וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט לאון החדשה בישראל: החל מ-135 אלף שקלים

16.12.2020 / 16:48

יבואנית סיאט לישראל החלה בשיווק הדור הרביעי של הלאון. הפעם הכל בסימן "יותר". עוד מימדים, בטיחות, אבזור וגם מחיר

סיאט לאון החדשה בישראל. רונן טופלברג, רונן טופלברג
העיצוב הופך למיושב ו"בוגר" מדור לדור/רונן טופלברג, רונן טופלברג

אחרי שלושה דורות שמיצבו אותה כאחד הדגמים האסטרטגיים ביותר של סיאט וקבוצת פולקסווגן, הלאון החדשה והרביעית במספר, מתפנה לקחת עוד צעד לכיוון בו הולכת סיאט בשנים האחרונות - מותג מוטה מחיר, צעיר וסוער - אאוט, מותג בשל הפונה לקהלים בוגרים (ורווחיים) - אין.

כבעבר, לאון החדשה עושה שימוש בפלטפורמת MQB Evo הגרסה העדכנית של הפלטפורמה המודולרית של פולקסווגן ושאותה היא חולקת בין השאר עם אודי A3, פולקסווגן גולף וסקודה אוקטביה הנוכחיות.

סיאט לאון החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
תכנון ממחודש של סביבת הנהג, תמיכה בעברית ולוח מחוונים דיגיטלי ברמות הגימור FR/אתר יצרן, יצרן

הלאון גם גדלה במימדים שלה בדור הנוכחי, באורך שלה מדובר בתוספת של 8.6 ס"מ לכדי 439 ס"מ כלליים, הגדילה היא גם בבסיס הגלגלים ושם נוספו 6.8 ס"מ ל-269 ס"מ. הגובה הוא 146 ס"מ והרוחב הוא 180 ס"מ (שני הנתונים האחרונים ללא שינוי משמעותי). מי שעוד נותר ללא שינוי הוא נפח תא המטען שעומד על 380 ליטרים. בין שתי רמות הגימור ה"סטייל" וה-FR פערי מידות בגובה הרכב, כאשר האחרונה נמוכה ב-1.4 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה קצר ב-2 מ"מ לא משמעותיים.

עוד בוואלה!

הוצגה: סיאט לאון החדשה

לכתבה המלאה
סיאט לאון החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
מנוע 1.5 ליטר עם 150 כ"ס או 2.0 ליטרים 190 כ"ס/אתר יצרן, יצרן

הלאון החדשה תוצע עם שתי יחידות הנעה, 1.5 ליטר ו-2.0 ליטרים. מנוע ה-1.5 בהספק 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד עושה שימוש בטכנולוגיה היברידית מתונה המאפשרת להאריך פרקי זמן של דימום המנוע בעמידה תוך הפעלת מערכות חשמליות ואפשרות ל"גלישה" עם מנוע כבוי לפרקי זמן קצרים בזמן שיוט. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד בת 7 הילוכים. הביצועים בגרסה זו הם 8.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-217 קמ"ש מירביים. מנוע זה יהיה זמין ברמת הגימור סטייל ו-FR.

מנוע 2.0 הליטרים יצטרף להיצע בסביבות חודש אפריל ויציע 190 כ"ס, היצרנית טרם פרסמה נתונים אודות המנוע הזה למעט זמן התאוצה ל-100 קמ"ש שעומד על 7.4 שניות. מנוע זה יהיה זמין ברמת הגימור FR בלבד.

סיאט לאון החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
בקרת אקלים ויציאות מיזוג נפרדות למושב האחורי/אתר יצרן, יצרן

כאמור, כבעבר, הלאון תשווק בישראל בשתי רמות גימור, "סטייל" ו-FR, כאשר האחרונה עם מאפייני הופעה "ספורטיביים".

רמת הגימור סטייל מגיעה משופעת באבזור נוחות, חלקו שגרתי כמו חלנות כהים, חיישני תאורה וגשם ומערכת מולטימדיה בגודל 8.25 אינץ' עם קישוריות אפל ואנדרואיד (אבל עם תמיכה מלאה בעברית) וחלקו בהחלט מפתיע וחריג: תאורת לד חלקית, חלון שמש פנורמי, שליטה מההגה על ההילוכים, מראה ימנית המשנה זווית בנסיעה לאחור והמרשים ביותר: יציאות מיזוג למושב האחורי עם בקרת אקלים נפרדת.

מערכות הבטיחות כוללות בין השאר התרעת אי שמירת מרחק ובלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה ומצלמת רוורס.

סיאט לאון החדשה בישראל. רונן טופלברג, רונן טופלברג
חישוקי 17 אינץ' ברמת הגימור סטייל, 18 אינץ' ב-FR/רונן טופלברג, רונן טופלברג

רמת הגימור FR מוסיפה תאורת לד מלאה, איתות דינאמי ופס תאורה מלא בחלק האחורי של המכונית, תאורת אווירה המשתנה בהתאם למצב הנהיגה, פגושים ספורטיביים, חישוקי 18 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מפתח חכם, בורר מצבי נהיגה, מסך המולטימדיה גדל ל-10 אינץ', קישוריות אלחוטית למכשירים ניידים תומכים ועוד.

מערכות הבטיחות מוסיפות התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור והתרעה על רכב מתקרב מאחור לפני פתיחת דלת.

הלאון החדשה אמנם גדלה והתאבזרה, אך גם מתייקרת ביחס לדור היוצא.
מחירי רמת הגימור סטייל עם מנוע ה-1.5 ליטרים מתחילים ב-135 אלף שקלים (התייקרות של כ-5,000 שקלים), רמת הגימור FR תעלה 153 אלף שקלים (התייקרות של כ-6,000 שקלים) ורמת הגימור FR עם מנוע ה-2.0 ליטרים תעלה 166 אלף שקלים (התייקרות של כ-2,000 שקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully