקנית והמאתגרת, התקבצו חמישה דיסקברים (3, 4 ו-5), ריינג' ספורט, דיפנדר חדש ודיפנדר קשיש, ו-פרילנדר-2. ככל שהתאמצתי, לא הצלחתי למצוא שום קשר בינינו לבין יחידות הקומנדו SAS שלחמו בעכברי המדבר של פילדמרשל רומל במלחמת העולם השנייה. אבל בכל זאת ולשבריר שנייה, הרגשתי לרגע כלוחם בריטי היוצא לפשיטה לילית, במדבר המערבי.

נהנים מקרני שמש אחרונות, על פסגת הר יהל/קינן כהן, וואלה!רכב

רגעי קסם

באור אחרון יצאנו לשביל הירוק היורד ממנחת המטוסים בערד, דרומה לכיוון הר יהל ובאר אפעה. תחילת המסלול נמתחה על קו הרכס, מעניקה לנו תצפית מעולה על השמש השוקעת, עם תאורת מדבר שלעולם תהיה קצרה מדי. רונן נתן הסברים ומצא נקודות טובות לעצירות צילום, הכרחיות בעידן הרשתות החברתיות. בעוד השמש והטמפרטורות צונחות, המשכנו אל המקום הנמוך ביותר בעולם. השביל לא היה מאתגר, כמצופה בטיול לילה בו איננו מחפשים יותר מדי צרות. לאחר כחצי שעה הגענו אל כביש 258 עליו דילגנו לכיוון שפך זהר, בנחל חימר תחתון. להרפתקנים בין קוראינו נספר כי ניתן לדלג מזרחה גם בשביל האדום של נחל חימר עליון, עם נוף קדומים מקסים ונשגב.

בליל ירח סואן המדבר מחובבי טבע, הנמלטים מהעיר המהבילה/קינן כהן, וואלה!רכב

אנחנו לא לבד

לאחר הפסקת קפה המשכנו דרומה בערוצו של נחל פרצים, ולאחר מכן בנחל סדום. באופן לא מפתיע, המדבר שקק חיים - הימים ימי קורונה, הירח היה מלא, ועמישראל חיפש חלופות לחופשת הקיץ שהתמוססה תחת אימת הנגיף. חניוני הלילה היו גדושים בג'יפאים, צועדים, ומדוושי אופניים. פגשנו שיירות של ג'יפים, טרקטורונים, קרוסאוברים ואפילו קבוצת ג'ימני קטנים ומשופרים; עצרתי להחליף מילה עם נהג הרכב המוביל והוא אמר לי בחיוך "הריינג' רובר שעבר כאן כרגע, עולה יותר מכל השיירה שלנו"... מסתבר שיש במדבר מקום לכולם.

דור הולך ודור בא: דיפנדר קשיש וחדש יורדים אל ים המלח/קינן כהן, וואלה!רכב

ערוצו המתפתל של נחל סדום היה מקסים, כתמיד. השביל הצר מתפתל בין מצוקים תלולים, מחייב כיוון מדוייק של הנהגים. לפרקים יצאו חברי השיירה מהמכוניות כדי לצפות ברכבי השטח מנופפים גלגלים, צוברים רגעי התרגשות וכמה תמונות דרמטיות לפוסט שיועלה לפייסבוק, עוד מהשטח. התמזל מזלנו ולא פגשנו שום שיירה שבאה מולנו, בקטעים הצרים של הנחל; לאחר כשעה מענגת הגחנו אל מישור עמיעז הנרחב.

בהמשך ירדנו לצעידה קלה ב'שביל הדגים' הנדחק בין חגווי המלח, מעל מערת סדום. לא מצאנו 'גפילטע-פיש' וגם לא חריימה אבל הייתה זו צעידה נעימה וחוייתית, דרך טובה לשחרר איברים ולעשות משהו עם הגוף. משם קצרה הייתה הדרך למצפה הר סדום בו קיבלנו הסברים אחרונים מהמדריך, והתקפלנו הביתה - איש איש בדרכו.

טיול לילה לנד רובר. וואלה!רכב, קינן כהן
יורדים מהכלים כדי לבקר ב'מערת המזגן', ממנה נושב אוויר קריר להפתיע/קינן כהן, וואלה!רכב

מורה נבוכים

היוזמה לטיול הלילה היתה של חברת המזרח, יבואנית לנד רובר לישראל. המזרח מנסה להתאים את עצמה למציאות החדשה בקיץ 2020: מאריכה את שעות הפעילות באולמות התצוגה, מפעילה תוכנית טיולים והדרכות שטח, ועוד. הטיולים וההדרכות מופעלים על ידי חברת "שבילים 4X4" של עיתונאי הרכב לשעבר, יואב קווה. יואב הקים את "שבילים" ב-2005, והוא מתמקד בהדרכות נהיגה, טיולים בארץ ובעולם, והכשרת מדריכי שטח. השותפות עם לנד רובר נולדה לפני שנתיים ובמסגרתה מוצעים טיולי שטח מגוונים. הביקוש גדול ומסתבר כי ביום בו יצאנו לשטח היו עוד שתי קבוצות, שטיילו במסלול דומה.

שיפועי צד באמצע הלילה/קינן כהן, וואלה!רכב

טיולי המועדון מסובסדים על ידי היבואנית, המעוניינת להגביר את הזדהות הלקוחות עם רכבי השטח אותם רכשו. "יש לקוחות המטיילים בשטח באינטנסיביות" מסביר יואב, "אבל אחרים אינם מכירים את יכולות הרכב שלהם". לקוחות אלה נהנים להצטרף לטיול עם מדריך ומסלול מסודר, תוך ידיעה שהם לא ייתקעו בשטח, יתברברו או סתם ייקלעו לצרות המתרחשות לעתים. כך אצל לקוחות פחות מנוסים, אבל מסתבר כי גם סוס וותיק יכול ללמוד דבר או שניים. שאלתי את יואב איך הם מסתדרים עם בעיית הצמיגים, במסלולים טכניים כמו 'סכיני דימונה'? פשוט מאוד, ענה יואב: מנפחים 42 PSI וזה פותר את רוב בעיות הצמיגים. אז הנה, למדתי משהו, המנוגד לחלוטין לאינטואיציה שלי כנהג שטח.

והיה מקום גם למי שחיפש להשתעשע באמת/קינן כהן, וואלה!רכב

באתר מועדון הלקוחות של לנד רובר מופיעים עוד מסלולים הפתוחים ללקוחות החברה - יומיים במכתש רמון, הדרכת נהיגת טרשים, טיולי מעיינות בגלבוע, כל מה שצריך כדי להכניס עוד שמחה לקיץ הזה, בהנאה ובמידה מדודה של אתגר.