וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו R18: הסופר קרוזר בדרך אלינו. המחיר: החל מ-199 אלף שקלים

9.10.2020 / 12:40

ב.מ.וו חוזרת לעולמות הקרוזרים והקאסטומים עם ה-R18 - סופר קרוזר בנפח 1,800 סמ"ק, מראה קלאסי וטכנולוגיה מתקדמת. בישראל בדצמבר

ב.מ.וו R18 בדרך לישראל/יצרן

16 שנים חלפו מאז הופסק הייצור של ה-R1200C, הניסיון הקודם של ב.מ.וו לחדור לעולם הקאסטומים ועכשיו היצרנית הגרמנית חוזרת לשם ובגדול. מה זה בגדול - בענק.

היא עושה את זה עם ה-R18 הסופר-קרוזר שלה שלוקח מאפייני עיצוב קלאסיים מדגמי עבר של היצרנית הגרמנית כמו ה-R5 של סוף שנות השלושים, רק שאז היה הנפח 500 סמ"ק, פחות משליש זה של ה-R18 שמציג מנוע בוקסר בנפח 1,800 סמ"ק.

המנוע הזה נמצא במרכז תשומת הלב של האופנוע, גם מכיוון שהוא שונה מאוד ממנועי הבוקסר האחרים של היצרנית וגם מבחינת העיצוב.

ב.מ.וו R18. יצרן, אתר יצרן
ההשראה הייתה בין השאר ה-R5 מסוף שנות ה-30/אתר יצרן, יצרן

למרות שההספק אינו מרשים במונחי מנועי אופנועים מודרניים ועומד על 91 כ"ס הוא מגיע מאוד מוקדם ב-4,750 סל"ד ויחד איתו גם נתון המומנט שדווקא מרשים מאוד - 16.1 קג"מ כבר ב-3,000 סל"ד. שני אלו רומזים על מנוע עם עקומת מומנט בשרנית מאוד. 4.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-180 קמ"ש מירביים הם נתוני היצרן לגבי הביצועים.

גם שאר האריזה של האופנוע משלבת אלמנטים היסטורים עם טכנולוגיה מודרנית. השלדה בתצורת "לולאה כפולה" שהיא מעין שלדת עריסה שהייתה מקובלת באופנועים הישנים של ב.מ.וו, המזלג הקדמי הרגיל והעבה, הבולם האחורי הנסתר המשולב בתוך החלק האחורי של השלדה ואפילו גל הינע חשוף.

עוד בוואלה!

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו F900R, F900XR ו-S1000XR

לכתבה המלאה
ב.מ.וו R18. יצרן, אתר יצרן
שיתוף פעולה עם סדנאות עיצוב כבר מההתחלה, כמו במקרה הזה של Blechmann/אתר יצרן, יצרן

למרות המראה הקלאסי, האופנוע מציג את מיטב הטכנולוגיה המודרנית. החל בניהול מנוע המאפשר שלושה מצבי רכיבה (Rain, Roll ו-Rock ), בקרת יציבות, בקרת מומנט שפועלת בדומה לבקרת משיכה והילוך אחורי ומערכת סיוע לזינוק בעליה שיהיו סטנדרטיים בישראל וכנראה נחוצים מאוד לאור מימדי ומשקל הכלי.

ה-R18 שוקל לא פחות מ-345 ק"ג כאשר הוא מתודלק ומשומן, האורך הכללי שלו עומד על 244 ס"מ וכמו כל קרוזר ראוי לשמו, בסיס הגלגלים ארוך מאוד גם הוא עם 173 ס"מ. אבל היי, לפחות גובה המושב ידידותי עם 690 מ"מ. על הבלימה - שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ מלפנים ובודד באותו קוטר מאחור.

ב.מ.וו R18. יצרן, אתר יצרן
1,802 סמ"ק עם הררי מומנט/אתר יצרן, יצרן

ככל אופנוע קאסטום, יציע גם ה-R18 רשימה ארוכה מאוד של אביזרים שיאפשרו לכל בעלים להפוך את הכלי שלו לכזה שמתאים לטעמו. החל מתת השלדה האחורית שנשלפת וניתנת להחלפה בקלות, חיבורים מודולאריים של צנרת המצמד, הבלמים והחשמל מאפשרים החלפה של הכידון הרגיל באחר.

גם במכלולי המעטפת כמו הכנפיים, האגזוזים, המושבים, החישוקים ועוד - כולם ניתנים להחלפה בכאלו של סדנאות שלקחו חלק בפיתוח האופנוע. יש גם רשימת אביזרים ארוכה כמו תיקי מיכל, שלדה, אוכף, אחוריים, כיסויי פנס, מחזיקי לוחית רישוי, משענות גב והרשימה ממשיכה.

ב.מ.וו R18. יצרן, אתר יצרן
התאמה של העיצוב החיצוני לכל טעם ובקלות/אתר יצרן, יצרן

ה-R18 ישווק בשלב הראשון בשתי גרסאות - Pure שמחירה יעמוד על 199 אלף שקלים ובתקופת ההשקה העולמית הראשונה שלו גם במהדורה מוגבלת בשם First Edition שמחירה בישראל יהיה 219 אלף שקלים. הכלים הראשונים צפויים להגיע בדצמבר.

מהדורת ה-First Edition תקבל צביעה קלאסית של שחור עם פסי מתאר לבנים. ציפוי כרום לחלקי המתכת, לוגו ייחודי למהדורה, ותוספות נוספות. אחת מהן היא קופסת הפתעות של היצרנית עם ספר היסטורי של 100 שנות אופנועי ב.מ.וו, כפפות עבודה להרכבה כולל מברג מיוחד לברגים עם ראש מחורץ, חגורת עור ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully