וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אוקטביה החדשה בישראל, בערך

25.8.2020 / 21:44

גדולה, מאובזרת, בטיחותית, חכמה ויקרה יותר. מלכת המשפחתיות הישראלית בדור הרביעי שלה פותחת את ההזמנות, חכו, כרגע יש רק דיזל, גרסאות הבנזין צפויות באוקטובר-דצמבר בלבד במחיר של החל מ-135 אלף שקלים

סקודה אוקטביה החדשה בישראל. רונן טופלברג,
אוטביה החדשה, רבת מכר עולמית ומקומית עבור סקודה, עכשיו כאן בדור רביעי/רונן טופלברג

משפחתיות באו והלכו, עלו לגדולה וירדו, אבל הרומן הישראלי עם סקודה אוקטביה הוא כבר מזמן קשר ממוסד ארוך שנים. בין אם במדי משטרת התנועה, כובע של מונית או אחת מאופציות רכב החברה הנחשק ביותר על ידי העובדים - 44,600 חתיכות מהדור האחרון שפה מאז 2013 הצטרפו לכ-100 אלף יחידות ששמות אותה כבר שנים בחמישייה הראשונה של הדגמים הנמכרים ביותר בישראל והאירופית הנמכרת ביותר בפער אדיר.

על שלושה דברים עומדת האוקטביה בשוק הישראלי - המרווח, האיכות והמחיר. עכשיו עם דור חדש היא צריכה לשמור על שלושת אלו לחזק את האגפים מול התחרות בשוק המשפחתיות.

סקודה אוקטביה החדשה בישראל. רונן טופלברג,
בשלב ראשון יגיעו מנועי הדיזל 2.0 ליטרים 150 כ"ס/רונן טופלברג

מימדים ותא נוסעים

הבסיס לאוקטביה הוא כבעבר הפלטפורמה המודולרית של קבוצת פולקסווגן, הדור הנוכחי הוסיף 1.9 ס"מ לאורך של 469 ס"מ, הרוחב צמח ב-1.5 ס"מ ל-183 ס"מ והגובה ב-90 מ"מ ל-147 ס"מ. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ועומד על 267 ס"מ. תא המטען מפחית נפח מ-565 ליטרים ל-553 - עדיין הגדול ביותר בקבוצה. תצורת הסטיישן (שתגיע רק לקראת סוף השנה) דווקא משפרת את הנפח מ-585 ל-593 ליטרים.

אז בעוד המימדים באוקטביה החדשה נותרו פחות או יותר כפי שהיו, תא הנוסעים שלה קיבל תנופה אדירה קדימה. אנחנו לא נעבור על כל החידושים בו ויש הרבה מאלו, ונתמקד במרכזיים שבהם. שלוש רמות גימור ילוו את אוקטביה החדשה, אמבישן, סטייל ודיינמיק. לכל אחת מהן כיוון שונה כאשר האמבישן תהייה הבסיס, הסטייל תהייה המאובזרת והדיינמיק תקבל מאפיינים ספורטיביים.

עוד בוואלה!

סקודה אוקטביה החדשה. אצלנו בסוף 2020

לכתבה המלאה
סקודה אוקטביה החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
תגיע בתצורת סטיישן וליפטבק/אתר יצרן, יצרן

ברמת הגימור אמבישן בתא הנוסעים יש את הגה שני החישורים החדש של סקודה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג למושב האחורי, כניסה והנעה ללא מפתח, מולטימדיה עם מסך 8.25 אינץ' בעל תמיכה בעברית, קישוריות לאפל ואנדרואיד. 5 שקעי USB-C כאשר שניים מלפנים, שניים ליושבי הספסל האחורי ועוד אחד צמוד למראה המרכזית לטובת אספקת מתח למצלמות דרך. ברמת גימור זו לוח מחוונים דיגיטלי יוצע כאופציה בעלות של 2,500 שקלים. בורר תיבת ההילוכים החדש הפך למתג בקונסולה, מפנה מקום לתא אחסון לנייד ולתא עם כיסוי מאחוריו. תאורת לד וחישוקי 17 אינץ'.

סקודה אוקטביה החדשה בישראל. רונן טופלברג,
בגרסת הדיינמיק הגה שלושה חישורים, בשאר שניים/רונן טופלברג

ברמת גימור דיינמיק, הספורטיבית יותר היא מצוידת בבולמים וקפיצים קשיחים יותר, מרווח הגחון נמוך יותר ב-15 מ"מ, למרות הכיוון הספורטיבי, כמו בשאר הגרסאות המתלה האחורי בתצורת קורת מתח ולא רב חיבורי. חיצונית היא מקבלת גריל, מראות וספוילר אחורי שחור וחישוקי סגסוגת 17 אינץ' שונים מגרסת האמבישן. בתא הנוסעים ההגה הוא בעיצוב שלושה חישורים, מושבי ספורט, דוושות בחיפוי אלומיניום ותאורת אווירה.

סקודה אוקטביה החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
יציאות מיזוג, שקעי USB ותא לנייד בגב המושב/אתר יצרן, יצרן

רמת הגימור סטייל מציעה כסטנדרט את לוח המחוונים הוירטואלי בגודל 10.25 אינץ', מסך מולטימדיה 10 אינץ' עם שליטה באמצעות פס מגע שהנעת האצבע עליו קובעת את עוצמת הקול, טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים. חיצונית החישוקים הם בקוטר 18 אינץ', מסגרת החלונות והגריל בגימור כרום ותאורת אווירה.

מערכות הבטיחות כוללות ברמות הגימור אמבישן ודיינמיק בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית וחיישני חנייה. רמת הגימור סטייל מוסיפה גם התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעה על רוכב אופניים מתקרב בעת פתיחת דלת, חיישני חנייה קדמיים ומערכת מטריקס לד בפנסים הקדמיים.

סקודה אוקטביה החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
בסיס הגלגלים נותר זהה לזה של הדור היוצא/אתר יצרן, יצרן

מנועים

שלושה מנועים ילוו את האוקטביה בישראל, שני מנועי בנזין בנפחי 1.0 ליטר ו-1.5 ליטרים ומנוע 2.0 ליטרים דיזל. את שלושתם אנחנו מכירים אבל שני מנועי הבנזין עברו עדכון קל בדמות תוספת מערכת סיוע חשמלית מסוללת 48 וולט. זו אינה הופכת אותה להיברידית, אך מסייעת בתאוצות (למרות שעל הנייר המכוניות איטיות מהדור היוצא) וכן מאפשרת תמיכה בצרכני חשמל לפרקי זמן ארוכים יותר של דימום מנוע.

כאמור, בשל תזמון הייצור של המנועים השונים ומפת הביקוש בשווקי אירופה, המנוע היחיד שיגיע בשלב זה הוא הדיזל. 2.0 ליטרים, 150 כ"ס ו-36.7 קג"מ הוא ישווק עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 הילוכים או ידנית שישה הילוכים. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו עומדת על 8.7 שניות.

סקודה אוקטביה החדשה בישראל. רונן טופלברג,
חישוקי 17 אינץ' בעיצוב ייחודי לרמת הגימור דיינמיק/רונן טופלברג

מנוע ה-1.0 ליטר, שלושה צילינדרים מציע 110 כ"ס (115 בעבר) ו-20.4 קג"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.6 שניות והמהירות המירבית היא 206 קמ"ש. מנוע ה-1.5 ליטרים עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, כאן התאוצה היא 8.4 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית היא 228 קמ"ש. מנוע ה-1.5 ליטר מצויד במערכת ניתוק שני צילינדרים בשיוט לטובת חיסכון בדלק. גם שני אלו עושים שימוש בתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד.

מנוע ה-1.0 ליטר צפוי להגיע בחודש אוקטובר ברמות הגימור אמבישן ודיינמיק, כאשר בחודש דצמבר אמור להצטרף מנוע ה-1.5 ליטר בכל רמות הגימור ולהשלים את היצע הגרסאות.

סקודה אוקטביה החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
גרסת הפלאג אין תגיע אולי במחצית השנייה של 2021/אתר יצרן, יצרן

מחירים וגרסאות נוספות

1.0 ליטר אמבישן - 135 אלף שקלים
1.0 ליטר דיינמיק - 142 אלף שקלים
1.0 ליטר סטייל - 149 אלף שקלים
1.5 ליטר אמבישן - 141 אלף שקלים
1.5 ליטר דיינמיק - 148 אלף שקלים
1.5 ליטר סטייל - 155 אלף שקלים
2.0 ליטר דיזל אמבישן - 162 אלף שקלים (ידני), 172 אלף שקלים
2.0 ליטר דיזל דיינמיק - 179 אלף שקלים

שלוש גרסאות מעניינות נוספות של האוקטביה החדשה גם הן נמצאות בקנה עם כוונה לייבוא אך ללא תאריכים, אלא רק ברמת הצפי הכללי. גרסת הסקאוט המוגבהת של האוקטביה, גרסת ה-RS הספורטיבית והמכונית החשובה יותר בהיבט של פוטנציאל המכירות - גרסת הפלאג אין הייבריד. במחיר הנכון, היא תאפשר לסקודה להדוף את המתחרות שלה בציי הרכב שיותר ויותר מהן מצטיידות בהנעה היברידית המאפשרות חיסכון בהוצאות התדלוק לחברה ואף הנחה בשווי השימוש לעובד, אולם ייצורה של גרסה זו צפוי להתחיל רק בראשית 2021 וצפי ההגעה שלה הוא למחצית השנייה של 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully