וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת המראות הפנורמיות בדרך לבית המשפט

24.9.2020 / 13:33

על פי בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט כנגד הרשתות "הום סנטר" ו"אייס", המראות הפנורמיות המשווקות בין השאר על ידן מהוות סכנה ואינן עומדות בתקן הנדרש. היקף התביעה המוערך עומד על 4 מיליון שקלים

בקשה לתביעה ייצוגית מראות פנורמיות. קינן כהן, קינן כהן
מעוותות, לא מאפשרות מניעת סנוור, אבל הסכנה האמיתית היא בזמן תאונה/קינן כהן, קינן כהן

כבר כתבנו בעבר על סכנת המראות הפנורמיות, על כך שמראה פנורמית שמתנפצת מרססת את תא הנוסעים בחתיכות זכוכית, ועל אזלת היד שמאפשרת להתקנים המסוכנים האלו להגיע למאות אלפי כלי רכב בישראל. כעת, הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד בקשה לתובענה ייצוגית על ידי עו"ד עידו שטיינר, כנגד הרשתות אייס והום סנטר וכנגד יצרנית המראות "הרקולס גורקביץ".

בבסיס התובענה, הטענה כי למרות ההצהרה על אריזת המוצר, למראות הללו אין תקן ישראלי ומסמכים מוכיחים כי בקשת תקן כזה נדחתה עוד בשנת 2000 לאחר שמכון התקנים הישראלי סירב להעניק לה את התקן. מבירור שערך עו"ד שטיינר עם מכון התקנים קודם להגשת התביעה עולה כי החברה מציגה על גבי אריזת המוצר מפרט טכני אשר בוטל עוד בשנת 2013 ולכן אסור להציגו כיום וזאת ללא קשר לעובדה שמעולם לא קיבלו מוצרי החברה את התקן. בנוסף מתברר כי סמליל מכון התקנים המופיע על אריזות המשיבה מתייחס לתקן ניהול איכות של החברה המייצרת ולא לאיכות המוצר עצמו ואינו אמור להופיע על האריזה.

בקשה לתביעה ייצוגית מראות פנורמיות. יח"צ,
בניגוד למראה מקורית, המראה הפנורמית אינה מצופה בחומר מונע התנפצות ואינה נשארת במסגרת עם שבירה שלה/יח"צ

יתרה על כך, משרד התחבורה כבר הנחה בעבר שלא להעביר כלי רכב את מבחן הרישוי השנתי במידה ומותקנת בהם מראה פנורמית. בנוסף, מביאה התביעה חוות דעת של מהנדסי רכב הקובעים כי המראה מהווה "סכנה בטיחותית קשה" משום שהן נוטות להתנפץ בקלות וחלקיהן מתפזרים באופן המסכן את הנוסעים ברכב. זאת מעבר לבעיות הנוצרות בהיבט של מניעת סנוור, שיבוש הערכת מרחקים ועוד.
במבדקים שבוצעו למראות עלה כי בעוד המראה המקורית של כלי הרכב נסדקה תחת עומס של 22.6 ק"ג, וגם אז לא נשברה לרסיסים, המראה מתוצרת החברה נשברה לחלוטין תחת עומס של 3.94 ק"ג תוך יצירת שברים גדולים ומסוכנים.

עוד בוואלה!

תעיפו את זה כבר: אביזרי הרכב שמסכנים אתכם

לכתבה המלאה
בקשה לתביעה ייצוגית מראות פנורמיות. יח"צ,
הדגמה לעמידה בעומסים של מראה מקורית מול מראה פנורמית/יח"צ

עו"ד שטיינר: "עסקינן בפרשה עגומה במסגרתה משווקים לציבור לאורך שנים ארוכות מוצרים המהווים סכנה בטיחותית חמורה וזאת תוך הטעיה חמורה והצגתם כמוצרים העומדים בתקנים הנדרשים בדין. מצופה לכל הפחות מרשתות השיווק להוריד את המוצר ממדפיהן באופן מיידי, בכדי להימנע מנזק עתידי".

ההערכה בכתב התביעה היא כי במהלך התקופה המדוברת רכשו 50 אלף איש את המראות ואומדן הנזק המצטבר לחברי הקבוצה בכ-4 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully