וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא רצה לעזור, ומצא את עצמו משלם עשרות אלפי שקלים לביטוח

יואב פולס, קאר פד

21.10.2020 / 8:43

הצעת עזרה בחילוץ בשטח היא מעשה ראוי וטוב, אבל ביותר מדי מקרים דווקא המחלץ שמציע עזרה מוצא את עצמו בצרות צרורות. הפתרון: כתב שחרור מאחריות

נהיגת חורף. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
להגשת עזרה מתוך רצון יכולות להיות השלכות מאוד לא נעימות/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

סיפורנו מתחיל באגדה אורבנית, או אירוע שבאמת התרחש, אי פעם. על פי האגדה, נסע ג'יפאי תמים ותם לב בדרכו בשטח. לפתע שמע קריאות זעקה של נסיכה במצוקה, שנסעה על שביל עם רכבה הפרטי (יש האומרים מרכבה העשויה מדלעת) אך התחפרה בחול, ולא יכולה עוד לנסוע עצמונית. זעקה הנסיכה לעזרה, וג'יפאינו הגיבור נחלץ לעזרתה.

אץ רץ, יצא מה-SUV האימתני שלו, הוציא רצועות חילוץ ושאקלים לחיבור, ורתם את רכבה של הנסיכה לחלק שחשב שהוא החזק ביותר בדלעת. עלה גיבורינו התמים לנהוג ב SUV הנוצץ שלו, נתן משיכה קלה, והדלעת יצאה החוצה. אמנם קצת חבוטה, איזה קמט בפח, הפגוש קצת רופף אבל נסיכתנו הודתה לו מקרב ליבה, ונסעה לדרכה.

עברו ימים, עברו שבועות ולפתע מביא הדוור (זה איש שמחלק את הדואר) מכתב רשום לגיבורנו. במכתב מפורטת רשימת נזקים שנגרמו לדלעת של הנסיכה. מסתבר שנגרם נזק לגשר הקדמי של הדלעת, הפגוש נשבר בחלקו התחתון, וגם העוגן בו נעזר גיבורנו כדי לרתום את רכבה של הנסיכה התעקם למדי. הנסיכה פנתה בתמימות לחברת הביטוח וביקשה שיתקנו את הנזקים שנגרמו לדלעת, תוך שהיא מספרת בפירוט מלא את החילוץ ההירואי. חברת הביטוח שלה, שלא נולדה אתמול, החלה לשאול האם למחלץ מותר לחלץ? האם מותר לו לגרור רכב אחר? ומשלמדה שהתשובה היא שלילית, חברת הביטוח תובעת את גיבורנו בגין הנזקים שנגרמו לדלעת. כמובן שהאירוע כולו צולם, ומספר הרישוי של ה SUV הופיע כמעט בכל תמונה. גם כשבכתה הנסיכה וביקשה לא להזיק למצילה, לא שעתה חברת הביטוח לתחינותיה, ותבעה אותו על רשלנותו.

טיול שלג בשטח. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
שהצעת העזרה שלכם לא תופנה נגדכם/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

היה או לא היה, זאת לא נדע, אבל כהכנה לאירוע דומה, אני מחזיק אצלי ברכב מסמך משפטי אותו ניסח לפני שנים ידידי עו"ד שלמה מרבאום. במסמך שמצורף למטה, רשומים פרטים מלאים ומדוייקים, וכן התחייבות של המחולץ לשפות את המחלץ בגין כל נזק שייגרם לו, לרבות תביעה של חברת ביטוח המחולץ.

אני לא נוגע ברכב תקוע לפני שהטופס חתום, מצולם ושמור אצלי. לא רוצה לחתום? היה נעים להכיר - ומנתק מגע. תתפלאו לשמוע כמה אנשים מתחננים לעזרה, וכשאתה שולף את הטופס שנועד להגן עליך, הם ישר 'לא, אחי, אין מצב, לא חותם, סמוך עלי, יהיה בסדר'. אז אני לא סומך, ולא אח של אף אחד למעט אחי ואחותי הביולוגיים.

רוצה עזרה - תחתום. לא חותם - 'איחלתי לחייל בהצלחה'.

עוד בוואלה!

גברים במלכודת: כיצד הפך טיול שלג תמים, למלכודת בוץ לילית?

לכתבה המלאה

כתב שחרור ופטור מאחריות

אני הח"מ _____________ ‎‏ מספר ת.ז. _____________ ‏‎ ‎‏

הנוהג ו/או המחזיק ו/או הבעלים של רכב מספר רישוי _________‏‏ (להלן "הרכב המחולץ")

שכתובתי ב-______________________________________

מצהיר, מסכים ומאשר בזה כדלקמן:‏

‏1. הואיל וביום _________במקום__________________________________ נתקע הרכב המחולץ ללא יכולת תנועה והמשך ‏נסיעה, פניתי בבקשת עזרה וחילוץ אל ה"ה שם_____________ ת.ז. _____________ (להלן "המחלץ") שהינו המחזיק ו/או הבעלים ו/או המשתמש של רכב מספר רישוי _________ (להלן "הרכב ‏המחלץ").
כל הפעולות שנעשו על ידי המחלץ ו/או הרכב המחלץ לשם המשך תנועתו ו/או ‏נסיעתו ו/או הזזתו ממקומו של הרכב המחולץ ייקראו להלן: "החילוץ"‏.

‏2. אני מצהיר בזאת שידוע לי היטב וכי הוסבר לי עוד בטרם החילוץ כי במהלך החילוץ עלול ‏להיגרם לרכב המחולץ ו/או לי נזק כל שהוא.‏

‏3. הואיל והמחלץ, מבלי להודות באחריותו לחילוץ האמור או בחובתו לעשות כן, הסכים לחלץ ‏לפנים משורת הדין, את הרכב המחולץ הנני מצהיר ומתחייב בזה שלא תהיינה לי שום ‏דרישות ו/או טענות אל המחלץ ו/או אל כל אדם אחר שהוא בקשר עם נזקי הרכוש ו/או הגוף ‏שנגרמו לרכב המחולץ ו/או לי עקב החילוץ או בקשר אליו.

‏4. הנני מצהיר בזה כי אין לשום אדם ו/או גוף אחר מלבדי זכות לתבוע בגין נזקי הרכוש שנגרמו ‏לרכב המחולץ או בקשר אליו, והנני מתחייב בזה לשפות את המחלץ בגין כל תביעה שתוגש ‏נגדו ע"י כל אדם אחר בקשר לנזק כל שהוא ישיר ו/או עקיף שנגרם בגין החילוץ ו/או הקשור ‏לחילוץ.‏

‏5. כמו כן, הנני מצהיר, מסכים ומתחייב בזה לפצות ולשפות את המחלץ בגין כל נזק שהוא ‏שייגרם למחלץ ו/או לרכב המחלץ בגין החילוץ ו/או בקשר לחילוץ.‏

ולראיה באתי על החתום:‏_____________ תאריך: _____________

אישור עד לחתימה

אני הח"מ _____________ מספר ת.ז. _____________ ‏‎‏מאשר בזה כי הכתוב הנ"ל נחתם בנוכחותי ע"י _____________ לאחר שזיהה עצמו ‏לשביעות רצוני, ולאחר שווידאתי שקרא והבין את המסמך.‏

ממליץ להדפיס ולשמור ברכב. ותודה לעו"ד שלמה מרבאום על העצה ששווה זהב.

עוד פוסטים וטורים של יואב פולס באתר car-pad

פרשנות: לחברת הביטוח אין באמת הצדקה לתביעה

עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין, מומחה לתביעות שיבוב ונזקי גוף:
ההיבט המוסרי שכרוך בהושטת עזרה לצד ג' שנקלע למצוקה, אינו מהווה שיקול מבחינת חברת הביטוח שמחזיקה בזכות להגיש תביעה כנגד המזיק, לאחר ששילמה את תגמולי הביטוח למבוטח שלה. ההנחה היא כי מצופה מבעל רכב סביר שגורר את חברו להכיר באפשרות כי יגרם בעקבות כך נזק, ובכלל זה ,לבחון האם תוואי השטח ואופן מיקום הרכבים, יאפשר את השלמת הפעולה בהצלחה. היה ויתברר כי גם ניתן היה לצפות שהפעולה תסתיים בנזק, עליו להמנע מכך.

כמו כן, אומנם קיים בספר החוקים הישראלי חוק שעונה לשם ' לא תעמוד על דם רעך' , שמחייב מתן עזרה לאחר במצב מסכן חיים, אך הוא רלוונטי למישור הפלילי, וממילא עוסק בסיטואציה אחרת, בה קיימת סכנה ברורה ומיידית לבריאותו של הזולת. לצד האמור, מבוטח שרכש פוליסת מקיף או צד ג' שמכסה את רשלנותו כלפי נזקים שגרם לרכושו של אחר, זכאי להפנות את התביעה שתוגש כנגדו אליה וזו מחוייבת להיכנס בנעליו, לייצגו בהליך המשפטי ולשלם פיצוי לניזוק במקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully