וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס UX החשמלי בישראל: החל מ-258 אלף שקלים

11.11.2020 / 8:42

יבואנית לקסוס לישראל מודיעה על תחילת השיווק של ה-UX החשמלי, דגם חשמלי ראשון של יצרנית היוקרה היפנית ונציגה ראשונה בקטגוריה. המספרים: 204 כ"ס, 315 ק"מ ומיליון ק"מ אחריות

לקסוס UX חשמלי/יצרן

לקסוס UX החשמלי שעל תחילת השיווק שלו מודעיה היבואנית, הוא דגם חשמלי מלא ראשון של היצרנית והצעד הראשון שלה בחתירה לחזון 0 זיהום האוויר של המותג. צעד שאמור להוביל אותה אל מעבר ממנועי בעירה פנימית, מנועים היברידיים, פלאג אין, וכעת חשמליים ובעתיד מכוניות תא דלק (מימן).

הבחירה בדגם קיים כבסיס למכונית החשמלית מאפשרת ללקסוס את המעבר המהיר והזול יותר תוך שימוש בפלטפורמה קיימת, אולם בעתיד יהיו לחברה דגמים חשמליים ייעודיים, אף כי הם לא מפרטים כרגע אילו דגמים בדיוק, ההימור שלנו - קרוסאובר נוסח אודי e-tron, מרצדס EQC או יגואר i-PACE.

לקסוס UX החשמלי בישראל. אתר יצרן
שימוש בפלטפורמה קיימת כיום, דגמים ייעודיים בעתיד/אתר יצרן

ההתבססות של ה-UX300e על הדגם הרגיל גם אומרת מעט מאוד הבדלים חיצוניים. גריל אטום (אין רדיאטור לקרר) תגים מיוחדים לגרסה זו וחישוקים בתכנון ועיצוב מיוחד שמפחיתים את התנגדות האוויר בקוטר 17 אינץ'.

מבחינת מערכות הנעה ה-UX 300e עושה שימוש במנוע חשמלי בהספק המקביל ל-204 כ"ס וניזון מסוללת 54 קילוואט-שעה. התאוצה היא 7.5 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית היא 160 קמ"ש.
בקרת האצה ששולטת במנוע החשמלי אחראית למתן את עוצמת הכוח ולהפוך את התאוצה ללניארית ונעימה וכן לאפשר טווח מיטבי. המספר הרשמי של לקסוס עומד על 315 ק"מ על פי תקן WLTP החדש.

עוד בוואלה!

חשמל, מימן, כיף. העתיד על פי טויוטה

לכתבה המלאה
לקסוס UX החשמלי בישראל. אתר יצרן
גם תא הנוסעים דומה לזה של הדגם הרגיל/אתר יצרן

הסוללה במקרה של לקסוס מקוררת אוויר על מנת להאריך את חיי הסוללה. לטענת לקסוס, קירור כזה מונע סכנה של היעדר קירור בשל דליפת נוזל כמו במערכות אחרות.

טעינת ה-UX החשמלי יכולה להתבצע דרך עמדות טעינה רגילה AC ותעמוד על קצת יותר מ-8 שעות, עמדה מהירה DC תטען 80 אחוזים מהסוללה ב-50 דקות. אפליקצייה ייעודית תאפשר לשלוט על זמני הטעינה, להציג את רמת הטעינה וגם להכין את המכונית לנסיעה עם הגדרת זמן הפעלת מיזוג/חימום לפני השעה הרצויה ועוד.

לקסוס UX החשמלי בישראל. אתר יצרן
8 שעות ו-12 דקות לטעינה מעמדה רגילה, 50 דקות מעמדה מהירה ל-80 אחוזים/אתר יצרן

בישראל יוצע ה-UX300e בשתי רמות גימור, לקשרי ופרימיום, כאשר בלקשרי שתהייה רמת הכניסה יש מסך 7 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרואיד, לוח מחוונים ווירטואלי בגודל זהה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מנופי שליטה על רמת הטעינה הרגרנטיבית, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ועוד.

ברמת הגימור פרימיום נוסף משטח טעינה אלחוטי לנייד, כניסה ללא מפתח, חימום מושבים (גם מאחור), אוורור מושבים קדמיים, גג שמש וריפודי עור.

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בלימה אוטומטית בחניה, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

לקסוס UX החשמלי בישראל. אתר יצרן
סוללות 54 קילוואט שעה ברצפת המכונית/אתר יצרן

לקוחות שירכשו את ה-UX300e יקבלו גם עמדת טעינה של חברת EV אדג' ושירות 24/7 של היבואנית והחברה לתמיכה בנושאי טעינה בכל עמדות החברה בישראל. מבחינת האחריות למכונית, זו של היצרן כוללת 3 שנים לרכב, 5 שנים או 100 אלף ק"מ למערכת החשמלית ו-8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללות.
לקסוס גם מציעה ללקחות לרכוש אחריות מורחבת ל-10 שנים ומיליון ק"מ בכפוף לטיפולים ובדיקות שגרתיות במרכזי השירות של היצרנית. עלות האחריות המורחבת טרם פורסמה.

מחירי ה-UX300e עומדים על 258 אלף שקלים לרמת הגימור לקשרי ו-293 אלף שקלים לרמת הגימור פרימיום.
בשלב זה לישראל (שהיא אחת המדינות הראשונות לקבל את הדגם) הוקצו 100 יחידות, כאשר בשבועות הקרובים ניתן יהיה להתחיל לבצע הזמנות ואספקה מתוכננת לסוף ינואר 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully