וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים מכונית? אל תעזו לחתום על כלום לפני שתקראו את זה

יואב פולס

4.12.2020 / 8:14

קניית מכונית היא לרוב הוצאה די משמעותית, וכאשר לא מבינים מה אומר כל דבר, קל מאוד "לערבב" אתכם לעסקה מפוקפקת. זה מה שחשוב שתדעו לפני שתחתמו

קניית מכונית. יצרן, אתר יצרן
האוטו בובה, הסבתא נסעה בה למכולת וחזרה.../אתר יצרן, יצרן

הכל התחיל מחבר שמתקשר להתייעץ על רכישת רכב חדש. מסביר את הצרכים, שהוא מחזיק ברכב שנים ארוכות (וזה הדבר הכי נכון כלכלית לעשות), ותוהה כיצד עליו להתנהל מעתה. ראשית, ואת זה אני אומר לכל מי ששואל, ההתנהלות הכלכלית הזולה ביותר האפשרית היא לרכוש רכב ולהחזיק אותו למשך שנים ארוכות. כמה זה שנים ארוכות? - חמש / שש שנים ולמעלה מכך.

אחרי שעברנו על כל כלי הרכב האפשריים המתאימים, והבנו איזה רכב מתאים, נשאלת השאלה איך לרכוש אותו? ישירות מהיבואן? לחפש משומש בן חצי שנה / שנה? בעסקת 0 ק"מ? ומה לעשות עם הרכב הישן? למכור לבד? לעשות עסקת טרייד אין? ומהשיחה הזו נולד המאמר הזה והמאמר הבא בסדרה.

קניית מכונית. יצרן, אתר יצרן
הברור ביותר, לגשת לסוכנות. אבל אתם תידרשו ליכולות משא ומתן/אתר יצרן, יצרן

איך לקנות?

הברור ביותר זה פשוט לגשת לסוכנות של היבואן, לברר על הדגם בו אנחנו חפצים, רמת הגימור, ולקבל הצעת מחיר. צריך לשים לב מה היא כוללת, וכאן נכנס לתמונה כושר המיקוח שלכם, והלהיטות של היבואן למכור את הרכב. כושר המיקוח שלכם זה ברור, אבל להיטות היבואן תלויה בהקצאות שהוא מקבל מהיצרנית. דגם חדש, לו יש ביקוש ער מאוד בחו"ל, ההקצאות לארץ עלולות להיות נמוכות יחסית, ולכן לא תצליחו לקבל הנחה משמעותית, אם בכלל. זה לא אישי נגדכם, היבואן יודע שהוא ימכור את כל ההקצאה המוגבלת שברשותו בלי לתת שקל הנחה. זה בעיקר יקרה עם דגמים חדשים שרק הגיעו לשוק, או כאלה שמאוד מבוקשים בחו"ל בגלל סיבות שונות.

לעומת זאת, דגם ותיק, שהיבואן יכול לקבל עבורו כמעט כל כמות שיבקש, או דגם לקראת החלפה בחדש, או כזה שיושב כבר חודשים רבים במחסני היבואן, עליו תוכלו לקבל הנחה יפה, של אלפי שקלים, ואף למעלה מכך.

עוד בוואלה!

סקירה: ג'יפונים משומשים לשטח ב-65,000 שקלים

לכתבה המלאה
קניית מכונית. יצרן, אתר יצרן
החברות רוכשות כמויות גדולות מהדגם תמורת הנחה ומוכרות במסלולי ה-0 ק"מ/אתר יצרן, יצרן

לעומת הרכישה אצל היבואן, אפשר לרכוש את הרכב גם בעסקת 0 ק"מ. עסקה זו היא רכישה של הרכב אבל לא ישירות מהיבואן (ומיד יגיע תיקון) אלא מחברת ליסינג או השכרה. חברת הליסינג או ההשכרה מזמינה מהיבואן כמות גדולה של מכוניות, עשרות ואף מאות. היא מקבלת הנחה יפה על הכמות, שמגיעה לעשרות אלפי שקלים לרכב. מתוך המלאי שהיא רכשה, היא מציעה לכם לרכוש את הרכב ממנה, כשאר אתם תהיו היד השניה, אבל הרכב לא הושכר ולא נסע (ולכן זה נקרא 0 ק"מ) רק נרשם על שם חברת הליסינג. לשם ההמחשה, אם חברת הליסינג רכשה את הרכב בהנחה של 20,000 שקלים ממחיר המחירון אצל היבואן, היא תציע לכם את הרכב בהנחה קטנה יותר, נניח 10,000 שקלים. כולם מרוויחים. היבואן מכר כמות גדולה בלי מאמץ, חברת הליסינג הרוויחה 10,000 שקלים, ואתם הרווחתם 10,000 שקלים הנחה ממחיר המחירון. לרוב, עסקאות אלו יהיו ברמות גימור ואיבזור כמקובל בליסינג, ולא רמות האיבזור הגבוהות המיועדות ללקוחות פרטיים, אז שימו לב שכאשר אתם משווים מחירים - אתם משווים לאותן רמות איבזור בסיסיות.

סיכום שנת 2017 ביד2. יד2, ניר בן טובים
כמובן שתמיד תהייה את האפשרות לחפש אחת עצמאית ומשומשת/ניר בן טובים, יד2

'רגע' אתם תגידו, 'אבל כשאני אמכור את הרכב, יפחיתו לי 22% בגלל שזה היה בחברת ליסינג! ', אז כן ולא. ההפחתה תהיה נמוכה יותר בהתאם לרשום במחירונים. גם המחירון הלאומי של 'לוי יצחק' יודע שהשווי של רכב שנרכש בעסקת 0 ק"מ , גבוהה משמעותית מהשווי של אותו הרכב שאכן שימש כרכב ליסינג, ואחרי שלוש שנים או חמש שנים יהיה ביניהם פער של אלפי שקלים במחירון.

זאת ועוד, נניח שקיבלתם הנחה של 10% עבור הרכישה של 0 ק"מ, בעוד חמש או שש שנים, ההפחתה של אותם 10% ממחיר המחירון, במונחי שקלים, נמוכה משמעותית מההנחה שאתם קיבלתם. זוכרים שציינתי שיגיע תיקון - אז הנה עוד סיבוך קל. חלק מהיבואנים יציעו לכם כלי רכב שכבר נרשמו על שם היבואן, ואתם תרכשו את הרכב בעסקת 0 ק"מ ישירות מהיבואן. זה אפשרי ואפשרות לא רעה בכלל.

עכשיו קיבלתם הצעה לרכישת רכב בעסקת 0 ק"מ, את ההצעה הזו אתם משווים להצעה של היבואן אחרי הנחה. אל תתביישו לומר ליבואן שתאם מחזיקים בהצעה נגדית. הוא לא יעלב, רק יעשה את השיקול שלו.

אם אתם רוצים לדעת אם ההנחה שקיבלתם מהיבואן טובה או לא, הבנצ'מארק להנחות מהיבואנים אלו הן עסקאות של מועדון 'חבר'. היבואנים לא יציעו לכם את אותו המחיר של 'חבר' מסיבות שונות, אבל אם התקרבתם להנחות של 'חבר' - זה המקסימום שאתם יכולים לקבל. אגב, אם היבואן יסרב לתת לכם הנחה - אין לכם מה להיעלב או לחשוב שאתם מתמקחים גרועים. אתם לא יודעים מה עומד מאחורי התמחור של היבואן, ואילו שיקולים והנחיות נציג המכירות מקבל, אז לא להיעלב ולא 'לצאת עליו' בעצבים.

לגבי עסקאות 0 ק"מ, כשאני רוצה בנצ'מארק לכמה יעלה רכב בעסקאות האלה, אני פותח את אתר קארקליק www.carclick.co.il שעובד עם כל חברות הליסינג וההשכרה, ורואה מה המחירים. למען הגילוי, אני מכיר את הבעלים של קארקליק, וחברים שהופנו אליו ברמה החברית - יצאו מרוצים. עמלות - לא עוברות כאן. עוד מקום למצוא בו היסטוריה של מבצעים על המכונית שמעניינת אתכם הוא קארזון.

וזכרו, בסופו של דבר אתם רוצים לרכוש רכב חדש, היבואן רוצה למכור, וכך גם חברת הליסינג, אתם רק צריכים להביא אותם הכי קרוב שאפשר למחיר שאתם מוכנים לשלם.

עוד טורים של יואב פולס בבלוג "car-pad"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully