וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי איגניס: מעכשיו עם בטיחות מתקדמת ומערכת היברידית קלה

20.10.2020 / 1:27

מתיחת הפנים של סוזוקי איגניס נוחתת בישראל עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, הדגם המחודש הוא הראשון להציג מערכת היברידית מתונה, המחיר התייקר משמעותית

סוזוקי איגניס המחודש בישראל. יצרן, אתר יצרן
עדכוני העיצוב מתונים, השיפור במערכות הבטיחות משמעותי/אתר יצרן, יצרן

מזה כמה שנים שסוזוקי משווקת בעולם גרסאות היברידיות מתונות לדגמיה השונים (איגניס, סוויפט, ובאלנו), כשהמשותף לכולן הוא שילוב עם תיבה ידנית. מחירן היקר יותר, והתיבה הידנית שפחות אהודה בישראל, גרעו מכדאיות היבוא של דגמי סוזוקי אלו. עד עתה. במתיחת הפנים של איגניס לפני כחצי שנה, סוזוקי שילבה לראשונה בדגם מנוע היברידי מתון עם תיבה אוטומטית (רציפה). השיווק ביפן כבר החל ואלינו מגיע הדגם המחודש כעת ובהתאם לתוכניות המקוריות.

סוזוקי איגניס המחודש בישראל. יצרן, אתר יצרן
שינויים למנוע וסוללת סיוע 12V/אתר יצרן, יצרן

איגניס מציע את אותה תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה (עם 7 יחסי העברה קבועים) ואותו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר, לאחר שעבר שינויים קלים במערכת ההזרקה ובתזמון השסתומים המשתנה. המערך ההיברידי המתון, שהוא בבסיסו סוללת V12 מוסיף בסה"כ 3.1 כ"ס ומטרתו לסייע בכיבוי ממושך של מנוע הבנזין בגלישה ועמידה, כדי לצרוך פחות דלק. כך שהוא לא מאפשר נסיעה על חשמל. על כן כינויה כ"היברידית" אינה מדויק ו"היברידי קל" או "היברידי מתון" היא הגדרה מדויקת יותר. שכן הכינוי היברידי מתייחס לחיבור שני מנועים מזנים שונים: למשל בנזין וחשמל כאשר לכל אחד מהם יכולת הנעה עצמאית. זה לא המקרה כאן. הכינוי הנכון לאיגניס הזו הוא: "Mild hybrid", שבתרגום חופשי הוא "היברידי מתון". לראיה, הגרסה האוטומטית ממוקמת בקבוצת זיהום אוויר 4, ממש כמו מכוניות כמו פיג'ו 208 החדשה שגדולה, חזקה ונטולת תגבור "היברידי".

נתוני התפוקה והביצועים של המנוע החדש עם המערך ההיברידי המתון פחות טובים מאלה שהיו קודם: ההספק עומד כעת על 83 כ"ס (90 לפני כן), המומנט עומד על 10.9 קג"מ (12.1 בעבר). התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומדת על 12.4 שניות בגרסה האוטומטית ו-12.7 שניות בידנית (לעומת 11.1 ו-12.2 שניות בהתאמה בעבר). מנגד צריכת הדלק השתפרה בכ-10%, ועומדת על 22.3 ק"מ לליטר באוטומטית ו-24.4 ק"מ לליטר בידנית, לעומת 20.8 ו-21.7 ק"מ לליטר בהתאמה.

עוד בוואלה!

סוזוקי ג'ימני 5 דלתות בדרך?

לכתבה המלאה
סוזוקי איגניס המחודש בישראל. יצרן, אתר יצרן
מערכות הבטיחות מקוריות, מסך המולטימדיה עדיין מקומי/אתר יצרן, יצרן

השינוי המהותי באמת באיגניס שלאחר מתיחת הפנים, נוגע להוספת מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. עד עתה שווק הדגם עם מערכת התרעה בהתקנה מקומית, כעת הוא מגיע עם בלימה אוטומטית (כולל זיהוי הולכי רגל), התרעת סטייה מנתיב והתרעת ערנות נהג.

חיצונית, במסגרת מתיחת הפנים עודכנו הפגושים והפנסים. השינוי לא גדול ובעיקר קושר עיצובית את איגניס עם ג'ימיני האיקוני של סוזוקי. בתא הנוסעים חודש לוח המחוונים, נוספו ידיות להחלפת הילוכים מאחורי גלגל ההגה (בגרסה האוטומטית), ושופרו חלק מהחומרים. כבעבר איגניס ישווק ברמת גימור אחת (GLX) שכוללת את אותן מערכות שהיו קודם: מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' (בהתקנה מקומית), לחצן התנעה, בקרת אקלים, חישוקי 16 אינץ' ועוד.

סוזוקי איגניס המחודש בישראל. יצרן, אתר יצרן
מתייקרת ביחס לדור היוצא/אתר יצרן, יצרן

המחירים עומדים על 85 אלף שקלים לידנית ו-95 אלף שקלים לאוטומטית. התייקרות משמעותית לעומת הדגם טרום מתיחת הפנים: שמחירו היה 75 ו-90 אלף שקלים בהתאמה. משך האחריות לסוללה עומד על 5 שנים או 100,000 ק"מ.

להערכת צבי נטע, יו"ר היבואנית 'מכשירי תנועה', שוק ההיבריד בישראל יעמוד בשנה הבאה על 45,000 מכוניות (עליה של יותר מ-10% ביחס לשנה זו), והם מתכננים להיות שחקן מרכזי עם כ-6,000 מכירות. לדבריו, איגיניס יהיה רב המכר שלהם עם מכירות של 4,000 יחידות בשנת 2021. סוזוקי הוא מהמותגים הבודדים שעדיין מציע בישראל תיבה ידנית ונטע מעריך ששוק הידני באיגניס גם בשנה הבאה ינוע סביב 4-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully