וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויטה יאריס החדשה: החל מ-106 אלף שקלים

21.8.2020 / 1:57

הדור הרביעי של הסופר מיני של טויוטה, לוקח את המכונית הקטנה של החברה למחוזות חדשים. עם עיצוב דרמטי וספורטיבי, גדילה במימדים הפנימיים, יחידות היברידיות מתקדמות, מערכות בטיחות חדשות ומחיר שמתייקר יחד איתם

טויוטה יאריס החדשה. יצרן, אתר יצרן
קלף מנצח לא מחליפים, מקסימום משדרגים בטירוף/אתר יצרן, יצרן

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל השיקה את הדור הרביעי של היאריס אותו פגשנו בפעם הראשונה בשנה שעברה. אחרי שלושה דורות שקיבעו אותה כאחת ממכוניות הסופר מיני המבוקשות ביותר, טיוטה יאריס בדור הרביעי שלה רוצה להיות לא רק הבחירה הסולידית, אלא גם למשוך לקוחות שהמושג "חשק" לא מתקשר אצלם רק לשמירת ערך ויעילות אפורה.

הדור הרביעי שלה המתבסס על פלטפורמת GA B המודולרית של היצרנית, כחלק מתפיסת ה-TNGA ליצירת מכוניות דינאמיות יותר, מתחיל בעיצוב חיצוני ספורטיבי ושרירי, בעיקר בשל בתי הגלגלים התפוחים, המאותת לפחות בהיבט הזה על הכיוון אליו רוצה לקחת טויוטה את הדגם הזה.

טויוטה יאריס החדשה. יצרן, אתר יצרן
גדילה במימדים הפנימיים, ללא צמיחה באלו החיצוניים/אתר יצרן, יצרן

עם אורך של 394 ס"מ היא קצרה בחצי ס"מ מהדור היוצא, הגובה הוא 147 ס"מ (4 ס"מ פחות), מי שצמחו הם בסיס הגלגלים שעלה ל-256 ס"מ (תוספת של 5 ס"מ) ורוחב של 175 ס"מ, שני האחרונים אחראים למרווח הפנימי של המכונית ששופר משמעותית לפי טויוטה. 286 ליטרים בתא המטען לא פורצי דרך בקטגוריה והם הממוצע המקובל בה. המשקל נמוך באופן מפתיע, החל מ-1,065 ק"ג בגרסאות הבנזין (כנראה אחת הסיבות שטויוטה ציידה אותה בבלמי תוף מאחורה) ועד 1,090 לגרסה ההיברידית המאובזרת ביותר.

עוד בוואלה!

חשמל, מימן, כיף: הצצה לעתיד של טויוטה

לכתבה המלאה
טויוטה יאריס החדשה. יצרן, אתר יצרן
286 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן, יצרן

כבעבר, גם הדור הנוכחי יוצע בגרסאות בנזין בלבד או היברידיות, זו האחרונה מהדור הרביעי והעדכני של המערכות של טויוטה בעוד הדור היוצא עשתה שימוש בדור שני של המערכת הזו.
בשתיהן הבסיס הוא מנוע 1.5 ליטרים, 3 צילינדרים המשודך לתיבת הילוכים רציפה.

לגרסת הבנזין 125 כ"ס ו-15.6 קג"מ והביצועים הם 10.2 שניות ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. גרסת ההייבריד המעניינת והחדשנית יותר מפיקה 116 כ"ס משילוב של מנוע הבנזין ויחידה חשמלית. היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות והמהירות המירבית היא 175 קמ"ש.

הסוללה החשמלית שבדור הזה עברה להיות מסוג ליתיום יון במקום ניקל מטאל, המתח הגבוה יותר שלה והמשקל הקל יותר של המערכת מאפשרים ליאריס ההיברידית לנוע בכוח החשמל עד מהירות של 130 קמ"ש.

טויוטה יאריס החדשה. יצרן, אתר יצרן
הרחבה של תא הנוסעים ותצוגה עילית ברמת הגימור הגבוהה/אתר יצרן, יצרן

תחום הבטיחות הוא נקודה שקיבלה התייחסות מיוחדת ביאריס החדשה, עם שילוב של מירב מערכות Toyota Safety Sense של היצרנית. ברשימה ניתן למצוא בלימה אוטומטית עד 180 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות וגם סיוע היגוי בחירום המאפשר תגבור של ההגה ופעולת בקרת היציבות במקרה של תמרון חירום. כל מערכות הבטיחות מגיעות כסטנדרט ביאריס החדשה.

מבחינת האבזור, היאריס תגיע בחמש רמות גימור (שלוש למנועי הבנזין ושניים להיברידית) ורמת גימור מיוחדת לתקופת ההשקה. הרשימה מתחילה ברמת הגימור SOL שתהייה גרסת הכניסה עם מסך מולטימדיה 7 אינץ' בעל קישוריות אנדרואיד ואפל, מצלמת רוורס, פקדי הילוכים מההגה ועוד. המחיר: 106 אלף שקלים. מעליה נמצאת רמת הגימור STYLE שמוסיפה אינץ' למסך המולטימדיה (8 אינץ'), חלונות אחוריים כהים ושני רמקולים למערכת השמע (6 סך הכל). המחיר: 108 אלף שקלים רמת הגימור השלישית היא ה-SKY עם גג פנורמי וחישוקי סגסוגת 15 אינץ'. המחיר: 112 אלף שקלים.

טויוטה יאריס החדשה. יצרן, אתר יצרן
ארבעה דורות של טויוטה יאריס מ-1999 עד היום/אתר יצרן, יצרן

באגף ההיברידי שלוש רמות הגימור הן ECO עם בקרת אקלים מפוצלת, מסך 8 אינץ' למולטימדיה, בלם יד חשמלי ומשענת יד במושב הקדמי. המחיר: 113 אלף שקלים. מעליה נמצאת רמת הגימור Style שמוסיפה מצלמת רוורס, חישוקי סגסוגת 15 אינץ' וכניסה והנעה ללא מפתח. המחיר: 116 אלף שקלים.

רמת הגימור השישית היא ה-Premiere Edition שתגיע בכמות מוגבלת של 100 יחידות לתקופת ההשקה. בגרסה זו יהיה לוח מחוונים דיגיטלי, כיוון גובה למושב הנוסע, הריפוד משולב עור ובד, תאורת לד מלאה, קיפול למראות הצד, צביעה בשני גוונים, חישוקי 16 אינץ' ועוד. מחיר גרסה זו עומד על 120 אלף שקלים.

טויוטה יאריס החדשה. יצרן, אתר יצרן
עד 130 קמ"ש בכוח ההנעה החשמלית/אתר יצרן, יצרן

מחירי היאריס החדשה מציגים התייקרות של 2,000 שקלים בגרסת הבנזין ו-3,000 שקלים בגרסאות ההיברידיות ביחס לדור היוצא. לדברי טויוטה הדבר נובע מהמערכות המתקדמות יותר, מרמות האבזור הגבוהות יותר ותוספת מערכת הבטיחות.

תחילת השיווק של יאריס החדשה תלווה גם בהשקת אתר מכירות אונליין עם אפשרות בנייה של הדגם מתוך גרסאות ההנעה, רמות הגימור והצביעה. המסירות הראשונות של המכונית צפויות להתחיל בסוף ספטמבר או תחילת אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully