וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: ימאהה טריסיטי 300

7.9.2020 / 17:04

ימאהה לוקחת את הניסיון שצברה בתחום התלת גלגלי ומיישמת אותו בקטנוע 300 סמ"ק גדול, איכותי, שימושי וכן, גם יקר מאוד. מי קהל היעד שלו ומי ממש לא, למה המחיר שלו חייב להישאר כזה? התשובות בפנים

ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
ימאהה טריסיטי 300. הכלי האולטימטיבי לאלו שירצו להמיר ארבעה גלגלים בשלושה/קינן כהן, קינן כהן

זה כבר כמה שנים שימאהה היא יצרנית האופנועים היפנית הכי מרעננת בסביבה. החל מהיציאה המגניבה של ה-MT07 ב-2014 ועד הטנרה כאשר באמצע כלים כמו ה-MT09, ה-XSR ההיפר מגניב והיציאה בדמות הניקן ועוד אחרים. מישהו שם שחרר את הפקק היצירתי והחברה הזו ממשיכה להזרים כלים מדליקים ומעניינים לשוק, יוצרת לעצמה את ההיצע הכי מעניין ומגוון כיום באולמות התצוגה.

אבל בתחום הקטנועים, אעפס, ימאהה נמצאת בבעיה, לא רק היא לצורך העניין גם הונדה באותה סיטואציה - הקטנועים הטאיוונים ובעתיד הלא רחוק גם הסינים מצמצמים טווחים במהירות מסמנים מטרות וצועדים לכיוונן בנחישות וכאשר הם מסוגלים להציע את מרכולתם במחיר נמוך יותר, לקהל שלכתחילה מוטה מחיר - המצב לא פשוט. ימאהה, או לצורך העניין יצרניות יפניות אחרות מבינות שלא יהיה חכם מצידן להיאבק במגרש הזה, לא להצליח להציג תמחור אטרקטיבי מחד ולהעמיד כלים שהם ייאלצו להתפשר על רמתם מאידך - במצב הזה הן גם יאכלו את הדגים המסריחים וגם יגרשו אותם מהעיר. אז הם הולכים על המקום שבו יש להם יתרון ועליו הם יוכלו לדרוש את הפרמיה - ההנדסה והאיכות

ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
רושם איכותי מהמבט הראשון עד הירידה לפרטים/קינן כהן, קינן כהן

בנוי לתלפיות

מפגש ראשון עם הטריסיטי 300 מעלה קודם כל רושם. רושם שמגיע ברגע הראשון מהמימדים שלו, ברגע השני מהעיצוב שלו וברגע השלישי מהאיכות והירידה לפרטים. חלקי הפלסטיק מוצקים וחסונים, הוא מורכב היטב, הצביעה של המכלולים איכותית אפילו המדבקות יושבות באופן נטול חיפופים.

סביבת המחיה של הרוכב מתחילה בלוח מחוונים גדול, מפורט, עשיר מאוד במידע ולמעט מצב אחד של רכיבת בין ערביים עם שמש קיץ נמוכה מאחור שהציפה את המסך באור - הוא גם קריא מאוד. כמו במרכב, גם פה המתגים תושבות המראות והמנופים משדרים חוסן ואיכות. נמוך יותר תפגשו את אחד הפיצ'רים המדליקים של הכלי הזה - ההנעה ללא מפתח, זה כבר הפך לנפוץ מאוד בתחום הרכב וכאן בהחלט עושה חיים קלים כשלא צריך לפשפש אחר המפתח, פשוט לוחצים על המתג ויוצאים לדרך. מימין לו יש שקע כוח ומשמאלו קצת למטה בלם החניה (נחזור אליו בהמשך). מה שאין כאן זה תא קדמי -מחיר השימוש במתלה המתקדם שלו.

עוד בוואלה!

הקורונה עשתה להם טוב: נתוני מסירות מעולים בשוק הדו גלגלי

לכתבה המלאה
ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
הנעה ופתיחה ללא מפתח, פיצ'ר קטן אבל חכם שעושה חיים קלים מאוד/קינן כהן, קינן כהן

המושב רחב, נוח, עם הרבה מקום לזוז עליו במידה ואתם מבלים שעות על האוכף. מדרך הרגליים רחב ומיקום רגלית הבלם (גם אליה נחזור בהמשך) לא מפריע. מה שכן הגובה שלו, כופה כיפוף שבעיני היה קצת יותר מדי בשביל לאפשר את חופש התנועה על המדרך, ואני לא אדם גבוה. דבר שני שכופה הגובה הזה הוא שלמרות שהוא מקל על החביקה עם השוקיים, נדרשת הנפת רגל מוגזמת כדי לא לבעוט בחלק המרכזי המוגבה שלו. גם מושב הרוכב גדול מאוד, אבל השוס הוא מה שנמצא מתחתיו - תא מטען ענקי שבולע שתי קסדות מלאות או קסדה, מעיל ותיק לא קטן עם מקום להשלמת קניות בסופר או מנעול גדול.

ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
לוח מחוונים גדול, קריא ומפורט/קינן כהן, קינן כהן

בין שתי ערים

לחיצה על מתג ההנעה של הטריסיטי ומנוע ה-292 סמ"ק המוכר מה-XMAX מגרגר מאחור. למרות שהמעטפת מזכירה מאוד את ה-XMAX, במיוחד בחלק האחורי, הטריסיטי גדול יותר ממקבילו הדו גלגלי לאורך, ולרוחב. כמה עשרות מטרים מתחילת הרכיבה כבר מרגישים את זה עוד כמה ס"מ לאורך הכללי, עוד כמה לבסיס הגלגלים ובעיקר מפשק הגלגלים הקדמי הופכים אותו - כמו כל התלת גלגליים לפחות חד ומתמרן מדו גלגלי. זה בולט ביכולת הפחותה שלו להשתחל בין מכוניות, זה בולט בצורך להפעיל יותר כוח בדחיפת הכידון בכביש המהיר.

אבל מה שמקבלים בתמורה, הו, פה כדאי כבר לפרט. מערכת המתלה הקדמי של הטריסטי 300 היא מעין שידוך היברידי של זו בטריסיטי 125 לבין זו של הניקן. מצד אחד שני בולמי זעזועים כמו באחרון אבל מיקום שלהם בחלק הפנימי כמו ב-125. בשורה התחתונה הם עובדים מצוין במה שהם אמורים לעשות - לספק ביטחון ברכיבה עירונית מחוטטת כבישים, שבורת אספלט, פצועת סלילה. והוא אכן עושה את זה, לא צריך הרבה זמן עד ששוכחים מהרגלים כמו בחינה של סוג הצבע על מעבר החציה, איתור שקעים בשיא פנייה וחמיקה מתלולית כורכר בסמוך לאתרי בנייה. גם הנוחות יוצאת נשכרת מהסידור הזה שמפצל התמודדות עם שיבושים לשני גלגלי ה-14 אינץ' שלו.

ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
המתלה הקדמי המתוחכם עושה פלאים לשיכוך, ליציבות אבל גובה מחיר במשקל/קינן כהן, קינן כהן

המחיר של המתלה הזה הוא משקל, משקל שקשה להתעלם ממנו. כי כאן 27.6 הסוסים ו-2.8 הקג"מ של ה- XMAX 300 צריכים לסחוב עוד 60 ק"ג, לצורך העניין אתם עם מורכב קומפקטי שנוסע אתכם לכל מקום - המשמעות היא ביצועים טובים אך לא מרהיבים. היציאה מהמקום לא תשאיר אתכם מאחור ברמזור, ויש דחיפה של ממש עד איזור 100 או 110 קמ"ש משם היא מתמתנת והכלי פשוט ממשיך לצבור קמ"שים עד 140 קמ"ש על השעון. מהירות שבהחלט מאפשרת לו לענות על צרכי התניידות גם בין עירונית למתגוררים בגזרת חדרה-גדרה.

בכלי הראשון עליו רכבנו שהייה ממש בתולי, נדרשה לחיצה מאוד נחושה על הבלמים כדי להאט את הכלי, גם באלו של הכידון וגם בבלם הרגל. בכלי השני שלקחנו ועליו כבר היו כמה מאות קילומטרים התחושה הייתה כבר הרבה יותר טובה. אותה רגלית בלם היא חלק מהתקנות בשוק האירופי המאפשרות לבעלי רישיון לרכב לעלות על כלים כאלו ללא רישיון דו גלגלי מיוחד.

ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
חתיכת תא מטען מתחת לכיסא הרחב/קינן כהן, קינן כהן

מנגנון הנעילה החשמלי של המתלה הקדמי מאפשר עקרונית לעמוד ברמזור ללא להוריד רגליים. אבל אחרי ההתלהבות הראשונית הוא בעיניי די גימיק, קודם כל כי הוא לא באמת נועל את הכלי זקוף והוא נוטה לנטות הצידה על הבולם בצורה לא ממש מעוררת ביטחון. העניין השני הוא שביציאה מהמקום צריך לצאת בנחישות אחרת השחרור הפתאומי של הנעילה גורם לו פתאום "ליפול" הצידה. שלישית, בחייאת מה אתם ילדות עם קוקיות? שימו רגל על האספלט תסמכו רק על עצמכם.

מי שכן נמצא כשימושי הוא בלם היד שמאפשר לנעול את הכלי ומקל מאוד על הרמה של 239 הק"ג האלו על ג'ק האמצע אם אתם חונים עם החרטום לכיוון הירידה או בשיפוע צד.

בסיכום ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של הטריסיטי 300 על 23.2 ק"מ לליטר ממנה הוא סירב לרדת.

ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
לחלק המרכזי המוגבה תפקיד מרכזי חשוב - להפריע לעלות ולרדת מהכלי/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

על שלושה דברים עומד הקטנוע: על השימושיות, על התמרון ועל המחיר.

בסעיף הראשון, למעט תא קדמי הטריסיטי עושה עבודה מצוינת, תוסיפו לו ארגז ובכלל פתרתם כל צורך אחסנה. הוא לא גדול מדי ועדיין מאפשר הרכבה נינוחה, והאבזור שלו מצוין.

בסעיף השני הוא אולי לא רושם פרקים חדשים בדברי ימי הקטנועים המתנהגים - אבל בבחינה של מי הלקוח שלו ומה הצרכים שלו - הוא דווקא עונה עליהם מצוין. אף אחד לא עולה עליו כדי להשחיז, הוא מספק רמת בטחון גבוהה ויחפה על טעויות או מקרי "כמעט החלקה" שהיו הופכים ל"בטוח החלקה". למרות ששוב, שלושה גלגלים זה לא צ'ק ביטחון, ראינו נהגים מרסקים מכוניות עם 4 גלגלים וגם עליו רוכבים עדיין פגיעים.

ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
מנוע ה-XMAX נאלץ לסחוב פה עוד 60 ק"ג וזה ניכר בביצועים/קינן כהן, קינן כהן

מה לגבי המחיר? לפחות כרגע, במחיר השקה של 42 אלף שקלים הוא אמנם יקר מכלים דו גלגליים, אבל זו לא התחרות. הטריסיטי 300 בא לקרוץ לבעלי רכב שרוצים לצאת מהקופסה, תרתי משמע, או לרוכבים שמחפשים יותר ביטחון על חשבון דינאמיות. כך שהוא מתומחר היטב מול המתחרה העיקרי שלו הפיאג'ו MP3 (פיג'ו מטרופוליס עומד בפני החלפה ויקר מהשניים משמעותית). יש לי תחושת בטן לגבי היכולת שלו מול זו של האיטלקי, אבל עד מבחן ראש בראש אני לא אומר כלום. לא בדקתי, אבל סביר להניח שעלויות האחזקה שלו (עוד צמיג, עוד מערכת בלמים וצריכת הדלק) יתקזזו עם ההנחה בביטוח החובה שלה זוכה כלי תלת גלגלי.

בשורה התחתונה - כמו בפתיח, ימאהה טריסיטי 300 מבטיח ומקיים את הייתרון האיכותי של ימאהה, בכלי מצוין ובתמחור הנוכחי שלו גם תחרותי לכלי מסוגו ולתמורה שהוא מספק.

ימאהה טריסיטי 300 במבחן. קינן כהן, קינן כהן
בא לשכונה בחור חדש/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: ימאהה טריסיטי 300

מנוע: סינגל, 4 פעימות
נפח: 292 סמ"ק
הספק: 27.6 כ"ס ב-7,250 סל"ד
מומנט: 2.8 קג"מ ב-5,750 סל"ד

בלמים:
קדמי: 267 מ"מ X2
אחורי: 267 מ"מ

צמיגים:
קדמי: 140/70 - 14
אחורי: 140/70 - 14

מימדים:
גובה מושב: 795 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,595 מ"מ
אורך: 2,250 מ"מ
רוחב: 815 מ"מ
גובה: 1,470 מ"מ
משקל (רטוב): 239 ק"ג

מחיר: 42 אלף שקלים (מחיר השקה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully