וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: יונדאי סונטה החדשה

6.11.2020 / 8:03

אחרי הפסקה קצרה, המשפחתית הגדולה וההיברידית של יונדאי חוזרת לשוק הישראלי, היא טובה יותר מאי פעם ואחרי מאות קילומטרים, הבחירה בה הופכת לקלה מאי פעם

מבחן דרך: יונדאי סונטה הייבריד. קינן כהן, קינן כהן
זו יונדאי? שמענו את השאלה הזו כמה פעמים בימי המבחן/קינן כהן, קינן כהן

השינוי הטקטוני שהביאה איתה אופנת הג'יפונים והקרוסאוברים החל מהעשור הקודם כמעט ולא פסחה על שום קטגוריה. אבל הראשונות להיפגע ובאופן המשמעותי ביותר היו המשפחתיות הגדולות (או "מכוניות מנהלים" אם אתם עדיין חיים בשנות ה-90). מתוך היצע שכלל מכוניות כמו הונדה אקורד, פולקסווגן פאסאט, סובארו B4, טויוטה אוונסיס, שברולט מאליבו ורבות אחרות נותרו שתיים שנותרו איתנות בפני המתקפה - סקודה סופרב ויונדאי סונטה הייבריד. שתיהן עשו את זה בזכות ולא בחסד. הראשונה בזכות שימושיות ואיכות מצוינות והשנייה בחסות צריכת דלק מעולה והטבת מס בשווי שימוש.

ושוב איתכם

הדור הנוכחי והעדכני של יונדאי סונטה כבר נולד עמוק לתוך האופנסיבה של הג'יפונים, גם היא כמו קודמתה מגיעה אלינו במפרט אמריקני למהדרין. לשני ההיבטים האלו יש משמעות באיך שהיא נראית, מאובזרת ובמידת מה באיך שהיא נוסעת.

לא פעם במהלך ימי המבחן היו המבטים האלו של ניסיון לזהות מה המכונית הזו, ולפחות בכמה מהם הגיעה השאלה בסוף "זו יונדאי?!". העיצוב החיצוני שלה בהחלט מושך את העין, מהחרטום רב הקימורים, צללית הקופה ועד הזנב עם יחידות התאורה הייחודיות.

גם תא הנוסעים ממשיך את הפלירט עם רמות גימור, חומרים וכמובן אבזור ברמה שנושקת או מאפילה גם על מכוניות יוקרה. נסו לאבזר את אחת הגרמניות ברמה של מכונית המבחן שלנו ה"לימיטד" ותגלו ששם, רק עלות האבזור כמו המושבים המאווררים, התצוגה העילית, מערכת השמע של BOSE, לוח המחוונים 12.3 אינץ', תאורת האווירה, הגג הפנורמי, הטעינה האלחוטית ועוד ועוד - עשוי להגיע לסכום של מחצית המכונית הזו, אם לא למעלה מזה.

מבחן דרך: יונדאי סונטה הייבריד. קינן כהן, קינן כהן
תא הנוסעים מרווח, איכותי וברמת הגימור לימיטד מאובזר מאוד/קינן כהן, קינן כהן

מערך הבטיחות כולל את כל הטוב שיכולה להציע מכונית מודרנית, ואחת החבילות המרשימות כיום בשוק, מה שאומר: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית כולל תנועה חוצה בצמתים, התרעה על רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעה על פתיחת דלת כאשר רכב חולף מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, חיווי לתחילת נסיעה של הרכב מלפנים, תזכורת ילד במושב האחורי ועוד. ברמת הגימור הזו יש גם מצלמות היקפיות והצגת צילום של השטח הצמוד למכונית בלוח המחוונים בזמן איתות - ניגע בזה בהמשך.

המרווח מצוין וגם כמות מקומות האחסון והתאים, המושבים מתאימים יותר לנהגים במידות אמריקניות ולבעלי גוף ממוצע הם יספקו תמיכה פחות נוחה, וגם הייתי מעדיף שהפלסטיקה הנוקשה בדיוק בנקודה בה הברך נשענת על הקונסולה המרכזית הייתה מוחלפת בחומר רך ונעים יותר. אפילו השימוש בכפתורים לבחירת מצב תיבת ההילוכים שמוזר בהתחלה הופך להיות חביב, שכן התמורה לשימוש בסידור הזה הוא תא גדול יותר בקונסולה המרכזית ומשטח טעינה אלחוטי. הסידור הזה של כפתורים במקום ידית מסורתית הולך והופך נפוץ וימשיך בשנים הקרובות, אחת הבעיות שנוצרו בתחילת הדרך שלהן הייתה שבהיעדר ידית פיזית נהגים לא שמו לב שההילוך משולב ולעיתים יצאו מהמכוניות כך. כאן, התיבה משלבת ל-P ברגע שפותחים את הדלת.

עוד בוואלה!

יונדאי מקימה חטיבה חשמלית תחת השם איוניק

לכתבה המלאה

מרווח הרגליים במושב האחורי שלא היה רע בעבר השתפר אף יותר, לסונטה החדשה נוספו 3.5 ס"מ בבסיס הגלגלים שעומד עכשיו על 284 ס"מ. לעומתו מרווח הראש מצומצם יותר בשל העיצוב של החלק האחורי של הגג, שמים לזה לב בעיקר כאשר נכנסים למושב האחורי.

תא המטען גדול, אבל אלו 510 ליטרים שלא מנוצלים היטב. שפת ההטענה גבוהה, הוא נטול אמצעי עיגון, ווי תליה או אחסון והזרועות שלו גוזלות מקום בסגירה.

מבחן דרך: יונדאי סונטה הייבריד. קינן כהן, קינן כהן
מצלמת צד מראה את השטח הסמוך לרכב בזמן איתות, תוספת נחמדה, אבל לא מחליפה שימוש במראות/קינן כהן, קינן כהן

יוצאים לדרך

את הסונטה מניע כבעבר שילוב של מנוע בנזין ויחידה חשמלית. למנוע הבנזין יש שיפורים ושם חדש - smartstream שנשמע כמו איזה נתב אלחוטי חדש של בזק, אבל זה לא. כבעבר, זהו מנוע 2.0 ליטרים הזרקה ישירה במחזור אטקינסון, שבשילוב היחידה החשמלית מציגים 192 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-37.5 קג"מ ב-1,770 סל"ד. מספרים בצד, התוצאה הסופית היא מכוניות עם זמינות כוח טובה מאוד בטווח המהירות השימושי ביום-יום, בעיר וביציאה מהמקום. לא רק זמינות אלא גם אספקה חלקה ורציפה שלה. המנוע החשמלי יכול לטפל בהנעה שלה בצורה סבירה כל עוד משתמשים בדוושת המצערת בתבונה ורגישות.

מבחן דרך: יונדאי סונטה הייבריד. קינן כהן, קינן כהן
תצוגה עשירה בלוח המחוונים הדיגיטלי, ההילוכים נשלטים מכפתורים/קינן כהן, קינן כהן

הקונץ של החלקות הזו היא מערכת בשם ASC (אקטיב שיפט קונטרול - בעברית), פיתוח חדשני וראשון של יונדאי. ככלל מכוניות היברידיות לא מסתדרות עם תיבות הילוכים פלנטריות גוזלות אנרגיה, אבל כאן הפתרון היה מערכת שמנטרת את מהירות סיבובי מנוע הבנזין, מנוע החשמל ותיבת ההילוכים ומאפשרת למנוע החשמלי להתאים את מהירות הסיבוב שלו בהתאם אליהם ולשלוט על שילוב ההילוך בדיוק ומהירות סנכרון של 500 פעמים בשנייה, במטרה לייצר החלפות הילוכים מהירות יותר, חלקות יותר ועם איבוד כוח מינימלי.

במהירות תלת ספרתית ואילך המהירות בה היא מגיבה לבקשת תוספת כוח כבר פחות מרשימה, כאן המנוע החשמלי פחות שימושי ולמנוע הבנזין בלבד עם 152 כ"ס לוקח זמן לפתח תגובה ראויה. אלא אם כן אתם במצב "ספורט" שהפתיע בשינוי שהוא יוצר במהירות התגובה של המנוע ושל תיבת ההילוכים. זו האחרונה, למרות אותה מערכת מתוחכמת, לעיתים קרובות מדי משתהה בהתארגנות שלה לתגובה ללחיצה בריאה על המצערת במציאת הילוך מתאים.

מבחן דרך: יונדאי סונטה הייבריד. קינן כהן, קינן כהן
המרווח לרגליים טוב, אבל הכניסה ומרווח הראש לא יוצאים נשכרים מהעיצוב של הגג מאחור/קינן כהן, קינן כהן

נוחות הנסיעה טובה, אבל לא מדובר ברחפת אמריקנית. על שברים ובורות שיבושים מצליחים להסתנן לתא הנוסעים, לעומת זאת על כביש מהיר היא מרוסנת יותר מבעבר, בעיקר בשליטה על התנועה של הגוף על ציר הרוחב בכביש גלי למשל. במהירות גבוהה מ-120-130 ישנם רעשי רוח קלים מהמראות. אגב מראות, השימוש במראות "אמריקניות" עם הגדלה מוגזמת של ההשתקפות דורשת תקופת הסתגלות. את הפיצ'ר שמראה את ההתרחשות בסמוך למכונית לא הייתי מגדיר כחיוני, כיוון נכון של המראות לא משאיר לו הרבה תועלת, איכות המצלמה בלילה גרועה ובכל מקרה שאף אחד לא יחשוב שזה מחליף שימוש במראות.

מבחן דרך: יונדאי סונטה הייבריד. קינן כהן, קינן כהן
תצורת ה"קופה 4 דלתות" הגיעה גם לפה, יש לי תחושה שתצורת סטיישן תשב עליה בול/קינן כהן, קינן כהן

יחד עם הריסון ההוא בכביש המהיר מגיעה גם יכולת מפתיעה ומרשימה בכביש המפותל, טובה משמעותית מהדור הקודם בפער של ממש. היא כבר קרובה למשהו שאפשר להגדיר כמהנה לנהיגה. הפלטפורמה החדשה, השלדה הקשיחה וכיול המתלים חידדו את התגובה שלה להפניות הגה והביטחון בתקשורת עם כל מה שמתרחש בפניות. על מה הם עדיין צריכים לעבוד? הבלמים, שכמו במכוניות היברידיות אחרות מציגים תחושה לא לניארית בעוצמה ובתגובה שלהם בשל הבלימה הרגנרטיבית.

צריכת הדלק בסיום ימי המבחן הייתה מעולה - 17.8 ק"מ לליטר למשפחתית גדולה? כאן היא עדיין מחזיקה חתיכת אס.

מבחן דרך: יונדאי סונטה הייבריד. קינן כהן, קינן כהן
תא המטען גדול ולא ממש מתוחכם/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

במחיר של 182 אלף שקלים לגרסת הפרימיום ו-196 אלף שקלים לרמת הגימור לימיטד הנבחנת היא לא זולה בשום פנים ואופן, אבל יושבת בפוזיציית תמחור מאוד מעניינת - היא חסכונית יותר מהמתחרות הזולות ממנה בגרסת הכניסה ומאובזרת במידה דומה או יותר מאלו היקרות ממנה ברמת הגימור הגבוהה.
אז כן, יונדאי סונטה החדשה טובה מהדור היוצא - אין הרבה הפתעה, אם מכונית חדשה פחות טובה

מהדור היוצא יש פה ממש בעיה. אבל זו לא הנקודה, הנקודה היא שהיא טובה יותר בנקודות החולשה המרכזיות שהיו לדור היוצא שהייה טוב מאוד לכשעצמו - מה שהופך אותה לכזו שתמשיך להיות אטרקטיבית בקבוצה הזו בזכות ולא בחסד יותר מאי פעם, כי עם העיצוב, תא הנוסעים הזה, מערכות הבטיחות האלו וכן, גם ההתנהגות היא כבר יותר מקניה שמרנית של מכונית סופר חסכונית.

ועכשיו זה נהייה מעניין, כי הנקודות בהן היא מפילה את הכדור כמו שימושיות תא מטען ומושב אחורי הן שתיים מנקודות החוזקה של המתחרה הגדולה שלה - סקודה סופרב, שלפחות עד הגעת הגרסה ההיברידית שלה נשארת בלי מענה בזירה הזו, ההשוואה מתבקשת, אנחנו מסכימים. שנפתח יומנים?

מבחן דרך: יונדאי סונטה הייבריד. קינן כהן, קינן כהן
חתימת אורות ייחודית מאוד, לא תפספסו אותה בלילה/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: יונדאי סונטה הייבריד

מנוע, הנעה: בנזין, 4 צילינדרים, היברידי, קדמית
נפח: 1,999 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 6,000/192
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,770/37.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
490
רוחב (ס"מ): 186
גובה (ס"מ): 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 284
תא מטען (ליטרים): 510

ביצועים:
תאוצה 0-100:
9.2 שניות
מהירות מירבית: 192 קמ"ש

מתחרות:
סקודה סופרב, טויוטה קאמרי, מאזדה 6, פולקסווגן פאסאט, אופל אינסיגניה, פיג'ו 508

מחיר:
196 אלף שקלים (רכב מבחן), 182 אלף שקלים (בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully