וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: השלט הסלולרי של אינפריס

12.11.2020 / 7:48

סוגיית היסח הדעת בנהיגה על ידי הסלולרי ואתגר ההתמודדות איתה לא הולכים להיעלם בקרוב, השלט הסלולרי של חברת אינפריס מבטיח לצמצם את הסיכון בתפעול הזה. מבטיח, אבל האם הוא מקיים?

שלט סלולרי של אינפריס. קינן כהן, קינן כהן
יחידת השליטה עצמה, כפתורים גדולים עם בליטות להתמצאות במישוש/קינן כהן, קינן כהן

בואו נסכים כבר עכשיו על שתי נקודות מוצא: 1. שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה מסוכן ומסכן חיים, 2. להמשיך לזרוק סיסמאות "אל תגעו בנייד" יעיל כמו לשתות אקונומיקה נגד קורונה. בדיוק מהנקודה הזו אנחנו יכולים לנהל דיון על הדרכים להתמודד עם האתגר הזה.

אז דרך אחת שבאמת פותרת את הבעיה אבל מתאימה לפרומיל מהאוכלוסייה היא לשים את הנייד מחוץ להישג יד ועין בזמן נהיגה (אני עושה את זה כאשר אני על רוכב על האופנוע למשל). אפשרות שנייה היא להבין את המחיר של חלוקת הקשב הבעייתית שלנו כבני אדם ולנהל שימוש מושכל בנייד, שיחות קצרות בלבד, הצצה בהודעות רק בעמידה ברמזור - אבל גם הפתרון הזה בעייתי, המדרון חלקלק והפיתוי להציץ בהודעה גם כאשר אין רמזור באופק גדול מאוד.

יצרניות רכב והסלולרי שברו ושוברות את הראש בסוגיה הזו כבר שנים ונכון להיום אין לאף אחת מהן פתרון יציב שמוכיח את עצמו, גם תוך שימוש במערכות בעלות תאימות לאפל ואנדרואיד, פונקציות רבות נותרות ללא מענה.

בדיוק לתפר הזה הצליחה להשתחל חברת אינפריס הישראלית עם פתרון פיזי, פשוט אבל מורכב ומתוחכם.

שלט סלולרי של אינפריס. יצרן, אתר יצרן
הערכה של אינפריס/אתר יצרן, יצרן

מגע, דיבור

כשלוש שנים אחרי שהשיקה את המערכת הראשונה ושנתיים אחרי שמשכה את תשומת הלב של חברות בעולם והחלה בשיווק המערכת, מגיעה הטכנולוגיה של אינפריס לניסיון ראשון וארוך שלנו.
הרעיון בבסיס המערכת פשוט, אפליקציה על הנייד שמשמשת כמרכז להפעלת אפליקציות וביצוע פעולות ושלט המתלבש על ההגה ושולט עליה. שני הרכיבים מקושרים זה לזה ולמערכת המולטימדיה של הרכב, או האוזניות שלכם אם אתם משתמשים בה על אופניים.

באמצעות פריסה פשוטה של הלחצנים על השלט ושימוש בקומבינציות לחיצה שונות, מאפשר השלט ביצוע מגוון רחב מאוד של פעולות במכשיר הנייד. למעשה כל פעולה שתחשבו עליה ובמגבלות ההיגיון בנהיגה: ניווט, מוזיקה, הקראת ושליחת הודעות, רדיו, קבלה ויזום של שיחת טלפון ובניגוד למערכות דומות שמותקנות במכוניות מודרניות - עם תמיכה מלאה בעברית (לא מושלמת, אבל מלאה).

אבל חלק מהקונץ-פטנט פה מתבסס על עיקרון בסיס ופשוט מאוד - זיכרון השרירים והמישוש שלנו. תפעול השלט על הלחצנים הגבשושיים שלו והפריסה הפשוטה שלהם מאפשרת שימוש קל ואינטואטיבי ללא מבט בהם, או בטלפון הנייד. זו לא התנסות ראשונה של החברה בעולמות האלו, עוד בשנת 2013 היא הייתה מחלוצות הפתרונות שאפשרו לעיוורים להקליד על גבי מסכי מגע.

עוד בוואלה!

בחסות הקורונה: זינוק בדוחות המהירות, ירידה במספר התאונות

לכתבה המלאה
שלט סלולרי של אינפריס. קינן כהן, קינן כהן
מסך הבית של האפליקציה זהה לפריסת הלחצנים בשלט/קינן כהן, קינן כהן

סע הביתה

כאמור, הערכה של אינפריס, שמגיעה בקופסה כוללת חוברת הפעלה, סוללה נוספת ואת השלט עצמו. זה האחרון נכרך סביב גלגל ההגה או הכידון ומשם ואילך התקשורת בין המכשיר הסלולרי והשלט מבוצעים באמצעות בלוטות' וקוד אותו מקבלים עם השלט (שלושה כאלו המתאימים לשלושה מכשירים). עלות המערכת עומדת על 330 שקלים.

השלט עצמו אולי לא אלגנטי למראה, אבל הגימור טוב, הסימונים עליו גדולים וברורים, יש "קליק" בסוף כל לחיצה, והוא בהחלט "מרגיש טוב" ביד. הענידה שלו על גבי ההגה קלה, אבל תלויה מאוד בעובי שלו, במספר מכוניות מבחן לא ניתן היה להרכיב אותו בשל הקוטר של טבעת ההגה. לדברי ניסן ירון מנכ"ל החברה בעתיד יוצעו רצועות המתאימות לקוטר עבה יותר. במקרה אחר, אחרי התרגלות לתפעול "עיוור" כרכתי אותו על בלם היד של המכונית, זה עושה את העבודה.

שלט סלולרי של אינפריס. קינן כהן, קינן כהן
על חלק מגלגלי ההגה לא ניתן להרכיב את השלט, הפתרון לכך בדרך/קינן כהן, קינן כהן

הצימוד למכשיר הנייד פשוט ועובר דרך שורת מסכי הגדרות בהם תתבקשו להזין העדפות שונות. כך למשל בהפעלת פונקציית הניווט תוכלו להגדיר יעדים מהירים, אנשי קשר לחיוג בלחיצה אחת, מענה קבוע להודעות, תחנות רדיו ועוד.

אבל אחד הפיצ'רים החשובים של השלט הזה, הוא האפשרות לשלוט בפקודות, כל הפקודות לא רק על ידי שילוב של לחיצה בודדת או רצופה, אלא גם בפקודות קוליות. החל מהקלטת הודעה, חיפוש איש קשר, כתובת או שם תחנת רדיו. ויש אישור לקבלת הוראה או איתות מתי לדבר בקול אנושי (טוב נו, לא ממש אנושי, יותר עוזרת קולית שמנסה לדבר תוך כדי שתיית מים עם פה מלא חרצני שסק - אבל מובנת אחרי שמתרגלים), שמאשר קבלת הוראה או מאותת מתי לדבר.

למרות שפע הפונקציות והאפשרויות, פרק ההסתגלות קצר יחסית. די מהר לומדים לשלוט ולעבור בין השימושים השונים, או לפחות בין השניים שלושה שהופכים לכאלו שתעשו בהם שימוש הכי הרבה - אצלי זה היה בעיקר האזנה להודעות, הוראה להתקשר ושליטה בספוטיפיי (השלט משמש גם כשלט אוניברסלי). השליטה הזו חשובה, כי כאשר האפליקציה בשימוש אי אפשר להריץ במקביל שמיעת מוזיקה או ניווט מחוצה לה.

שלט סלולרי של אינפריס. קינן כהן, קינן כהן
מסכי האפשרויות לתפעול הודעות/קינן כהן, קינן כהן

עזבו יותר זול מדו"ח, זה בטיחותי

השלט של אינפריס לא מושלם, להימצאות שלו על ההגה צריך להתרגל כדי שלא יפריע. אפשר לחשוב על אפשרויות יותר טובות לספק לו אנרגיה מאשר סוללות מתחלפות. הצימוד באמצעות קודים? לא יודע, נראה לי ארכאי. מצד שני עם כמות ההרשאות שהיישום מבקש, אתם רוצים את כל ההגנה. התצוגה וחווית המשתמש לא בדיוק מתחרה בממשק של אפל, רחוק מזה, כמו למשל חוסר היכולת לדלג על מספר הודעות אלא רק אחת. ואגב אפל, נכון לעכשיו הוא פועל רק עם מערכות ההפעלה של אנדרואיד, תאימות לאפל תגיע בתחילת 2021.

אבל, למרות ההנחה הראשונית שלי שהשלט הזה הוא מעין תחליף למערכות ההפעלה של אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, עם הזמן מתברר שמעטפת השימושיות שלו רחבה יותר, הפונקציות שהוא ממלא רבות יותר, התפעול הקולי שלו טוב יותר והוא לא מצריך מבט בשל השימוש בכפתורים הבולטים. אפשר לשלב בו כמות גדולה של יישומים נוספים, בין אם אלו של שירותי חניה, אפליקציות פודקאסטים, תחנות דלק ועוד. יש לו אפילו פיצ'ר שמזכיר לכם לבדוק שלא שכחתם אף אחד במושב האחורי.

שלט סלולרי של אינפריס. קינן כהן, קינן כהן
תזכורת ילד במושב האחורי, איתור הרכב, תזכורות להפסקת חניה ועוד/קינן כהן, קינן כהן

בראייה רחבה יותר, היישום של המערכת הזו חורג בהרבה מהמעגל של משתמש בודד במכונית. בין אם בעולם שצועד לקראת רגולציה של מניעה וצמצום היסח דעת מהסלולרי כדרישה מהיצרניות עצמן, מה שיכריח אותן למצוא פתרונות חדשים. ועד יישומים עתידיים של המערכת שעם שילוב חיישני התנועה של הנייד וה-GPS יאפשרו לנטר נהיגה ובכלל לא נגענו באפשרות לניהול ציי רכב כמו להתריע בפני נהג משאית כי במסלול הנבחר יש גשר נמוך מדי ולהציע דרכים חלופיות.

בעולם בו אנשים תופסים את האיום בדו"ח כגדול יותר מהסיכון עצמו, קשה להסביר את התפיסה מאחורי השלט של אינפריס - כאשר הדרייב הוא לא לשלם דו"ח, להוציא כסף על מוצר נראה כמו משהו שמאוד דומה לזה, אפילו אם זה שליש ממחיר הקנס. אבל אם זה הלך המחשבה, אני לא פה לשכנע אותם.

בשורה התחתונה, ההמלצה הראשונה והכי טובה שאני יכול לתת לכם היא לא להשתמש בנייד בנהיגה, אבל בהנחה ואתם אנושיים - ההמלצה השנייה תהיה לקנות את השלט של אינפריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully