וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדנת LUNAZ הבריטית משפצת רכבי אספנות קלאסיים, ומשתילה בהם מנועים חשמליים

וואלה! רכב, צילום: תמונות:Lunaz design

10.12.2020 / 13:13

אם חשקתם בריינג' קלאסי או בנטלי S2 אבל נרתעתם מריח השמן ואדי הבנזין, הנה הצ'אנס שלכם לקבל רכב עתיק, המונע בטכנולוגיות החדישות ביותר - המחיר בהתאם

החברה שהופכת מכוניות קלאסיות לחשמליות. יצרן, אתר יצרן
חשמל זורם בכפות רגלייך/אתר יצרן, יצרן

בשנים האחרונות מתפשטת באירופה מגמה חדשה של חשמול מכוניות קלאסיות לאספנים; הרעיון הוא לשפץ ולשמר את הקליפה נאמנה לחלוטין למקור, אבל לשדרג את המרכיבים המוטוריים ללא היכר - משחזרים ומשפצים את רכב האספנות בצורה מושלמת ואז מתקינים בו צמיגים מודרניים, מתלים מתוחכמים ובלמים רבי עוצמה. מכניסים לרכב הקשיש מזגן, מולטימדיה ומערכות בטיחות ומוכרים אותו בסביבות מיליון וחצי שקל, לפני מיסים.

החברה שהופכת מכוניות קלאסיות לחשמליות. יצרן, אתר יצרן
סוף סוף, מצאנו ריינג' רובר בלי נזילות שמן!/אתר יצרן, יצרן

טרנד השיפוץ היה קיים תמיד אבל לאחרונה הלכו המשפצים צעד נוסף קדימה - במקום להתעסק עם פיסטונים קשישים ותיבות הילוכים ארכאיות, הם משתילים ברכב מצברים ומנועים חשמליים ומקבלים רכב רב עוצמה, שקט לחלוטין ונטול סיבוכים מכאניים. השיקול אינו רק הנאת הנהיגה ברכב חשמלי; בשנים האחרונות מוטלות הגבלות חמורות על כניסת כלי רכב מזהמים למרכזי הערים באירופה, ולונדון בראשן.

על מכונית קלאסית מחושמלת לא יחולו הגבלות אלה והלקוח יוכל לדפוק כניסה מרשימה, אל מול מדרגות בניין האופרה. ואיפה נהמת ה-V8 שואלים הטהרנים, איפה נשיפת הקרבורטורים, רעד המנוע והמאבק לשלב הילוך סרבן, מה נעשה בלי היגוי כבד ואיטי, בלי הציד של חלקי חילוף במחסנים מאובקים?

עוד בוואלה!

אוויאר: מכונית השרירים החשמלית הרוסית

לכתבה המלאה
החברה שהופכת מכוניות קלאסיות לחשמליות. יצרן, אתר יצרן
רולס רויס פאנטום מודל 1961, ללא חשבוניות דלק ושמן/אתר יצרן, יצרן

ויכוח זה ניטש מזה עשרות שנים, בין טהרנים הרוצים לשמר את החווייה ההיסטורית במלואה, לבין לקוחות פרגמטיים המבקשים לנהוג ברכב עתיר כריזמה ומוניטין, אבל ליהנות מנפלאות הטכנולוגיה (ולא למצוא כל בוקר שלוליות שמן מנוע על רצפת החנייה). איש איש ובחירתו. סדנת LUNAZ הבריטית שמספקת את אותם לקוחות מעשיים, פועלת, כמה מתבקש, בצמוד למסלול המרוצים של סילברסטון. אין ספק, מיקום מושלם.

הפילוסופיה של לונאז היא להציע "אסתטיות נצחית המונעת באמצעות טכנולוגיה עתידנית", באנגלית זה נשמע עוד יותר טוב. השאיפה היא להדגיש את הערכים התרבותיים של הקלאסיקות המחושמליות, מבלי להתפשר על פונקציונאליות, כוח ואמינות של רכב חשמלי מודרני.

החברה שהופכת מכוניות קלאסיות לחשמליות. יצרן, אתר יצרן
יגואר XK120 יפהפיה נצחית, עם מערכת הנעה מודרנית/אתר יצרן, יצרן

LUNAZ יורדת לשטח

המכוניות המקובלות לשיפוץ כזה הן בדרך כלל קלאסיקות של רולס רויס, אסטון מרטין, בנטלי ודומותיהן. אבל לאחרונה נתקלתי ברכב שהדליק את דימיוני עוד יותר, ריינג' רובר 'קלאסיק' משנות הייצור 1970-1994. הריינג' הראשון היה רכב שטח-עירוני מהפכני לזמנו, והיום תוכל להזמין אותו עם בסיס גלגלים ארוך או קצר, ברמת גימורTown בסיסית או Country המפוארת. הסדנה תוכל לספק לך את הריינג' גם בגרסת קונברטיבל מלאה, נטולת גג.

החברה שהופכת מכוניות קלאסיות לחשמליות. יצרן, אתר יצרן
גם הביצועים מתעלים בהרבה על המקור/אתר יצרן, יצרן

מחירי הריינג' המחושמל מתחילים ב-1,200,000 שקלים לפני מיסים, וממשיכים הרבה יותר גבוה. יחידת הכוח מתבססת על שני מנועי חשמליים בהספק כולל של 375 כ"ס ו-70 קג"מ בשרניים, ניזונים ממצבר 80 קילוואט שעה. טווח הנסיעה לטעינה יגיע ל-400 קילומטרים, זה אמור להספיק לציד פסיונים בכרי הדשא של האחוזה, וללגימה מזדמנת בפאב השכונתי. הריינג' החשמלי יהיה יותר מהיר ואלגנטי מאשר המקור מ-1970, עם מנוע V8 בנפח 3.5 ליטר, בהספק זעום של 134 כ''ס. אם בא לכם ריינג' קלאסיק חשמלי, כדאי לכם להזדרז - לונאז תייצר רק חמישים כלים כאלה, אספקה בקיץ 2021.

החברה שהופכת מכוניות קלאסיות לחשמליות. יצרן, אתר יצרן
בנטלי פליינג ספור S2 היפר אלגנטית/אתר יצרן, יצרן

LUNAZ נשארת גם על הכביש

שוחרי הקלאסיקה הבריטית יכולים לבחור גם ב-בנטלי S1, S2 או S3, בתצורת קופה או לימוזינת 4 דלתות Silver Spur. הבנטלי משופצות בצורה מושלמת, במידת האפשר עם חלקי מרכב מקוריים. לאחר השיפוץ והשידרוג ההנדסי, מושתלות בהם יחידות ההנעה החשמליות.

מסתבר כי לונאז אינם בודדים במשחק הזה; סדנאות רבות עוסקות בחישמול מכוניות ישנות ולאחרונה שמענו שגם חברת יגואר תציע דגמי E-Type מקוריים, הישר מהמפעל ב-385,000 דולר. יגואר הודיעה על ייצור מחודש של רכב הספורט שהוגדר כ'יפה ביותר בעולם' תחת השם E-Type Zero. ביצועי הגרסה החשמלית יהיו דומים לאלה של מנוע ה-3.8 ליטר המקורי, 6 בוכנות בטור.

החברה שהופכת מכוניות קלאסיות לחשמליות. יצרן, אתר יצרן
מעבר לחישמול, השיפוץ כולל כל בורג וכל תפר עור/אתר יצרן, יצרן

רוצים יגואר XK120, 140 או 150? אולי Silver Cloud מפוארת? בבקשה, רק לחתום פה, פה ופה. ולמי שרוצה להרגיש כמו מלכת בריטניה, נוכל להציע רולס רויס פאנטום מודל 1961, מחושמלת למהדרין. הפאנטום הסיעה שועי ומנהיגי עולם, והשתתפה באירועים היסטוריים חורצי גורלות. הפאנטום החשמלית תוכננה להיות נהוגה על ידי נהג אלגנטי, בעוד הלורד מתתרווח במושב האחורי - אפוף בניחוחות עור ועץ מהגוני, מתענג על בר משקאות עשיר ומיזוג אוויר ממנו לא נהנו המלכים והרודנים שנסעו בגרסה המקורית.

החברה שהופכת מכוניות קלאסיות לחשמליות. יצרן, אתר יצרן
רולס רויס פאנטום טוענת אנרגיה/אתר יצרן, יצרן

המהפיכה החשמלית לא מגבילה את עצמה לגבולות הממלכה הבריטית; שוחרי המוטוריקה האמריקנית יוכלו לרכוש פורד מוסטנג 'פאסטבק' מחושמלת, המתבססת על מרכב מקורי משנת 1963. בעזרת 469 כ"ס ו-120 קג"מ תאיץ המוסטנג החשמלית מאפס ל-100 בארבע שניות, עד 240 קמ"ש. אני מקווה שהם לא שכחו לשדרג את שאר מכלולי ההנעה, המתלים והבלמים... טווח הנסיעה במוסטנג החשמלית 320 קילומטרים, מספיק לסיבוב של יום ראשון בצהריים. סדרת הייצור תוגבל ל-499 יחידות, המחירים מתחילים ב-373,000 דולרים. לפני מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully