וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן שטח: טרקסטר HD8 MAX במשעולי הנגב

כתב: רמי גלבוע, צילום: רמי גלבוע / תומר גלב

4.12.2020 / 8:30

רכב השטח של קאן-אם יודע לעבוד בשדה, לטייל עם ארבעה נוסעים, לגרור ולהגיע לכל מקום. איך הוא ביחס ל-SBS הקלאסיים, והאם הוא שווה 113,000 שקלים? יצאנו לבדוק

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הטרקסטר מצוין לעבודה ולהנאה. ביצועיו טובים, עם מקום לארבעה נוסעים + ארגז מטען גדול/רמי גלבוע, רמי גלבוע

השביל האדום המחבר בין מושב אשלים לשדה בוקר נוח ונעים לתנועה - לא תתקשה לצלוח אותו עם ג'יפון 4X4, ובחלקו הדרומי פורחות חלמוניות מקסימות. אבל כאשר אתה מטייל עם חבורת יונימוגים קשוחים, הם מתעקשים לטפס דווקא את "מעלה משורה" הטכני. "בקצה המעלה יש מדרגה בגובה מטר" אמר לי א', המוביל את השיירה; "אם לא בא לך להסתבך, תוכל לעקוף אותה דרך השביל האדום".

ואכן, במבט מלמטה נראה המעלה מרושע למדי; יש בו טיפוס תלול ודרדרתי, סדרת עיקולים חדים ובסופם שתי מדרגות שנראו גדולות על הטרקסטר המצטנע. לא הייתי מתקרב לשם עם ג'יפ שאינו משופר בכבדות, אבל הטרקסטר נסך בי ביטחון רב. לא רק ביכולתו לטפס את המעלה אלא גם בקלות בה אוכל לסגת לאחור, אם אגלה שהמעלה גדול עליו (או עליי).

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תא הנוסעים שימושי, עם שפע תאי אחסון וידית אחיזה מסיבית לנוסע מימין/רמי גלבוע, רמי גלבוע

שילבתי 4X4 קצר, והתחלתי להזדחל כלפי מעלה. הטרקסטר אינו רכב עבירות מובהק אבל יש לו צמיגי שטח מלא בקוטר 27 אינץ', יחסי העברה קצרים, ומנוע רוטקס בשרני. ככל שהתקרבנו למדרגות הן נראו יותר מאיימות אבל הטרקסטר המשיך להתקדם בנחישות, בסל"ד נמוך ויציב. מרכז הכובד הנמוך נסך בי ביטחון שאיפשר לי לתמרן בפניות הדוקות, בלי לחשוש משיפועי צד טורדניים. המדרגה התנשאה מולי ואכן, גובהה היה למעלה ממטר; נעלתי דיפרנציאל אחורי, בחרתי קו התקדמות והמשכתי בזרימה רוגעת - הגחון הנמוך שייף קלות את הסלע אבל תוך שניות היינו על פיסגת המעלה. קוקוריקו!

עוד בוואלה!

קאן אם מאבריק 2021: עכשיו עם מתלים אקטביים

לכתבה המלאה
קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
"ונער קטון נוהג בם". מעולם לא הרגשתי קליל כל כך, מזגזג בזריזות בין היונימוגים המסיביים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מפגש היכרות

על הרפתאותינו עם כנופיית היונימוגים תקראו בקרוב, אבל היום אנו מתמקדים בטרקסטר המופנם למראה. TRAXTER HD8 MAX הוא הגרסה מרובת ומרובעת המושבים של הטרקסטר הדו-מושבי הנמכר במקומותינו מזה כשלוש שנים. תוספת המושבים מכניסה את ה- HD8 MAXלקטגוריית "רכבי שטח" בעלי לוחית רישוי ירוקה, שאינה מורשית בנסיעה על הכביש. הדו-מושבי נשאר "טרקטור משא" עם לוחית צהובה, הרשאי לנוע על הכביש.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
החולות הרטובים הסבירו לנו פנים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

את המבחן התחלנו במזג אוויר חורפי למדי - 15 מעלות, רוח זלעפות ומטחי גשם מצליפים. הייתה זו הרפתקת חורף, מהסוג שאנו אוהבים. ארגז המטען הכיל בנדיבות את ציוד המחנאות שלנו -מזרוני ספוג וזוג אוהלים, ציוד שינה, בגדים, מזון וצידנית, מים וג'ריקן דלק. ניתן להעמיס לארגז כ-450 קילוגרם ולהרים אותו על ציר אחורי כמו משאית 'הייבר'. דפנות הארגז כוללות קרסים שימושיים לקשירת המטען. הפנסים האחוריים קצת חשופים לפגיעה, הייתי שוקל למגן אותם.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הטרקסטר מקדש את השימושיות, קל להתאהב בו/רמי גלבוע, רמי גלבוע

הרצפה השטוחה מקלה על הכניסה, גם עם מגפי רפתנים מכוסות בוץ (ניתן לשטוף בצינור את הרצפה). רשתות המגן המתנופפות מיותרות לטעמי, קיפלתי אותן מיד. תנוחת הישיבה זקופה למדי, כדי לנצל באופן מירבי את המרחב הפנימי; הייתי שמח למצוא מושבים עם משענות פחות זקופות, אבל זה מחיר הפונקציונאליות. ממושב הנהג רואים היטב את פינות המרכב, סידור יעיל להתנהלות במשק. יש כוונון חלקי לגלגל ההגה והנוסע מימין יכול להיאחז בידית מסיבית, שימושי למקרה שהנהג מתחרפן לפתע. הגג הקשיח כלול במחיר וכך גם חלון 'חצי' קדמי שלא היה ברכב המבחן.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
משענות המושבים הזקופות אינן הכי נוחות, ליום עבודה ארוך. חצי-חלון קדמי יסיט את רוחות החורף/רמי גלבוע, רמי גלבוע

באירופה ניתן להסיע בטרקסטר שישה נוסעים, אבל אצלנו רק ארבעה. כפיצוי אנו מקבלים שפע של תאי אחסון מרווחים ושימושיים ביותר. יש שלושה תאים גדולים מעל לוח המחוונים, ועוד שניים בגובה הברכיים. כאופציה בתשלום ניתן לקבל תיבות אחסון ננעלות, רשתות עיגון וכיו"ב. יש שני שקעים לבקבוקי משקה אישיים אך לא לבקבוק משפחתי. שקע טעינה בודד אמור לספק את צרכי החקלאי הנודד, למה לא 2-3? לוח מחוונים דיגיטלי 4.5 אינץ' מציג נתוני מנוע, דלק, שילוב 4X4 ונעילה אחורית, וכיו"ב.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הטרקסטר חמוש בשפע עזרי עבירות: הנעת 4X4, הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל אחורי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

נעלנו כל מה שיש

לא נזקקנו ליותר מכמה מאות מטרים, כדי להבין שהכלי הזה מגהץ שבילים בצורה יוצאת מן הכלל. המתלים העצמאיים נוחים אבל לא רכים מדי, אתה סופג באמפים ובורות בקלילות מצוינת, פועל יוצא של בסיס גלגלים ארוך וצמיגי שטח המסתפקים בלחץ אוויר נמוך. מנוע רוטקס כפול-בוכנות בנפח 800 סמ"ק מספק 50 כ"ס, זוהי יחידת כוח אמינה ומוכרת שאינה משתווה לזו של רכבי SBS ספורטיביים - אבל על סיפון הטרקסטר היא מספיקה לכל טעם וצורך.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
בחרטום ניכר מאמץ עיצובי והוא נאה לעין; שאר המרכב פונקציונאלי לחלוטין, אל תחפשו אירודינמיקה או הופעה אלגנטית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

הגישה למנוע קלה, הודות לאפשרות להרים את ארגז המטען. התמסורת הרציפה מתפקדת מצוין, למרות שמוט ההילוכים אינו מדויק להפעלה. בעיה נוספת האופיינית לתיבות רציפות, היא תחילת נסיעה קופצנית במקצת; זו קפיצה זעירה המתרחשת רק בחיבור הראשוני של התמסורת. באופן רגיל זה לא מטריד, אבל החיבור אינו נעים בתמרונים עדינים על סף מדרגה או מכשול מאתגר.

ביום המבחן הראשון פשטנו על הדיונות הרטובות של חולות שונרה המקסימים - הגשם הקטין את האתגר אבל כיף היה לראות איך הטרקסטר מרחף בקלות על פני החולות, מטפס 'דוך' על סכינים ולא מתרגש מהחול. יגיע קיץ והדיונה תהיה טובענית יותר? נוריד עוד כמה PSI, אין בעיה.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
קשה להאמין באיזו קלילות מתגבר הטרקסטר על מכשולים בשטח/רמי גלבוע, רמי גלבוע

הטרקסטר תפקד מצוין גם בתוואי שטח פחות נינוחים; יש לו רדיוס סיבוב מצוין, תצפית מצוינת על השטח מסביב, מנוע גמיש ושקט. באותה זחיחות בה טיפס על המדרגה, כך התגבר הטרקסטר על מכשולים פחות דרמטיים; מספיק להפנות את ההגה ולשמור גז קבוע, והמכשול מאחורינו. לנעילה הנשלטת של הדיפרנציאל האחורי מצטרף דיפרנציאל קדמי ננעל וויסקוזית, הממקסם את העברת הכוח לקרקע. מהלך מתלים של 25.4 סנטימטרים ומרווח גחון של 28 סנטימטרים מעניקים לטרקסטר עבירות מצוינת אבל בסיס הגלגלים הארוך, 211.5 סנטימטרים, עלול להגביל מעבר סוללות תלולות או מדרגות מחודדות.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
בן לוויה נעים לטיול של כמה ימים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

הגהDPS החשמלי נעים לתפעול, הבלמים נשכניים מספיק. לא בחנתי את נושא הגרירה, אבל לא נראה לי שצפויה פה בעיה. עם מנוע בנזין ותמסורת רציפה, בלימת המנוע חלשה יחסית ותקול מורד תלול וארוך, עשוי לאתגר את הנהג המתחיל. לטרקסטר כושר העמסה כולל של 794 ק"ג וכושר גרירה של 1,134 ק"ג - זה יותר ממשקלו העצמי של הרכב.

חוזרים הביתה

הגדלת הטרקסטר ומספר המושבים מביאים את מחירו ל-120,000 שקלים, 113,000 בתקופת ההשקה. המחיר כולל גג קשיח, חלון 'חצי' קדמי וחלון אחורי רך. בתמורה למחיר הגבוה תקבלו תדירות טיפולים נמוכה (כל 200 שעות עבודה), ושנתיים אחריות ללא הגבלת שעות מנוע או קילומטרים.

הטרקסטר אינו יקר כמו מאבריק העולה 170,000 (או 136,000 לגרסת 'ספורט מקס' האטרקטיבית), אבל הוא בהחלט יותר יקר מפולאריס ריינג'ר 570 העולה 86,000 שקלים בלבד. הריינג'ר זול יותר, אבל המפרט שלו הרבה יותר בסיסי מזה של טרקסטר המבחן.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
דלת הארגז האחורית נפתחת בקלות. עם כושר נשיאה של למעלה ממאה קילוגרם, אפשר גם לשבת עליה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

אהבתי מאוד את הטרקסטר HD8 MAX המעניק שילוב מעניין של רכב עבודה במהלך השבוע, וטיולי פאן בסופ"ש. רוכשים אותו לקוחות מוסדיים וממשלתיים, אנשים פרטיים, ומשכירי טרקטורונים לטיולים. לטרקסטר אין יומרות של נהיגה ספורטיבית, נוחות הנסיעה והיציבות של רכבי SBS ספורטיביים; אבל הוא בן לוויה מעולה למסע מדברי ארוך, או לסיבוב של שעתיים בשבילי העמק. אין לי ספק שאילו היה לי משק חקלאי, הייתי שמח להחזיק טרקסטר בכניסה לרפת.

קאן אם טרקסטר במבחן. רמי גלבוע, רמי גלבוע
פסטורליה דרומית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: קאן-אם טרקסטר HD8 MAX

מנוע: V-TWIN רוטקס אטמוספרי, 800 סמ"ק
הספק: 50 כ"ס
תיבת הילוכים: רציפה
העברת כוח: הנעה 2X4 ו-4X4, הילוך כוח, נעילה נשלטת של הדיפרנציאל האחורי, נעילה קדמית Visco-lok

מידות
אורך / רוחב / גובה (ס"מ): 390 / 161 / 193
ארגז: אורך / רוחב / עומק (ס"מ): 96.5 / 138.4 / 30.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 211.5
צמיגים: מקסיס, 27x9-14 קדמיים, 27x11-14 אחוריים
מרווח גחון (ס"מ): 28
כושר גרירה מרבי (ק"ג): 1,134
כושר העמסה (ק"ג): 794 סה"כ, מתוכם 454 בארגז
משקל עצמי (ק"ג): 812
מיכל דלק (ליטרים): 40

מחיר השקה (שקלים): 113,000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully