וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה עשתה להם טוב: נתוני מסירות מעולים בשוק הדו גלגלי

6.7.2020 / 11:55

בעוד מכירות הרכב החדש ירדו השנה ב-22 אחוזים, מכירות הדו גלגלי לא נפגעו במהלך משבר הקורונה. "החשש מתחבורה ציבורית, הרצון לחסוך והפקקים גורמים לשינוי בהרגלי הצריכה"

רכיבה ראשונה: ימאהה טי מקס החדש. יח"צ,
ימאהה טי מקס, הקטנוע היקר בישראל הוא גם הנמכר ביותר בחציון הראשון של 2020/יח"צ

למרות התאוששות קלה, נתוני המסירות של חצי השנה הראשונה של 2020 מעלים תמונה עגומה בשוק המכוניות. אולם בינתיים באולמות התצוגה של יבואניות הדו גלגלי מביטים במספרים בסיפוק.

בששת החודשים הראשונים של השנה נמסרו 9,036 כלים דו גלגליים מספר כמעט זהה לזה של החציון הראשון של שנת 2019, בו נמסרו 9,080 כלים. אולם לא מדובר בשמירה על גודל השוק, אלא למעשה בגדילה, שכן טכנית הסוכנויות היו מושבתות במשך כחודש וחצי בתקופת הסגר והמגבלות.

שליח בתל אביב, 25 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מעבר מוגבר לשימוש בשירותי שליחויות שהביא לעליה במכירות/ראובן קסטרו

הסיבות להצלחה הזו שלובות במספר גורמים שהקורונה העניקה להם את הדחיפה האחרונה להתחיל שינוי בהרגלי הצריכה הדו גלגליים. מה שלא עשו הפקקים לאורך השנים, עבודות התשתית שהקשו את הכניסה למרכזי הערים ומצוקת החניה - עשתה המגיפה. בהיבט הראשון היא הביאה יותר ויותר בתי עסק לעשות שימוש בשירותי משלוחים, מה שהיה בעבר נחלתו בעיקר של שוק המזון היום הוא חלק מסל השירותים של ענפי קמעונאות רבים בבחינת "אם הלקוח לא מגיע לסחורה, הסחורה תגיע ללקוח". נושא שני הוא חוסר הוודאות של התחבורה הציבורית והחשש מנסיעה בה. גורם נוסף שעולה, הוא משפחות שמחליטות לצמצם את החניה משתי מכוניות שבאחת מהן נוסע לרוב אדם אחד, לכזו עם מכונית ודו גלגלי קטן שחוסך בהוצאות השוטפות וגם עוזר להתגבר על הפקקים שחוזרים לאיטם.

תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור: "אנחנו רואים ביקוש שהוא תוצאה של יעילות גבוהה לעומת רכב פרטי, ומחיר נגיש הרבה יותר. אנחנו מניחים שמגמה זו תימשך ותעמיק ככל שזמני הנסיעה בישראל הולכים וגוברים".

עוד בוואלה!

מטרו: 2020 תהייה שנת הזינוק של הדו גלגלי

לכתבה המלאה
מבחן דרך: קימקו דאונטאון 350 TCS. ראובן סביו, קינן כהן
קימקו דאונטאון 350 נפוץ בקרב מחפשי חלופה פרברית לרכב/קינן כהן, ראובן סביו

המותגים המובילים

מטרו מוטור ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם שניים משלושת המותגים הנמכרים ביותר אלו הם סאן יאנג וימאהה שמסרו 2,344 ו-1,734 כלים בהתאמה. במקום השלישי נמצאת קימקו עם 1,553 כלים. הונדה רביעית עם 838 כלים. את החמישייה הראשונה סוגרת קוואסאקי עם 534 כלים.

במצעד הדגמים מחכה הפתעה רבתי, הייתם מניחים שבימים של צמצום חגורה הדגמים המבוקשים יהיו הזולים לקנייה ותחזוקה - אולם הכלי הדו גלגלי הנמכר ביותר בחציון הראשון של 2020 הוא דווקא ימאהה טי מקס. המקסי סקוטר הספורטיבי של ימאהה הוא הקטנוע היקר ביותר בישראל. מה שלא הפריע לו למסור 637 כלים מתחילת השנה, 95 מהם ביוני בלבד. בשאר החמישייה הפותחת נמצאים כלים הנפוצים יותר בתחום השליחויות, כמו הקימקו מובי 125 שמסר 540 כלים, הסאן יאנג ג'וירייד 125 שמסר 437 כלים. במקומות הרביעי והחמישי שני כלים נפוצים בקרב מחפשי החלופה לרכב לטווחים קרובים כמו קימקו דאונטאון 350 עם 358 יחידות וסאן יאנג ג'וימקס 250 עם 267 יחידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully